• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۶-۲۴
  • شناسه خبر: 8669

مسوولان هنوز آمادگی علمی کردن ورزش را ندارند

پیام ملّت – رییس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید بهشتی گفت: مسوولان هنوز آمادگی علمی کردن ورزش را ندارند و زمینه‌های آن در بین دستگاههای اجرایی فراهم نشده است. دکتر خسرو ابراهیم در حاشیه بیستمین سالگرد ...

پیام ملّت رییس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید بهشتی گفت: مسوولان هنوز آمادگی علمی کردن ورزش را ندارند و زمینه‌های آن در بین دستگاههای اجرایی فراهم نشده است.

دکتر خسرو ابراهیم در حاشیه بیستمین سالگرد تاسیس پژوهشگاه علوم ورزشی در گفت‌وگو با ایسنا و در ارزیابی از عملکرد آن در طی دو دهه اخیر اظهار کرد: با توجه به تغییراتی که در مدیریت پژوهشگاه در طی بیست سال اخیر داشتیم، این تغییرات سبب شد تا پژوهشگاه در اجرای برنامه‌ها و اهداف خود از ثبات خاصی برخوردار نباشد و در وظایف خود رسالت تعریف شده‌ و مشخصی نداشته باشد. البته بزرگترین لطمه به بدنه پژوهشگاه جابجایی آن از تهران به مشهد بود که همین جابجایی سبب شد تا از اهداف و برنامه‌های اصلی خود عقب بیفتد و دچار لطمات زیادی شود.

وی گفت: در این جابجایی نیروهای زیادی از بدنه پژوهشگاه خارج شدند و تردد نیروها در طی چند سال گذشته موجب شد تا پژوهشگاه به اهداف پیش‌بینی شده خود دست پیدا نکند. البته چند سالی است که شرایط بهتری پیدا کرده و با کاهش نیروهای ترددی به یک ثبات منسجم و هدفمندی رسیده است. قطعا در آینده این نهاد علمی می‌تواند در توسعه و ترویج علم در ورزش کمک‌های زیادی انجام دهد، البته این امر محقق نمی‌شود مگر این که دستگاه‌های اجرایی ارتباط نزدیکی را با دانشکده‌های علوم ورزشی برقرار کنند و در اجرای طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاهها را مشارکت دهند.

رییس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید بهشتی در پایان با اشاره به این که مسوولین باید آمادگی علمی کردن ورزش کشور را داشته باشند، تصریح کرد: برای ترویج ورزش علمی باید مسوولین آمادگی علمی کردن ورزش را داشته باشند که متاسفانه به نظر می‌رسد هنوز زمینه‌های آن فراهم نشده است.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست