• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۸-۲۶
  • شناسه خبر: 9712

کنفرانس بین المللی «حکومت ایلخانان و تاثیر آن بر راه ابریشم» در زنجان برگزار می شود

پیام ملّت – نخستین کنفرانس بین المللی «حکومت ایلخانان و تاثیر آن بر راه ابریشم» از سوی دانشگاه زنجان برگزار می شود. دبیر علمی این همایش در گفتگو با «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» گفت: این کنفرانس به پیشنهاد موسسه ...

پیام ملّت نخستین کنفرانس بین المللی «حکومت ایلخانان و تاثیر آن بر راه ابریشم» از سوی دانشگاه زنجان برگزار می شود.

دبیر علمی این همایش در گفتگو با «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» گفت: این کنفرانس به پیشنهاد موسسه مطالعات بین المللی کشورهای آسیای میانه (ایکاس) در محل دانشگاه زنجان۳۰ آبان و یک آذر ماه امسال برگزار می شود.

دکتر مسعود بیات با اشاره به پرداختن به موضوع «تاثیر ظهور اسلام بر راه ابریشم» در این کنفرانس دو روزه افزود: یافته های این موضوع مهم در این کنفرانس به بحث گذاشته می شود تا در انتهای سال میلادی جاری در قالب کتاب منتشر شود.

وی با تاکید بر اینکه این کنفرانس بیشتر به شکل کاربردی– پژوهشی برگزار خواهد شد، بیان کرد: ۱۲ شرکت کننده خارجی از کشورهای مختلف از جمله مغولستان، پاکستان، کره جنوبی، روسیه، از بکستان، جمهوری آذربایجان و ترکیه در این کنفرانس با هدف دست یافتن به یافته های علمی- تاریخی جدید حضور خواهند داشت.

بیات محورهای اصلی این کنفرانس را فرهنگی، اقتصادی، جغرافیای تاریخی و سیاسی اعلام کرد و درباره تعداد ارسالی به این کنفرانس افزود: در مجموع از ۱۰۰ مقاله ارسالی به این کنفرانس، ۲۸ داخلی و ۸ مقاله خارجی پذیرش شده است.  بیات راه اندازی مرکز ایلخانی شناسی در دانشگاه زنجان را نقطه عطفی در معرفی تاریخ کشورهای آسیای میانه دانست وی ادامه داد:این مرکز برای اولین بار در این دانشگاه افتتاح شد و به دلیل اینکه کشورهای آسیای میانه فاقد تاریخ مکتوب هستند، برای روشن شدن تاریخ شان نیازمند تحقیقات ایران هستند. در واقع این مرکز قصد دارد، تاریخ کشورهای این منطقه را با دعوت از اساتید دانشگاه و محققان این حوزه به رشته تحریر دربیاورد.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست