• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۵-۱۶
  • شناسه خبر: 7702

طرح سئوال از رئیس جمهور فراجناحی است

پیام ملّت – نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه ها با ایجاد امنیت روانی ، انگیزه برای فعالیت و امید برای پیشرفت و اجتناب از ایجاد استرس، مردم را نسبت به واقعیت ها آگاه نمایند. علی وقف چی در گفت و گو ...

پیام ملّت – نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه ها با ایجاد امنیت روانی ، انگیزه برای فعالیت و امید برای پیشرفت و اجتناب از ایجاد استرس، مردم را نسبت به واقعیت ها آگاه نمایند.

علی وقف چی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به اینکه رسالت رسانه ها گفتن واقعیت هاست، افزود: بیان واقعیت و تحلیل شرایط کشور و نوشتن همراه با صداقت موجب جلب اعتماد مردم به رسانه ها می شود .

وی اضافه کرد: نقد منصفانه با سند و دلیل مهمترین رسالت رسانه است ، برای انتقاد از یک مسئول، کل یک ارگان یا سازمان را نباید زیر سوال برد.

وقف‌چی به مشکلات مالی موسسات مالی و اعتباری اشاره کرد و گفت : دولت و بانک مرکزی متولی اصلی صدور مجوز برای فعالیت موسسات مالی و اعتباری هستند و با توجه به الزامات قانونی نباید شانه از زیر بار مسئولیت خالی کنند. در ماجرای موسسات مالی برای اولین بار به مردم ثابت شد که هرکس منافع و اموال مردم را تضییع کند، باید پاسخگو باشد.

وی طرح سئوال نمایندگان از رئیس جمهوری را یک فرایند قانونی در نظام سیاسی کشور عنوان کرد و گفت : طرح سئوال از رئیس جمهوری فراجناحی و برای تحقق منافع و مصالح ملی بوده و مجلس پاسدار حقوق ملّت است.

وی گفت: نقد یا سوال از رئیس جمهور یا هر وزیری به منزله مخالفت با دولت نیست بلکه کمک به شفاف سازی و ایجاد فرهنگ نقد منصفانه است برای مثال طرح سوال در خصوص موسسات مالی و اعتباری به ایجاد اعتماد در مردم نسبت به این موسسات کمک می‌کند.

وقف‌چی به اقدام دولت برای پس گرفتن امضای طرح سوال از رئیس جمهور و طرح مجدد آن در مجلس گفت : به تغییر روند پاسخگویی مسئولان ارشد نظام در کشور نیاز است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر بومی گزینی مسئولان استانی عنوان کرد: تعریف ما از بومی بودن تاکید بر محل تولد نیست بلکه خطاب و تعریف ما از مدیران غیربومی  کسانی است که فقط برای مدیریت و پست به زنجان می آیند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست