• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۵-۲۸
  • شناسه خبر: 8111

عملیاتی کردن علم در دانشگاه‌ها مورد غفلت واقع شده است

پیام ملّت – نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: علمی که نتواند تولید ثروت کند، کارایی ندارد و این نکته باید مورد توجه قرار گیرد.  علی وقف‌چی در بازدید از مجتمع جهاددانشگاهی استان زنجان و با حضور در ...

پیام ملّت – نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: علمی که نتواند تولید ثروت کند، کارایی ندارد و این نکته باید مورد توجه قرار گیرد.

 علی وقف‌چی در بازدید از مجتمع جهاددانشگاهی استان زنجان و با حضور در خبرگزاری ایسنا، با بیان اینکه تولید ثروت از علم باید در مجموعه‌های دانشگاهی صورت گیرد، اظهار کرد: یکی از نکاتی که به آن در سال‌های گذشته بی‌توجهی شده، عملیاتی کردن علم در دانشگاه‌ها است و این در شرایطی است که دانشگاه‌ها باید خروجی با ارزش‌افزوده بالا داشته باشند.

وی تصریح‌ کرد: یکی از مواردی که باعث می‌شود کارها با سرعت بیشتری پیگیری شود، مستقل بودن دانشگاه‌ها و فضاهای علمی است که این موضوع می‌تواند در چابک‌سازی امور حائز اهمیت باشد و نتیجه عملی این موضوع را می‌توان در فعالیت‌های نهاد انقلابی همچون جهاددانشگاهی مشاهده کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت با اشاره به اینکه استقلال فکری در جهاددانشگاهی باعث ایجاد تولید ثرت در جهاددانشگاهی شده است، افزود: در استان نیز باید از این ظرفیت که به‌ وجود آمده بهره کافی را برد و خوشبختانه فضای کاربردی در جهاددانشگاهی زنجان بسیار بالا است و قطعا به تولید ثروت با ارزش‌افزوده بالا کمک می‌کند.

وقف‌چی ادامه داد: با امکانات حداقلی نیز می‌توان کارهای بزرگی انجام داد و این را در جهاددانشگاهی مشاهده کرده‌ایم و این تجربه باید سرلوحه امور قرار گیرد. همچنین باید ظرفیت‌های‌مان را بشناسیم و از آن بهره ببریم.

وی همچنین با بیان اینکه باید حرکت‌های انجام شده شتابدار باشد، گفت: وقتی امور با شتاب انجام شود قطعا با سرعت بیشتری به نتیجه مورد نظر خواهیم رسید و جهادگران جهاددانشگاهی به این موضوع باید توجه ویژه داشته باشند.

در این دیدار، سرپرست جهاددانشگاهی استان زنجان نیز با تاکید بر اینکه این نهاد انقلابی متعلق به همه کسانی است که برای رشد و بالندگی آن تلاش می‌کنند، گفت: اعتماد به جوانان را در این مجموعه در عمل ثابت کرده‌ایم.

کامران جعفری با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کشور بحث اشتغال فارغ ‌ التحصیلان دانشگاهی است، تصریح کرد: ایران پنجمین کشور دنیا از نظر تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی است، ولی دلیل اینکه چرا این پتانسیل بالا تبدیل به معضل شده، این است که به‌ نظر می رسد بسیاری از مشکلات ما در این حوزه مربوط به ارائه آموزش‌‏ها به صورت نظری است. در حالی که در مجموعه جهاددانشگاهی زنجان، با توجه به رشته تحصیلی دانشجویان و علاقه‌مندی آن‌ها، گروه‌های کار دانشجویی مورد توجه قرار گرفته است .

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی این نهاد به سمت مهارت‌آموزی حرکت می‌کند، تاکید کرد:  معاونت آموزشی جهاددانشگاهی زنجان نیز به عنوان معاونت آموزشی برتر در بین سایر معاونت‌های آموزشی این نهاد شناخته شده است و اقدام مهمی که باعث شد گوی سبقت را در حوزه آموزشی از دیگر واحدها بگیریم، توجه به اشتغال‌محور بودن دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت این نهاد بود .

سرپرست جهاددانشگاهی زنجان خاطرنشان کرد: با بها دادن به دوره‌های مهارتی می‌توان در کوتاه‌مدت به معضل بیکاری پایان داد که در همین رابطه دوره‌های آموزشی جهاددانشگاهی زنجان با استفاده از حداقل امکانات و تلاش برای بیشترین بهره‌وری در مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت این نهاد دایر شده است .

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی مرکز رشد صنایع فرهنگی و خلاق نیز گفت: جهاددانشگاهی استان زنجان با توجه به نیاز جامعه اولین استانی است که موفق به راه‌اندازی این مرکز شده است و تا چند سال آینده اخبار خوبی در این حوزه ارائه خواهد شد.

این مسئول در ادامه با اشاره به فعالیت خبرگزاری ایسنا، با بیان اینکه این خبرگزاری به‌دنبال بیان نقاط مثبت بوده و نقد منصفانه را جزو رسالت اصلی خود می‌داند، گفت: اولویت اصلی این خبرگزاری، انعکاس اخبار منصفانه به مردم است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست