• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۶-۱۳
  • شناسه خبر: 8409

آخر هفته را در «تخت سلیمان» سپری کنید/عکس روز

پیام ملّت – مجموعه آثار باستاني تخت سليمان در ۴۲ كيلومتري شمال شرقي شهرستان تكاب در استان آذربايجان غربي قرار دارد. آثار باستاني اين مجموعه و درياچه جوشان آن، روي صفحه‌اي سنگي و طبيعي قرار گرفته كه از رسوبات آب دري ...

پیام ملّت مجموعه آثار باستاني تخت سليمان در ۴۲ كيلومتري شمال شرقي شهرستان تكاب در استان آذربايجان غربي قرار دارد.

آثار باستاني اين مجموعه و درياچه جوشان آن، روي صفحه‌اي سنگي و طبيعي قرار گرفته كه از رسوبات آب درياچه به وجود آمده است. قدمت اين منطقه از لحاظ سكونتگاه انساني به ۳ هزار سال پيش باز‌مي‌گردد و يكي از مهمترين آثار تاريخي كشور است كه به عنوان چهارمین اثر ایران در ميراث جهاني یونسکو به ثبت رسیده است.

در اين مجموعه آثاري از اوايل دوره ساساني تا دوره ايلخانان مغول شناسايي شده، ليكن از آنجايي كه تاريخ نظري اين مجموعه به دوره هخامنشي و اشكاني مي رسد، بي ترديد در صورت ادامه حفاري، آثار مهمي از دوره هاي پيش از ساساني در اين محل كشف خواهد شد.

آنچه بیش از همه در این منطقه باستانی برای گردشگران جذاب و شگفت انگیز است، وجود دریاچه‌ای مرموز، مملو از گنجینه‌های ایران باستان و سایر نقاط دنیاست.

این دریاچه هرچند بسیار زیبا و آرام است، ‌با بیرحمی تمام، هر جنبنده‌ای را به خود می‌بلعد، تا جایی‌ که در بازدید از این مکان متوجه تابلو‌های متعددی می‌شوید که علایم هشدار دهنده “شنا ممنوع” را در ‌این دریاچه نشان می‌دهند، زیرا شنا در این دریاچه حتما منجر به مرگ خواهد شد.

دیدن سایر آثار تاریخی در این مجموعه بزرگ تاریخی خالی از لطف نیست.

عکس این هفته را پریناز مصدقی در سفر اخیر به تخت سلیمیان برای ما ارسال کرده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست