• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۷-۲۲
  • شناسه خبر: 9136

سامانه جمع آوری متکدیان در شهرداری زنجان رونمایی شد

پیام ملّت – آیین رونمایی از سامانه جمع آوری متکدیان در شهرداری زنجان رونمایی شد.  اصغر نیتی، مجری این سامانه درباره اهداف راه اندازی این سامانه به «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» گفت: امروزه اکثر شهرهای ایرا ...

پیام ملّت آیین رونمایی از سامانه جمع آوری متکدیان در شهرداری زنجان رونمایی شد.

 اصغر نیتی، مجری این سامانه درباره اهداف راه اندازی این سامانه به «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» گفت: امروزه اکثر شهرهای ایران با موضوع تکدی گری دسته وپنجه نرم می کنند. مشکلی که به عنوان یک ناهنجاری اجتماعی چهره شهر ها را زشت کرده و آبستن آسیب های اجتماعی بسیاری شده است.

به گفته وی، فناوری اطلاعات در کشورهای پیشرفته جز جدا نشدنی از مدیریت شهری است و از آن برای کاهش آسیب های اجتماعی و فساد استفاده می شود. به همین منظور این سامانه به سفارش شهرداری زنجان توسط گروه نرم افزاری آداک با هدف جمع آوری و تجمیع بانک اطلاعاتی متکدیان سطح شهر زنجان راه اندازی شده است.

نیتی با بیان اینکه اطلاعات کامل متکدیان پس از دستگیری توسط شهرداری اعم از اثر انگشت، تصویر متکدی، محل دستگیری، اطلاعات شناسنامه ای، بومی/غیر بومی بودن و …. در سامانه ثبت شده است، ادامه داد: در صورت دستگیری مجدد با توجه به ثبت اثر انگشت متکدی، اطلاعات جامعی از تعداد دفعات قبلی دستگیری در اختیار سازمانهای مرتبط مانند دادگستری و بهزیستی و مراجع قانونی برای اقدامات لازم قرار می دهد.

نیتی افزود: همچنین این سامانه می تواند به سایر دستگاه همانند نیروی انتظامی برای شناسایی مجرمین احتمالی کمک کند.

رئیس کمسیون نرم افزار سازمان نظام صنف رایانه ای استان زنجان گفت: یکی از اهداف اصلی راه اندازی این سامانه ساماندهی متکدیان می باشد. گزارشهای دقیق از سن، جنسیت، محل دستگیری، بومی یا غیربومی بودن، میزان تحصیلات متکدیان قابل استخراج است که این آمار میتواند کمک حال تصمیم گیری های مسئولین مرتبط با این حوزه برای تحلیل و بررسی آسیب های اجتماعی باشند.

به گفته این فعال عرصه نرم افزار، همچنین نمایش پراکندگی محل های دستگیری متکدیان بروی نقشه نیز از دیگر امکانات این سامانه می باشد.

کارآفرین برتر کشور افزود: در نسخه های بعدی اپلیکیشن این سامانه نیز رونمایی خواهد شد.

این سامانه در شرکت نرم افزاری آداک و به سفارش شهرداری زنجان طراحی و اجرا شده است.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست