• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۵-۲۴
  • شناسه خبر: 7917

آبخیزداری؛ سدی برای کنترل منابع آبی

پیام ملّت–معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به وضعیت کنونی منابع آبی کشور گفت: اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری و توجه به مباحث مربوط به مرمت و احیای پروژه های قبل می تواند در مدیریت اصولی منابع آبی نقش مه ...

پیام ملّتمعاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به وضعیت کنونی منابع آبی کشور گفت: اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری و توجه به مباحث مربوط به مرمت و احیای پروژه های قبل می تواند در مدیریت اصولی منابع آبی نقش مهم داشته باشد.

معاون عمرانی استاندار زنجان در بازدید از پروژه آبخوانداری و پخش سیلاب بخش ذاکر که با همراهی مدیرکل ، معاون آبخیزداری اداره کل و پیمانکار پروژه  انجام گرفت، اظهار کرد: پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری از پروژه های اساسی و زیرساختی طرح بالادستی منابع آبی است که در کشور باید با جدیت پیگیری می شود.

سلطانی ابراز کرد: امروز شاهد عملیات اجرایی یکی از زیرپروژه های پروژه اصلی آبخوانداری محدوده اصلی ذاکر_بناب هستیم که برای حفظ منابع آب و تزریق آن به منابع زیرزمینی موثر واقع خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم روند تزریق اعتبارات به گونه ای باشد که در مدت زمان تعیین شده عملیات، به موقع اجرا و به پایان برسد و نقوص سایر پروژه ها مرتفع شود، تصریح کرد: در صورت مدیریت صحیح، مصرف اصولی منابع آبی و تخصیص اعتبارات به موقع، پروژه های آبخیزداری و آبخوان اجرا می شود.

سلطانی وضعیت منابع آب شرب را مطلوب گزارش کرد و افزود: میزان شدت بحران آب نسبت به کشور کم می باشد، ولی با وجود گرمای تابستان امسال منابع آبی را مدیریت کردیم  و کمبود منابع آبی را جدی بگیریم.

این مسئول پروژه هایی که در دشت ذاکر اجرایی شده را در کنترل و مدیریت منابع آبی موثر دانست و بر لزوم احیا و مرمت بندهای موجود در استان زنجان تاکید کرد.

پروژه اجرایی تغذیه آبخوان ذاکر بناب در ۲۰ کیلومتری شرق شهر زنجان در دهستان بناب از بخش مرکزی واقع شده است.

هدف از عملیات اجرای این پروژه تغذیه مصنوعی سفره های آب زیرزمینی دشت ذاکر-بناب، افزایش آبدهی چاه های زیرزمینی موجود در منطقه و جبران بخشی از اضافه برداشت ناشی از بهره برداری چاه های آب می باشد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست