• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۷-۰۸
  • شناسه خبر: 8894

ترکیه میزبان ۲۷ میلیون توریست

پیام ملّت – وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد که در ۸ ماه نخست سال‌جاری میلادی ۲۷ میلیون گردشگر خارجی از کشور بازدید کرده اند. به گزارش آناتولی؛ بر اساس داده‌های وزارت فرهنگ و گردشگری از ماه ژانویه تا اوت سال ج ...

پیام ملّت وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد که در ۸ ماه نخست سال‌جاری میلادی ۲۷ میلیون گردشگر خارجی از کشور بازدید کرده اند.

به گزارش آناتولی؛ بر اساس داده‌های وزارت فرهنگ و گردشگری از ماه ژانویه تا اوت سال جاری در مجموع ۲۷ میلیون و ۲۳ هزار و ۱۳۴ گردشگر خارجی بیش از صد کشور از ترکیه بازدید کرده اند.

بر اساس این داده‌ها، شمار گردشگران امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲۲.۹۲ درصد افزایش یافته و ۳ کشوری که بیشترین تعداد گردشگر را به ترکیه فرستاده‌اند به ترتیب: روسیه، آلمان و انگلستان بوده‌اند.

طی این مدت ۴ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۵۱۲ نفر از روسیه، ۲ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۲۶۶ نفر از آلمان، ۱ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۳۳۹ نفر از انگلستان به ترکیه آمده اند.

پس از سه کشور مذکور، گردشگران گرجستانی و ایرانی بیشترین تعداد گردشگران خارجی بازدید کننده از ترکیه در بازه زمانی یاده شده بوده اند.

بیش از ۶۰ درصد آنها به استانبول و آنتالیا آمده اند. شمار گردشگران خارجی به استانبول نسبت به دوره مشابه در سال گذشته با افزایشی ۳۲.۸۴ درصدی به ۸ میلیون و ۸۷۴ هزار ۷۱۰ نفر و به آنتالیا با افزایشی ۳۲.۳۸ درصدی به ۸ میلیون و ۸۷۴ هزار ۷۵۰ نفر رسیده است.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست