• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۷-۲۴
  • شناسه خبر: 9189

کشت ۱۵ هکتاری توت فرنگی در زنجان

پیام ملّت – مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، زنجان را یکی از استان های مهم تولید کننده توت فرنگی گلخانه ای در کشور برشمرد و  گفت: ۵۳ گلخانه دار در سطح ۱۵ هکتار به کشت و تولید توت فرنگی در استان اشتغال د ...

پیام ملّت مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، زنجان را یکی از استان های مهم تولید کننده توت فرنگی گلخانه ای در کشور برشمرد و  گفت: ۵۳ گلخانه دار در سطح ۱۵ هکتار به کشت و تولید توت فرنگی در استان اشتغال دارند.

بهنام اوجاقلو از پیش بینی تولید یک هزار و ۸۰۰ تن توت فرنگی گلخانه ای طی سال جاری در استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته تولید توت فرنگی در استان به یک هزار و ۱۶۰ تن رسید.

وی با اشاره به اینکه محصول توت فرنگی در حال حاضر در تمام گلخانه های استان به روش هیدروپونیک تولید می شود، عنوان کرد: افزایش عملکرد، کاهش آلودگی و مصرف بهینه آب از جمله مزایای تولید توت فرنگی به روش هیدروپونیک به شمار می رود.

اوجاقلو بیان داشت: گلخانه‌داران استان زنجان امسال از نیمه دوم بهمن ماه برداشت توت فرنگی را آغاز کرده اند و تا اواخر مهر ماه محصول تولیدی خود را به بازار عرضه می کنند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: توت فرنگی تولیدی در استان زنجان همه ساله علاوه بر مصرف در داخل استان عمدتا به استان های تهران، البرز، آذربایجان شرقی، اصفهان و گیلان ارسال می شود.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست