• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۸-۲۳
  • شناسه خبر: 9703

ساختمان خانه مطبوعات و رسانه‌های زنجان احداث می شود

پیام ملّت – مدیر خانه مطبوعات استان زنجان پیگیری احداث ساختمان خانه مطبوعات و رسانه‌های این استان در زمین ۶۰۰ مترمربعی را اولویت نخست این تشکل اعلام کرد. یوسف ناصری در گفتگو با خبرنگار «پایگاه خبری – تحلیلی پیام مل ...

پیام ملّت مدیر خانه مطبوعات استان زنجان پیگیری احداث ساختمان خانه مطبوعات و رسانه‌های این استان در زمین ۶۰۰ مترمربعی را اولویت نخست این تشکل اعلام کرد.

یوسف ناصری در گفتگو با خبرنگار «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» با اعلام اینکه زمین ۶۰۰ مترمربعی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان برای احداث ساختمان خانه مطبوعات استان واگذار شده است، اظهار کرد: واگذاری تعدادی از واحدهای ساخته‌ شده در یک طبقه خاص به رسانه‌هایی تعلق می‌گیرد که دفتر ندارند و ملاک واگذاری نیز بر مبنای شاخص‌های خاص خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه شرایط واگذاری این واحدها با تصمیم هیات مدیره خانه مطبوعات استان خواهد بود، بیان کرد: این واحدها در متراژهای ۵۰ تا ۷۰ مترمربعی ساخته خواهد شد.

ناصری با اشاره به ساخت این مجموعه با مشارکت صاحبان رسانه اظهار کرد: واگذاری به رسانه‌هایی که در طول روند پیشرفت پروژه با خانه مطبوعات همکاری خواهند کرد، میسر می‌شود. در واقع پیشرفت این پروژه مهم با مشارکت رسانه‌ها خواهد بود و این رویدادی خوب برای آنهاست.

مدیر خانه مطبوعات استان زنجان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم هزینه زمین، رایگان از سوی راه و شهرسازی استان باشد، ادامه داد: زمین این مجموعه توسط استاندار زنجان در روز خبرنگار امسال کلنگ‌زنی شده است.

ناصری با اعلام اینکه منتظر قیمت‌گذاری زمین هستیم، افزود: با صحبت‌های انجام‌شده در نظر داریم، طبقاتی از این مجتمع، ویژه دفاتر رسانه‌های استان باشد و یک طبقه به‌عنوان ساختمان خانه مطبوعات استان با هدف برگزاری دوره‌های ویژه خبرنگاری و نشست‌ها و … اختصاص یابد.

وی با اشاره به پیگیری‌های استاندار فعلی برای اجرای این پروژه برای جامعه رسانه‌ای استان اضافه کرد: در بحث واگذاری زمین، مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان زنجان نیز مساعدت لازم را انجام داد.

به گفته ناصری در صورت به پایان‌‌رسیدن این پروژه، زنجان نخستین استان در کشور خواهد بود که دفاتر رسانه‌های آن در یک ساختمان مستقر می‌شوند.

مدیر خانه مطبوعات استان زنجان، برگزاری چهار دوره جشنواره مطبوعات،خبرگزاری‌ها و  پایگاه‌های خبری استان را همزمان با روز خبرنگار یادآور شد و گفت: به‌ دلیل سبک کاری متفاوت مطبوعات و رسانه‌های مجازی در جشنواره اخیر آثار رسیده در این دو بخش جداگانه داوری شد.

ناصری در پاسخ به سؤالی درباره ضرورت برگزاری دوره‌های مختلف روزنامه‌نگاری با هدف ارتقا سطح علمی خبرنگاران استان افزود: برگزاری هرگونه دوره‌ای، توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌گیرد؛ اما این مرکز با هدف بهره‌مندشدن خبرنگاران استان‌های مختلف شیوه برگزاری آنلاین را مد نظر دارد که این اقدام منوط به داشتن اینترنت پرسرعت در استان میزبان است. برای نمونه وقتی زنجان میزبان دوره خاصی است، خبرنگار مستقر در بندرعباس نیز به شکل زنده این دوره را دنبال می‌کند.

وی به نشست اعضای هیأت مدیره خانه‌های مطبوعات سراسر کشور به میزبانی استان مازندران در اواخر مهر سال جاری اشاره و درباره نتایج این نشست بیان کرد: در این نشست دوروزه که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل مطبوعات داخلی این وزارتخانه برگزار شد، همه مباحث مربوط به حوزه رسانه اعم از توزیع کاغذ با قیمت مناسب، نحوه توزیع آگهی‌ها، اعطای کارت خبرنگاری یک‌شکل به اعضای خانه مطبوعات استان‌ها مطرح شد و اصلاحات اساسنامه خانه مطبوعات کشور به تأیید اعضا رسید.

ناصری با توجه به بازدید شرکت‌کنندگان در این همایش از کارخانه چوب و کاغذ مازندران اظهار کرد:  قرار شد این کارخانه تولید کاغذ با هدف حمایت از رسانه‌های کاغذی، کاغذ در اختیار خانه‌های مطبوعات هر استان برای توزیع بین مطبوعات با قیمت مناسب قرار دهد.

مدیر خانه مطبوعات استان زنجان درباره بیمه تکمیلی اصحاب رسانه که چند سال وقفه در اجرای آن پیش آمده بود، گفت: به گفته مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امسال ۳ هزار نفر از اصحاب رسانه کشور  از طریق ثبت نام در صندوق اعتباری هنر از این بیمه بهره‌مند شدند.

ناصری به برگزاری نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان زنجان همزمان با برپایی نهمین نمایشگاه ناشران کشور اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه که از ۹ – ۱۴ مهر ۹۷ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان برگزار شد، تعداد ۳۵ رسانه فعال استان حضور داشتند که با توجه به تعطیلی نمایشگاه مطبوعات کشور، حرکت خوبی در راستای معرفی ظرفیت  رسانه‌ای زنجان به شمار می‌رود.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست