• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۶-۲۳
  • شناسه خبر: 8648

اظهارات مطرح شده در رسانه ملی علیه سرمایه گذاران مغرضانه و مغایر با منافع و مصالح ملی است

پیام ملّت – عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : رسانه ملی در انتخاب کارشناسان برنامه های مختلف از جمله مسائل اقتصادی دقت نماید ، اظهارات غیر مسئولانه و مغرضانه افراد در این رسانه می تواند کشور را به چ ...

پیام ملّت – عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : رسانه ملی در انتخاب کارشناسان برنامه های مختلف از جمله مسائل اقتصادی دقت نماید ، اظهارات غیر مسئولانه و مغرضانه افراد در این رسانه می تواند کشور را به چالش بکشد و چنین اظهاراتی مغرضانه و مغایر با منافع و مصالح ملی است.

محمد عزیزی نماینده مردم ابهر ، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در واکنش به برنامه «پایش» در رسانه ملی علیه شرکت سرمایه گذاری «پارس حیات»  به خبرنگار «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» گفت : اظهارات کارشناس برنامه پایش و مجری برنامه بر مبنای اطلاعات مغرضانه و غلط بوده است و متاسفانه چنین اظهاراتی می تواند سرمایه و سرمایه گذار را به چالش بکشد.

وی در خصوص فعالیت شرکت «پارس حیات» در ایران گفت : شرکت«پارس حیات» یک شرکت «هلدینگ» بوده که  توسط یک «سرمایه گذار ترک» در استان زنجان راه اندازی شده و با ظرفیت کامل فعالیت می کند و خوشبختانه سبب اشتغال نزدیک به ۱۲۰۰ نفر به صورت مستقیم شده است.

وی با اشاره به توسعه فعالیت این شرکت در استان زنجان گفت : با پیگیری های مجموعه مدیران دولت و نمایندگان مردم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی در این شرایط سخت و دشوار اقتصادی و سیاسی بناست یک سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری توسط این شرکت در استان زنجان انجام گردد.

عضو کمسیون صنایع و معادن گفت : دشمنان ملّت بزرگ ایران در آن سوی مرزها اقتصاد ، معیشت و تولید در ایران را هدف قرار گرفته اند و همه ارکان و اجزای حاکمیت وظیفه دارند اجازه ندهند دشمن به اهدافش برسد.

وی با اشاره به رقابت های اقتصادی برخی شرکت های داخلی با «پارس حیات» گفت : پارس حیات با توجه به هلدینگ بودنش؛ مواد اولیه مورد نیازش را در ترکیه تولید می کند ، با توجه به قضایی که در بحث لزوم استفاده از تولیدات داخلی بوجود آمد دو شرکت داخلی مصر هستند مواد اولیه را به این شرکت بفروشند و «پارس حیات» باید جلوی واردات مواد اولیه را بگیرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : بنا شد شرکت «پارس حیات» به شرط رعایت استانداردهای داخلی ایران و مورد نیاز آن شرکت از شرکت های ذکر شده ایرانی مواد اولیه مورد نیازش را تامین نماید.

وی با اشاره به نامه نگاری و مذاکرات خود با وزیر صنعت و معدن و تجارت در خصوص حمایت از سرمایه گذاری و تولید گفت : برای ایجاد مفاهمه بین شرکت های تامین کننده مواد اولیه و شرکت تولید کننده نامه ای نوشته شد و درخواست گردید که وزارت صنایع  اجازه بدهد تا زمانی که شرکت های تامین کننده مواد اولیه بتوانند مواد لازم را در استاندارد داخلی تولید کنند «پارس حیات» تا آن زمان مواد مورد نیازش را وارد نماید و بتواند سرپا بماند.

عزیزی نامه نگاری نمایندگان به وزرا و مسئولان کشور در حمایت از بخش های مختلف و از جمله تولید و اشتغال را امری مرسوم تلقی کرد و اضافه کرد : برای حمایت از دهها شرکت و کارخانه و تولید کننده به مسئولان کشور نامه نگاری کرده ام و این حمایت به «پارس حیات» خلاصه نمی شود. موضوع نامه بنده به وزیر صنعت این بود اگر مواد اولیه این شرکت از گمرک ترخیص نشود می تواند یک هزار و ۲۰۰ نفر را بیکار نماید.

وی با اشاره به اتهام تخلف توسط این شرکت توسط برنامه پایش گفت : مرجع تشخیص و رسیدگی به تخلفات در کشور توسط قانون مشخص شده است اگر یک مجموعه ای از قوانین کشور تخلف نماید موظف به پاسخگویی است . اما نمی توان به صرف برخی توهمات ذهنی و یا اطلاعات مغرضانه و غلط افراد حقیقی و حقوقی را متهم به تخلف و فساد کرد.

عزیزی درخصوص مساله مطرح شده در خصوص استفاده از رانت توسط این شرکت گفت : بنده به عنوان نماینده مجلس هستم و قانون محدوده فعالیت نماینده را مشخص کرده است. بنده تشخیص دهنده رانت و فساد نیستم؛ اگر رانتی در کار بوده است؛ باید با آن برخورد شود.

وی به طرح سفر خارجی نمایندگان و برخی مسئولان اشاره کرد و گفت : در سفر خارجی به کشور ترکیه که برخی نمایندگان مجلس و معاون استاندار زنجان و جمعی از مدیران مرتبط با صنعت و تولید حضور داشتند که در زمینه توسعه پارس حیات در خصوص مواد شوینده مذاکرات لازم بعمل آمد و همچنین در جلسه ای که با اتاق بازرگانی استانبول انجام شد توافقات اولیه برای ایجاد یک شهرک صنعتی ترک در استان زنجان حاصل گردید.

عزیزی با انتقاد از اظهارات مجری برنامه پایش و کارشناس این برنامه گفت : ظاهرا قضایایی پشت این موضوع است ؛ با توجه به اینکه اخیرا بنده در مجلس مطالبی مربوط به خودرو؛ قضایای پراید ۴۰ میلیون تومانی و طرح استیضاح وزیر صنعت مطالبی را مطرح کردم؛ از همین رو این مبحث علیه بنده بی‌ربط با این قضایا نیست. نباید با انتشار چنین مباحثی تشنج در جامعه ایجاد کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست