• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۸-۰۱
  • شناسه خبر: 9290

۱۸ هزار واحد روستایی استان زنجان روی گسل

پیام ملّت – مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: ۱۸ هزار و ۷۳۴ واحد مسکونی روستایی روستایی استان زنجان روی گسل قرار گرفته است. به گزارش«پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، سجاد صنعتی‌منفرد در نشست خ ...

پیام ملّت مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: ۱۸ هزار و ۷۳۴ واحد مسکونی روستایی روستایی استان زنجان روی گسل قرار گرفته است.

به گزارش«پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، سجاد صنعتی‌منفرد در نشست خبری با پرداختن به وضعیت مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی استان گفت: در مجموع تعداد واحدهای روستایی استان زنجان ۹۱ هزار و ۲۶۵ واحد است که از این تعداد ۴۶ هزار ۸۳۶ واحد مقاوم‌سازی شده است.

به گفته وی، واحدهای مقاوم‌سازی شده ۵۱ درصد از کل واحدهای مسکونی است که در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶ مقاوم‌سازی شده است.

صنعتی‌منفرد گفت: طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی، تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی، طرح نظام فنی روستایی و دفاتر روستایی و بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سوانح طبیعی از جمله‌ فعالیت‌های بنیاد مسکن در روستاها است.

این مقام حوزه مسکن استان تأکید کرد: اعطای تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی با کارمزد ۵ درصد تا سقف ۲۵ میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است و این نهاد در راستای محرومیت‌زدایی نسبت به مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان تأکید دارد.

وی با اشاره به آمارگیری از مسکن روستایی در استان بیان کرد: طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در استان زنجان از۲۱ مهر تا ۲۱ آبان‌ماه همزمان با سراسر کشور توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با همکاری سازمان آمار ایران آغاز شده که در این طرح در ۲۱۱ روستای این استان و ۴۳۳۶ واحد مسکونی روستایی اجرا می‌شود.

صنعتی‌منفرد ادامه داد: اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی گامی مهم در جهت پیشبرد طرح جامع بهسازی و سازماندهی مساکن روستایی، ساماندهی و ایجاد امکانات رفاهی و اجرای سایر طرح‌های عمرانی بوده   و در نهایت بهبود وضعیت مسکن روستائیان را به همراه خواهد داشت.

صنعتی‌منفرد با بیان اینکه سال گذشته طرح هادی در ۶۵ روستای استان با اعتباری بیش از ۷۷ میلیارد ریال اجرا شده است، افزود: در حال حاضر برنامه‌ریزی برای اجرای ۱۵۰ پروژه طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان در سال‌جاری در دستور کار قرار دارد.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست