• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۶-۲۰
  • شناسه خبر: 8561

مدیری که از مردم فاصله بگیردجسمی متحرک است

پیام ملّت – استاندار زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته برای خرید ۱۹۵ هزار تن گندم، ۲۵۰ میلیارد تومان در سطح روستاهای استان توزیع شد، گفت: در سال جاری تاکنون ۲۹۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده و ۳۰۰ میلیارد ...

پیام ملّت – استاندار زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته برای خرید ۱۹۵ هزار تن گندم، ۲۵۰ میلیارد تومان در سطح روستاهای استان توزیع شد، گفت: در سال جاری تاکنون ۲۹۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده و ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز باید در اسرع وقت به کشاورزان پرداخت شود که امسال برکت این ۶۰۰ میلیارد تومان با عنایت خداوند به سفره کشاورزان استان می رسد.

امسال حدود 600 میلیارد تومان برای خرید گندم به سفره کشاورزان استان می‌رود/آموزش‌های مصرف بهینه آب به کشاورزان ارائه شوداسداله درویش امیری در آیین شکرگزاری برداشت گندم در شهرستان خدابنده، کشاورزان و روستائیان را تامین کننده اصلی غذای ۸۱ میلیون جمعیت کشور دانست و گفت: مسئولیت اصلی تولید غذای جمعیت کشور عمدتا بر عهده روستائیان و فعالین حوزه کشاورزی صنعتی است که در مناطق روستایی به فکر تولید غذای مردم جامعه اند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ حدود ۳۴۰ هزار تن گندم و در سال ۹۶ حدود ۱۹۵ هزار تن خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان صورت گرفته است، گفت: خوشبختانه امسال میزان خرید تضمینی گندم در استان زنجان به ۴۵۰ هزار تن رسید.
استاندار زنجان با بیان اینکه امروزه در بخشی از اراضی مکانیزه استان بیش از ۶ تا ۸ تن گندم برداشت می شود، یادآور شد: در گذشته سازمان غله قدرت و توان خرید میزان زیاد گندم را نداشت ولی خوشبختانه امروز امکان ذخیره سازی گندم و ظرفیت سیلوهای استان بیش از ۱۰۰ هزار تن افزایش یافته است.
نماینده عالی دولت در استان زنجان ادامه داد: میزان مصرف سالانه گندم در استان زنجان حدود ۸۰ هزار تن است ولی خرید ۴۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان در سال جاری معادل گندم مورد نیاز مردم استان طی مدت ۶ سال است.
وی میزان اراضی مستعد استان که دارای قابلیت اتصال به سیستم مکانیزه می باشند، حدود ۱۲۴ هزار هکتار اعلام و تصریح کرد: تا پیش از سال ۹۲ تنها ۳۰ هزار و ۹۶۲ هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده بود که این میزان از سال ۹۲ تا کنون به میزان ۲۱ هزار تن افزوده شده است.
درویش امیری در ادامه سخنان خود به کمبود منابع آبی در استان و کشور اشاره نمود و تاکید کرد: باید از منابع آبی محدودی که در اختیار داریم، درست و صحیح بهره برداری کنیم.
وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی باید به کشاورز بیاموزد که از منابع آبی محدود، حداکثر استفاده بهینه را داشته باشد و محصولاتی که نیاز به آب کمتری دارد کاشته شود و مسیرهای انتقال و توزیع آب کانال‌کشی شود تا آب به هدر نرود و از سرمایه عظیم مان در حوزه آبی حداکثر استفاده را بکنیم.
مقام عالی اجرایی استان تصریح کرد: وظیفه داریم راه صحیح مصرف آب را به کشاورزان و تولید کنندگان بیاموزی و جهاد کشاورزی باید در این زمینه همراه کشاورزان باشد.
وی با بیان اینکه امسال با لطف خدا و مجاهدت کشاورزان و همت حوزه کشاورزی استان و کشور رکورد تولید و خرید گندم در استان زنجان شکسته شد و سهم قابل توجهی از نیاز کشور تامین شده است، افزود: علاوه بر باران بهاری، سیاست گذاری دولت، حمایت و همراهی جهاد کشاورزی و حمایت مالی که دولت برای اجرای طرح های آبیاری نوین در روستاها داشت همگی در افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی موثر بوده است و امیدواریم همین روند در سال آینده هم تکرار شود.
استاندار زنجان با یادآوری خسارت های سنگین ناشی از سرمازدگی طی فروردین و اردیبهشت سال جاری، اظهار کرد: علیرغم سرمازدگی محصولات در ماه‌های آغازین امسال، خداوند بزرگ بارش های بهاری را نصیب کشاورزان کرد تا آزردگی را از چهره تلاشگر آنان بگیرد.
وی با اشاره به اینکه جشن شکرگزاری گندم بدلیل تشکر از عنایات خداوند برگزار شده است، ادامه داد: اکنون که شاهد لطف خدا در این حوزه هستیم به دلیل روح بلند مردم روستانشین است، کشاورزان و روستائیان با دل های پاک خود با خدا ارتباط دارند و زرق و برق زندگی مدرن شهری در روحیه آنان نفوذ نکرده بلکه با چهره های سخت کوش و مصمم و با ایمان و توکل قلبی بر خدا تلاش می کنند.
مدیرعالی اجرایی استان در بخش دیگری از سخنان با اشاره به ضرورت حمایت و پیگیری مطالبات مردم از سوی مسئولین، خاطر‌نشان کرد: فلسفه وجودی مسئولین به مردم بستگی دارد و هر مدیری که از مردم فاصله بگیرد و روح مردم مداری و مردم محوری در وجودش نباشد نیات دیگری دارد و به منزله جسمی متحرک و بدون حیات است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست