• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۸-۱۹
  • شناسه خبر: 9625

دوره آموزش موسیقی ایرانی در زنجان برگزار می شود

پیام ملّت –  برای اولین بار در استان زنجان از سوی دانشگاه پیام نور آموزش موسیقی ایرانی برگزار می شود. جاوید عباسی فلاح، مدرس برگزاری این دوره آموزشی در گفتگو با «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» گفت: این دوره بیشتر ...

پیام ملّت  برای اولین بار در استان زنجان از سوی دانشگاه پیام نور آموزش موسیقی ایرانی برگزار می شود.

جاوید عباسی فلاح، مدرس برگزاری این دوره آموزشی در گفتگو با «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» گفت: این دوره بیشتر با هدف آشنایی عموم مردم با دستگاه ها و ردیف های موسیقی ایرانی برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه این دوره محدود به طیف و سنین خاصی از افراد جامعه نیست، افزود: درنظر داریم،با برگزاری این قبیل گلاس ها علاقمندی مردم را به موسیقی اصیل ایرانی بیشتر کنیم.

این مدرس آواز ایرانی درباره جزییات این دوره آموزشی بیان کرد: تصنیف خوانی،تلفیق شعر و موسیقی،آوازخوانی و ضرب خوانی بر اساس وزن عروضی و نیز مرکب خوانی مقدماتی و پیشرفت از مباحث این دوره است.

عباسی فلاح با تاکید بر شناخت دستگاه ها و آوازها در موسیقی ایرانی از عموم علاقمندان خواست، از این فرصت برای شناخت زیبایی های موسیقی ایرانی بهره مند شوند.

وی در بخش دیگر صحبت هایش با تاکید بر اینکه آواز ایرانی غمگین و محدود نیست، اضافه کرد: این هنر فاخر به مانند اقیانوس نامحدودی می‌ماند که باید آن را بیشتر کشف کرد؛ در واقع عنصر وجودی موسیقی اصیل و آواز ایرانی عشق است و دعوت به مهر و محبت و صفا و صمیمیت، تفکر، تامل، اندیشه، عرفان می‌کند.

خواننده آلبوم رسم یاری ادامه داد: این ما هستیم که محدود هستیم و آن‌ها را محدود می‌کنیم، بنابراین برگزاری چنین دوره هایی می‌تواند ارتباط مردم را با این هنرها بیشتر کرده و آگاهی را نسبت به آن‌ها افزایش دهد.

عباسی فلاح خاطر نشان کرد: یک آواز را از ابعاد مختلف می‌توان بررسی کرد، ولی به لحاظ کلی یک بخش مربوط به دانش، بینش، اطلاعات، جهان بینی، زیباشناسی، فلسفه، درک و فهم از موسیقی، شعر و ادبیات است و یک بخش دیگر را ساختار حنجره و امکانات و توانایی‌های حنجره، از قبیل قدرت، وسعت، ارتفاع، حجم، طنین، رنگ و صدا شکل می‌دهد.

علاقمندان برای ثبت نام می توانند به دفتر آموزش های آزاد دانشگاه پیام نور مرکز زنجان مراجعه و یا با وب سایت javidabbasifallah.ir در ارتباط باشند.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست