• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۸-۲۲
  • شناسه خبر: 9696

افتتاح تصفیه خانه فاضلاب دندی در دهه فجر امسال

پیام ملّت – مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اجرای طرح ها و پروژه های مختلف در شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: تصفیه خانه شهر دندی به عنوان یکی از این طرح ها امسال در ایام الله دهه فجر به بهره ب ...

پیام ملّت مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اجرای طرح ها و پروژه های مختلف در شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: تصفیه خانه شهر دندی به عنوان یکی از این طرح ها امسال در ایام الله دهه فجر به بهره برداری می رسد.

علیرضا جزء قاسمی اظهار داشت: برای اجرای این پروژه ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که از این میزان تا کنون بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: طرح فاضلاب شهر دندی که از سال ۸۶ آغاز شده و امسال پایان خواهد یافت و ۶ هزار نفر از ساکنان شهر دندی از خدمات بهداشتی دفع فاضلاب خانگی بهره مند خواهند شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: این طرح با هدف جلوگیری از آلودگی منابع آب زیر زمینی ناشی از دفع فاضلاب به صورت چاه جذبی و پیشگیری از مشکلات و معضلات زیست محیطی ناشی از هدایت فاضلاب در معابر عمومی شهر دندی اجرا گردیده است.

جزء قاسمی افزود: استفاده از پساب تصفیه شده به مقدار ۳۸۰ هزار متر مکعب در سال نیز برای استفاده در بخش های مختلف از قبیل کشاورزی و صنعت نیز از دیگر اهداف اجرای این پروژه است.

این مسئول خاطرنشان ساخت: ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر دندی یک هزار و ۶۰ متر مکعب در شبانه روز می باشد که با فرآیند لاگون هوادهی(لجن فعال) به تصفیه فاضلاب این شهر خواهد پرداخت.

وی گفت: برای اجرای طرح فاضلاب شهر دندی بیش از ۱۹ کیلومتر شبکه جمع آوری و بیش از یک کیلومتر نیز خط انتقال احداث شده است.

۱۱۰/ق

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست