• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۵-۲۰
  • شناسه خبر: 2991

حضور ۲۲ ورزشکار و مربی زنجانی در بازی های آسیایی قطعی شد

پیام ملّت– مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان از حضور قطعی ۲۲ ورزشکار و مربی زنجانی در بازی های آسیایی خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۷ ورزشکار و ۴ مربی در این رویداد مهم ورزشی حاضر هستند. علی خلیلی با بیان اینکه هنوز ...

پیام ملّت مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان از حضور قطعی ۲۲ ورزشکار و مربی زنجانی در بازی های آسیایی خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۷ ورزشکار و ۴ مربی در این رویداد مهم ورزشی حاضر هستند.

علی خلیلی با بیان اینکه هنوز حضور ورزشکاران ما در بازی های پاراآسیایی قطعی نشده است، افزود: تا به امروز ۱۵ ورزشکار و ۸ مربی در رقابت های آسیایی و پاراآسیایی از استان زنجان قطعی شده و منتظر هستیم تا سایر نفرات نیز به این بازی ها اضافه شوند.

وی از تشکیل ستاد بازی های آسیایی در استان از اواخر سال گذشته خبر داد و یادآور شد: از آن روز تاکنون جلسات مختلف با مسئولان استان برای کسب مدال ورزشکاران برگزار شده تا با برنامه ریزی و حمایت های مقام عالی استان قدم در رقابت ها بگذاریم.

این مقام ورزش استان زنجان اهداء۴ دستگاه پراید از سوی گروه صنعتی روی پاسارگاد به  مدال آوران استان در بازی های آسیایی و پارآسیایی خبر داد و متذکر شد: بی شک ورود بخش خصوصی به ورزش در راستای توسعه و تشویق ورزشکاران اقدام ارزشمندی است که باید ارج نهاده شود.

خلیلی با اعلام اینکه برای۹۰ خانه ورزش روستایی تجهیزات خریداری شده است، گفت: از این تعداد برای ۴۴ خانه روستایی در نقاط مختلف استان تجهیزات ضروری برای توسعه ورزش روستایی خریداری شد و با تخصیص اعتبار برای تجهیز سایر خانه ها اقدام می کنیم.

به گفته مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان، از ابتدای سال ۱۲ مجمع سالانه هیات های مختلف ورزشی برگزار شده و باید سایر هیات های ورزشی گزارش عملکرد و برنامه های پیش رو را با برگزاری مجمع اعلام کنند.

وی با تاکید بر میزبانی رقابت های مختلف ورزش در سطح ملی و بین المللی در رشته های مختلف ورزشی بیان کرد: بی شک این قبیل میزبانی ها در معرفی، اشتغالزایی و توسعه ظرفیت های گردشگری استان تاثیرگذار است و در صورت آمادگی هیات های ورزشی اداره کل به این موضوع ورود پیدا می کند.

خلیلی در این باره اضافه کرد: زمانی که بنده در استان آذربایجان غربی مدیر کل بودم، جمعه ها بازار ارومیه همچون بازار زنجان سوت و کور بود؛ اما با تداوم میزبانی رقابت های مختلف ورزشی و ورود گردشگران ورزشی زمینه برای رونق کسب و کار بازاریان  فراهم شد و اگر امروز به بازار این شهر در روز تعطیل مراجعه کنید، همچنان این روند ادامه دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان با رد برگزاری کلاس های آموزش رقص در برخی باشگاه ها، افزود: چنین موردی گزارش نشده است و در صورت صحت این مساله نسبت به تعطیلی آن باشگاه اقدام می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه تمرین عملی تئوری آقایان برای خانم ها ممنوع است، ادامه داد: تنها در بخش تئوری این امکان وجود دارد و تاکید اداره کل ورزش رعایت شئونات اسلامی از سوی باشگاه ها است.

خلیلی در پاسخ به سوالی درباره حمایت از ورزشکاران حاضر در رقابت های آسیایی برای کسب مدال افزود: با وجود نبود ردیف اعتباری برای ورزشکاران حاضر در رقابت های آسیایی سیاست اداره کل برای ارتقاء روحیه و کسب مدال ۴۴ ورزشکار ، حمایت در حد  اعتبارات است.

به گفته این مقام ورزش استان زنجان، در برخی موارد برای خرید تجهیزات و اقلام مورد نیاز ورزشکاری ۱۰ میلیون تومان نیز تخصیص یافته است.

وی در بخش دیگر صحبت هایش با ورود به موضوع اقتصاد در ورزش بیان کرد: هیات های ورزشی استان باید با علم به بازاریابی و اقتصاد در ورزش زمینه درآمدزایی را فراهم کنند تا بخشی از هزینه ها جبران شود.

خلیلی تخصیص اعتبار از سوی اداره کل ورزش برای هیات های ورزشی در راستای سیاست استعدادیابی، حمایت از ورزشکاران، میزبانی و اعزام ورزشکاران اعلام کرد و گفت: اداره کل درباره نحوه هزینه کرد منابع تخصیص یافته به هیات ها نظارت دارد.

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست