• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۸-۱۴
  • شناسه خبر: 9587

۸۰۰ سال برای تشکیل یک سانتیمتر خاک

پیام ملّت – کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان گفت: برای تشکیل یک سانتیمتر مربع خاک، بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ سال زمان نیاز است. سید جمال موسوی در گفتگو با «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: حفاظت از خاک و کنترل فر ...

پیام ملّت کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان گفت: برای تشکیل یک سانتیمتر مربع خاک، بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ سال زمان نیاز است.

سید جمال موسوی در گفتگو با «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: حفاظت از خاک و کنترل فرآیند فرسایش، امری مهم و حیاتی است و اگر دنبال توسعه پایدار هستیم، باید به این مسئله توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فرسایش خاک یکی از مسایل اساسی در کشورهای در حال توسعه است، اظهار کرد: فرسایش به‌طور طبیعی در حال تخریب لایه سطحی خاک است و در صورت تشدید فرسایش به علل مختلف، میزان آن بسیار زیاد و خسارت بار خواهد بود.

کارشناس منابع طبیعی یکی از اهداف اصلی آبخیزداری را کنترل فرسایش و جلوگیری از آن اعلام کرد و ادامه داد: آبخیزداری نقش مهمی در حفظ و نگهداری و بهره‌وری صحیح از جنگل‌ها و مراتع، تأمین آب سدها، کاهش رسوبات، کاهش خسارات ناشی از سیل و … دارد.

موسوی با ابراز تأسف از وضعیت موجود کشور در زمینه محیط زیست گفت: در بحث بحران‌های زیست محیطی به فرسایش خاک زیاد توجهی نمی‌شود و معمولا آلودگی‌ها را در نظر می‌گیرند، در حالی که این نوع بحران زیست‌محیطی به‌شدت برای کشور و نسل آینده خطرآفرین است.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست