• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۶-۲۷
  • شناسه خبر: 8744

عاشقان حسین (ع) طریق عاشقی به جای می آورند

پیام ملّت – عاشقان و دلدادگان اباعبدالله (ع)، برای شرکت در دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان، لحظه شماری می کنند تا به این شیوه، رسم و طریق عاشقی را به جای آورند. به گزارش ایرنا، مراسم عزاداری های زنجان، زبانزد عام و ...

پیام ملّت عاشقان و دلدادگان اباعبدالله (ع)، برای شرکت در دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان، لحظه شماری می کنند تا به این شیوه، رسم و طریق عاشقی را به جای آورند.

به گزارش ایرنا، مراسم عزاداری های زنجان، زبانزد عام و خاص شده است و مردم مومن و عزادار زنجان، امسال نیز همچون سالهای گذشته با شرکت در دسته های عزاداری سرور و سالار شهیدان نسبت به عهد و پیمانی که با امام و مقتدای خود بسته اند جامه عمل خواهند پوشاند.
همه ساله صدها هزار نفر از عاشقان حسین (ع) با چشمانی پر اشک و دلی مملو از حسرت و غم و اندوه بسیار، در دسته های عزاداری زنجان حاضر می شوند و با به تن کردن لباس سیاه و سیاهپوش کردن خیابان ها و کوچه ها، سر و سینه زدن ها، دادن نذری، ارادت قلبی و خالصانه خود را نشان می دهند.
امروز مصادف با هشتم محرم، فریاد ‘یا حسین’ در شهر زنجان، طنین انداز خواهد شد و مردم استان زنجان، شیفتگان و دلدادگان حسین (ع) از اقصی نقاط ایران و همچنین مردم برخی از کشورهای خارجی در این اجتماع باشکوه و معنوی خاص، گرد هم خواهند آمد تا از نزدیک از فیوضات بسیار روحانی این آیین ویژه بهره مند شوند.
مردم متدین و میهمان نواز شهر زنجان در مسیر حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان با پخش نذری چون ‘چای، شیر، شیرکاکائو، شربت، شله زرد، نان و سبزی، نان و پنیر، نان و خرما و ساندویچ’ از میهمانان عزادار پذیرایی می کنند تا بدین طریق رسم میهمان نوازی را به جا آورند.
فریاد ‘یا حسین و حسین لبیک، لبیک’ حاضرین در دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان به قدری با عظمت و با ابهت است که از هر گوشه شهر زنجان به گوش می رسد و با روحانی شدن فضای شهر، دلهای عاشق و بیقرار شیفتگان و ارادتمندان سرور و سالار شهیدان، کمی آرام می گیرد.
در این روز عزیز، مردم از پیر و جوان به هر نحو ممکن خود را به دسته عزاداری حسینیه اعظم که شهره جهانی دارد می رسانند تا به عزاداری بپردازند و افرادی که توان حضور در دسته عزاداری را ندارند در مسیر حرکت دسته ایستاده و با زمزمه نام مبارک ‘حسین (ع)’ سهم خود را در این حرکت پرشور و خودجوش ایفا می کنند.
حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان، امروز نیز همانند سال های گذشته از مقابل مسجد حسینیه آغاز و با عبور از مسیرهای تعیین شده در امامزاده سید ابراهیم (ع) این شهر به پایان خواهد رسید و طبق روال، عکاسان و خبرنگاران این حماسه پرشکوه معنوی را با دوربین و قلم خود به تصویر خواهند کشید.
مسیر حرکت به قدری مملو از جمعیت سیاه پوش می شود که رسیدن دسته عزاداری به مسیر پایانی تعیین شده، ساعت ها طول می کشد و نذرکنندگان نیز در طول مسیر نسبت به اهدا نذوارت خود اعم از’ˈوجوهات نقد، طلا و زیورآلات و احشام’ اقدام می کنند.
حماسه جاوید سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت در کربلا، چنان وسیع، با عظمت و تکان دهنده است که قلوب تمام مردم آزاداندیش و آزادیخواه را شیفته و مجذوب خود کرده و اشک ماتم را از دیدگانشان جاری و ساری می سازد.
واقعه خونبار کربلا و عاشورا آنقدر بزرگ و عظیم است که علیرغم گذشت چندین قرن، همچنان زنده مانده و جهان اسلام از نور آن، روشنی می‌گیرد.
جهان شیعه همواره بر وجود نازنین و مبارک سالار و سرور شهیدان به خود می بالد و تا ابد نیز خواهد بالید و امام حسین (ع) برای عاشقان سرور و آقا است و همگان تشنه توجه آن حضرت هستند.
‘مسجد حسینیه اعظم زنجان’ به‌ عنوان دومین قربانگاه جهان اسلام بعد از منا و مرکز پایتخت شور و شعور حسینی در ایران شناخته شده است.
ثبت دسته عزاداری هشتم محرم برابر با شب تاسوعای حسینی به‌عنوان دهمین میراث معنوی ایران، دلیل منحصر به فرد بودن این مراسم و آستان مقدس و صد البته توجهات خاصه حضرت سیدالشهداء (ع) به این مکان مذهبی است که شهرت و آوازه آن را به برکت معنویت خاص این مسجد و اعتقاد قلبی ارادتمندان حضرت امام حسین(ع) جهانی کرده است.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست