• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۷-۰۹
  • شناسه خبر: 8907

مثلت همدستی آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و عربستان حادثه اهواز را رقم زد

پیام ملّت – عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر این‌که‌ حادثه اهواز محصول مشترک مثلث سه‌جانبه آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان است گفت: این نوع‌ جنایات تروریستی‌ نتیجه عکس برای دشمنان خواهد داشت‌. حجت‌الا ...

پیام ملّت – عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر این‌که‌ حادثه اهواز محصول مشترک مثلث سه‌جانبه آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان است گفت: این نوع‌ جنایات تروریستی‌ نتیجه عکس برای دشمنان خواهد داشت‌.

حجت‌الاسلام رحمت‌الله بیگدلی ، در تبیین عوامل حادثه تروریستی اهواز گفت: سرنخ این حرکت‌های تروریستی که در ایران انجام می‌شود در دست بیگانگان و کشورهایی چون آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان و کشورهای اقمار عربستان و ایادی آمریکاست.

وی افزود: وقتی این حادثه در روز دفاع مقدس انجام می‌گیرد، نشان می‌دهد دشمنان هدفشان از این‌گونه حوادث، زیر سؤال بردن توانایی‌های دفاعی و امنیت ایران است. امروز دشمنان از امنیت موجود در ایران رنج می‌برند و می‌خواهند با راه‌اندازی این‌گونه حوادث چنین وانمود کنند که امنیت در ایران تنها یک شعار است، در حالی که چنین نیست و مردم با همه گرانی‌ها، مشکلات و تورم در امنیت هستند و هیچ حادثه امنیتی مهمی آنان را تهدید نمی‌کند. دشمنان می‌خواهند به مردم ایران این‌گونه القا کنند که شما امنیت ندارید و بگویند کسانی که نمی‌توانند امنیت خودشان را در رژه نیروهای مسلح تأمین کنند، چگونه می‌خواهند برای ملتشان تأمین امنیت کنند؛ در حالی‌که چنین القائاتی هرگز منطبق بر واقعیت نیست.

بیگدلی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران گفت: آمریکا نهایت تلاش خود را به کار بسته است تا وضعیت اقتصاد ایران را نابسامان کند که کاهش ارزش پول ملی نتیجه این اقدامات تروریسم دولتی آمریکاست. دشمن در کنار این تروریسم اقتصادی علیه ایران می‌کوشد که فضای ترس و وحشت در کشور ایجاد کند تا شرکت‌های اروپایی و دیگر شرکت‌های خارجی یا ایران را ترک کنند و یا این‌که سطح همکاری‌هایشان را با ایران کاهش دهند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به ضرورت همبستگی ملی در قبال تهدیدهای خارجی و تحرکات عوامل بیگانه گفت: برای مقابله با این‌گونه تحرکات دشمن از مسئولان نظام انتظار می‌رود با عقلانیت و تدبیر راه سربازگیری برای دشمنان را مسدود کنند.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تأکید بر این‌که مهم‌ترین راه مسدود ساختن سربازگیری دشمنان از بین جوانان و مقابله با رواج خشونت؛ برقراری عدالت، رفع تبعیض، حاکمیت قانون، مقابله جدی با ناکارآمدی حکومت، مبارزه قاطع با فساد و ایجاد اشتغال برای جوانان و همبستگی ملی است گفت: دولت و به عبارتی نظام باید نهایت سعی خویش را مصروف دارد که زمینه‌های منجر به خشونت و سربازگیری دشمنان از بین مردم و جوانان را از بین ببرد.

به گزارش آنا ، بیگدلی گفت: نظام باید فضایی را فراهم کند که مردم کارگزاران نظام را نمایندگان واقعی خود بدانند و احساس کنند که اراده خودشان در قالب اراده ملی بر کشور حاکم است. برای نیل به چنین فضایی لازم است در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و ریاست‌جمهوری و همچنین انتخابات‌های دیگر از تنگ‌نظری‌های گذشته اجتناب شود و بستر لازم برای حضور نمایندگان واقعی اقشار مختلف مردم با گرایش‌های مختلف فراهم بیاید به‌طوری‌که هیچ بخشی از جامعه احساس نکند کاندیدایی که مطالبات آنان را نمایندگی کند در بین نامزدها جود ندارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست