• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۷-۲۳
  • شناسه خبر: 9144

آغاز عملیات احیا برج و باروی دروازه شمالی گنبد سلطانیه

پیام ملّت – مدیر پایگاه جهانی گنبد سلطانیه گفت: عملیات احیا برج و باروی دروازه شمالی گنبد سلطانیه آغاز شده است. میرموسی انیران با بیان اینکه که در قدیم  از این منطقه به عنوان دروازه اصلی ارگ  استفاده می شد، افزود: ...

پیام ملّت مدیر پایگاه جهانی گنبد سلطانیه گفت: عملیات احیا برج و باروی دروازه شمالی گنبد سلطانیه آغاز شده است.

میرموسی انیران با بیان اینکه که در قدیم  از این منطقه به عنوان دروازه اصلی ارگ  استفاده می شد، افزود: ما علاقمندیم جبهه شمالی را قوی تر کنیم و گردشگران در آن مسیر حرکت کنند و سعیمان بر احیا برج و بارو در این دروازه به منظور احیا پیشینه تاریخی این دروازه است.

به گفته وی، بیشتر از توان داخلی مجموعه و استادکاران پایگاه جهانی سلطانیه بهره می بریم. سنگ های برج و بارو از محلی که سابقا در تامین سنگ مجموعه سلطانیه مورد استفاده قرار می گرفته ، تامین می شود.

مدیر پایگاه جهانی گنبد سلطانیه با اشاره به اینکه هدایت گردشگر از دروازه شمالی یکی از کارهای مهم ساختاری است که در پایگاه جهانی صورت گرفته است، ادامه داد: ما بر آن شدیم تا گردشگر را در مسیری قرار دهیم که بیشترین فضا را از مجموعه دریافت کند، در سالهای اخیر ورودی غربی بعنوان ورودی اصلی ارگ مورد استفاده قرار می گرفت که مسیر به ورودی شمالی تغییر یافت.

انیران یادآور شد: این تغییر موجب می شود، گردشگر در مسیر ورودی تاریخی گنبد قرار می گیرد و حس و حال گذشته به او دست می دهد‌. در این مسیر بازدید کننده آثار بیشتری از ارگ را مشاهده کرده و درک بیشتری نسبت به ارگ سلطانیه خواهد داشت.

به گفته وی این مسیر سابقا شن ریزی شده بود که برای سهولت تردد مسیری از تخته فراوری شده و مقاوم ایجاد شده و فاز اول آن به اتمام رسیده است.

او افزود: در فاز دوم به علت شیب مسیر نیاز به پله داریم، همچنین مناسب سازی مسیر برای معلولان و جانبازان نیز صورت خواهد گرفت.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست