• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۵-۲۳
  • شناسه خبر: 7874

بزرگترین رویداد غذای خاورمیانه در زنجان شروع به کار کرد

پیام ملّت– مدیر کل میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه جشنواره ملی آش ایرانی، بزرگترین رویداد غذای خاورمیانه است، گفت: امسال نیز این جشنواره به مدت پنج روز از ۲۲ تا ۲۶ مرداد برگزار می‌شود و ...

پیام ملّت مدیر کل میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه جشنواره ملی آش ایرانی، بزرگترین رویداد غذای خاورمیانه است، گفت: امسال نیز این جشنواره به مدت پنج روز از ۲۲ تا ۲۶ مرداد برگزار می‌شود و حضور برای عموم در آن آزاد است.

یحیی رحمتی در مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی ضمن اشاره به تبدیل آن به عنوان یک برند به نام استان زنجان اظهار کرد: برگزاری این جشنواره‌ با با حضور استان های سراسر کشور نمادی از اتحاد و همدلی را نمایان کرده است.

به گفته وی، آنچه در حوزه خورد و خوراک تبدیل می‌شود باید پایه اول سفره خانواد‌ه‌های ما باشد،از همین رو امروز شاهد این هستیم که آش اصلی‌ترین غذای ماست؛ چرا که همواره می‌بینیم پسوند آش را در آشپز و آشپزخانه استفاده می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری استان با اعلام اینکه در این جشنواره روزانه ۴۵ نوع آش از سراسر کشور طبخ و عرضه می‌شود،با اشاره به اینکه  نمایشگاه بزرگ صنایع دستی با ۱۳۰ غرفه دایر شده است، اضافه کرد: در این نمایشگاه هنرمندان صنعتگر ۳۱ استان و منطقه آزاد تجاری قشم حضور دارند.

این جشنواره تا روز جمعه این هفته در محل مجموعه گردشگری-تفریحی ائل داغی زنجان برگزار می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست