• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۵-۲۸
  • شناسه خبر: 8114

ازدواج زودهنگام عامل ترک تحصیل دختران

پیام ملّت – مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ازدواج زودهنگام، عامل موثر در ترک تحصیل دانش‌آموزان به ویژه دختران است.  مریم رشتچی در نشست با بانوان طارم با اشاره به استقرار پایه دوازدهم در نظام جدید، عنوان کرد ...

پیام ملّت – مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ازدواج زودهنگام، عامل موثر در ترک تحصیل دانش‌آموزان به ویژه دختران است.

 مریم رشتچی در نشست با بانوان طارم با اشاره به استقرار پایه دوازدهم در نظام جدید، عنوان کرد: استقرار یک پایه جدید در آموزش و پرورش، همکاری و همیاری همگانی را می‌طلبد .

وی با بیان اینکه داش‌آموزان پیش‌دانشگاهی که مشعول به تحصیل در مراکز پیش‌دانشگاهی بودند هفته‌ای ۲۴ ساعت تحصیل می‌کردند، افزود:  در نظام جدید برای دانش‌آموزان طراحی شده ۳۵ واحد و ۳۵ ساعت برنامه‌ریزی شده است که این امر نشان می‌دهد ما نیاز به نیروی آموزشی بیشتری خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، این مسئول با اشاره به اینکه عامل اصلی ترک تحصیل، نگرش فرهنگی به این مقوله است، گفت: برای آموزش و پرورش مقرون به صرفه نیست که برای هر دانش‌آموز یک مدرسه و یک معلم داشته باشد لذا باید خانواده‌ها به استفاده از مراکز شبانه‌روزی تشویق و ترغیب شوند.

رشتچی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روزی علاوه بر آموزش دروس در آموزش مهارت‌های زندگی نیز تاثیرگذار هستند، اظهار کرد: باید تلاش شود از ظرفیت مجتمع‌های آموزشی و مدارس شبانه‌روزی به بهترین شکل ممکن استفاده شود .

وی با اشاره به اینکه هدف ما این است یک دانش‌آموز ترک تحصیل کرده هم در استان نداشته باشیم، ادامه داد: استان زنجان در پوشش تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی، اولین استان در کشور با ۹۹.۸ درصد است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه کودکان کار در همه جا وجود دارد، اظهار کرد: مهم‌ترین آسیبی که برای دختران در استان زنجان شناسایی شده، ازدواج زودهنگام است که این ازدواج زودهنگام در ۱۴ منطقه استان عامل موثری در ترک تحصیل دانش‌آموزان است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست