• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۷-۲۴
  • شناسه خبر: 9179

بررسی گزینه های استانداری زنجان ؛ غلبه حاشیه برمتن!

پیام ملّت ؛ علی اکبر شیوخی – قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مناصب مدیریتی در مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید . علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی مطابق روال قانونگذاری کشور این مصوبه بهارستانی ها به حسن روحانی ...

پیام ملّت ؛ علی اکبر شیوخی – قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مناصب مدیریتی در مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید . علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی مطابق روال قانونگذاری کشور این مصوبه بهارستانی ها به حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران جهت اجرا ابلاغ کرد.

برخی استانداران ، معاونان وزرا و بسیاری از منصوبان قوای سه گانه زیر سایه این چتر قرار می گیرند البته چتری نه برای خیس شدن از باران و نه برای سوختن از آفتاب.

براساس گزارش برخی رسانه ها ۱۶ استاندار از دولت حداحافظی خواهند کرد ، استاندار زنجان با اشاره به تصویب این قانون گفت : مهمان موقت وزارت کشور هستیم و به این سمت ها نچسبیده ایم و هر وقت قانون اعلام کند می رویم .

«بدترین رفتار را با کارگزارانی داشتند که بیش از ۳۰ سال در کمال صداقت و پاکی خدمت کرده‌اند» سخنی از درویش امیری سکاندار ساختمان بلوار شهید چمران زنجان بود که در روزنامه صدای زنجان منتشر شد تا بدینگونه از وضعیت نابسامان سیاست ورزی ! در ایران لب به انتقاد بگشاید.

باطرح کنار رفتن استاندار زنجان چند گروه از گزینه ها برای تصاحب صندلی استانداری زنجان وارد عرصه عمومی و رسانه ای شدند. برخی نام ها و گزینه ها یک پای ثابت گزینه های همه فصول زنجان هستند که جرقه ای می زنند اما روشن نمی شوند. برخی گزینه ها نیز مطالبه هوادارانی هستند که هر شب خواب ساختمانی را می بینند که یک مستاجر دارد.

اما نسخه اصلی استانداری زنجان در ساختمان فاطمی تهران پیچیده می شود و باقی ، سخت به رنج افتادن دیگران است و بس .

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر انتخاب استاندار جدید زنجان می گوید : از وجود نیروهای توانمند غیر بومی غافل نمی شویم اما نیروهای توانمند بومی را شخصا می پسندم.

فریدون احمدی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» با بیان اینکه هنوز افراد خاصی برای استاندار شدن جدی مطرح نشده  ، معتقد است : رویکرد وزارت کشور بر این است که برای انتخاب استاندار موضوع را با نمایندگان استان مطرح می کنند.

علی وقفچی نماینده زنجان و طارم در مجلس  نیز با اشاره به جابجایی استاندار زنجان به خبرنگار «عصرملّت» می گوید : توانمندی سازمانی ، معیار  اصلی انتصاب استاندار می باشد.

وی معتقد است : بحث ما بومی و یا غیر بومی بودن استاندار نیست و مهمترین شاخص ارزیابی برای این موضوع توانمندی و تعهد فردی است که برای این مهم منصوب می شود.

وقفچی درخصوص مشورت دولت برای انتصاب استاندار جدید زنجان می گوید : فعلا صحبتی با من نشده است.

نماینده خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به زمزمه انتخاب استاندار جدید زنجان به خبرنگار « عصرملّت » می گوید : پروسه انتصاب استانداران در اختیار وزارت کشور است و تا کنون وزارت کشور صحبتی با نمایندگاناستان زنجان نداشته است.

بیگدلی به طرح نام برخی گزینه ها اشاره کرد و گفت : در جریان چند و چون گزینه هایی که مطرح شده اند نیستم و احتمال می دهم حدس و گمان افراد و رسانه ها باشند.

محمد عزیزی نماینده ابهر هم به خبرنگار « پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت » گفت : گزینه هایی که رسانه ها مطرح کرده اند می تواند مورد بررسی قرار گیرد. برخی از گزینه های مطرح شده سوابق مدیریتی کلان دارند و می توانند در قامت استاندار ایفای نقش نمایند.

نماینده مردم شهرستانهای ایجرود و ماهنشان و دهستان‌های قلتوق و بوغدا کندی در مجلس شورای اسلامی نیز درگفت و گو با فارس می گوید : اصل، در انتخاب هر مسؤول اجرایی بر شایستگی و توانایی است؛ اما در شرایط برابر گزینه بومی دارای اولویت است.

سید مرتضی خاتمی درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده در زمینه انتخاب استاندار زنجان اظهار کرد: شخصی که برای این سمت انتخاب می‌شود؛ باید در شرایط کنونی کشور، تمرکز لازم را در رونق بخشیدن به اقتصاد استان داشته و از ظرفیت‌های موجود در شکوفایی این حوزه استفاده کند.

نماینده مردم شهرستان‌های ایجرود و ماهنشان و دهستان‌های قلتوق و بوغداکندی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر همین اساس مجمع نمایندگان استان نیز بر این باور است، شخصی انتخاب شود که با شرایط مذکور همخوانی داشته باشد.

وی ادامه داد: البته نمایندگان در انتخاب استاندار نظر مشورتی دارند و مسؤول اجرایی وزارت کشور است.

خاتمی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره مطرح شدن گزینه‌هایی برای استانداری زنجان در فضای مجازی و رسانه‌ها نیز گفت:بله، این اسامی مطرح می‌شود؛ اما در حد گمانه‌زنی است.

نماینده مردم شهرستان‌های ایجرود، ماهنشان و دهستان‌های قلتوق و بوغداکندی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حتی خارج از اسامی مطرح در فضای مجازی نیز گزینه‌هایی مطرح است؛ اما فعلا هیچ گزینه رسمی از سوی وزرات کشور مطرح نشده است، افزود: در این باره نمایندگان استان طی روزهای آتی نشست مشترکی خواهند داشت.

به هر حال ۲۴ آبان ماه سال ۱۳۹۷ زمان ماموریت اسدالله درویش امیری استاندار منصوب دولت یازدهم حسن روحانی با فراز و نشیب های دولت دوازدهم به پایان می رسد و وی و بسیاری از مدیران دستگاهای اجرایی که بیش از ۳ دهه بر مناصب اجرایی تکیه زده بودند به پایان می رسد تا مسیر دشوار و سنگلاخ قرار گرفتن بر مناصب مدیریتی را برای نیروهای جوانتر از خویش بازنمایند.

بنای دولت یازدهم تاکید بر بومی گرایی بود ، استاندار جدید زنجان دیر یا زود می آید اما شواهد و قرائن نشان می دهد مستاجر بعدی ساختمان بزرگ بلوار شهید چمران زنجان یک بومی نخواهد بود تا تجربه تلخ بومی گرایی در دولت یازدهم روحانی تکرار گردد.

پاشنه آشیل وزارت کشور برای انتصاب استانداران جدید بر غیربومی بودن گزینه هایی است تا بلکه بتواند بر این سیاق اصل را بر حاشیه چیره نمایند و باید منتظر شد که چنین رویدادی محقق خواهد گردید و یا عکس آن صادق خواهد بود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست