• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۸-۲۸
  • شناسه خبر: 9776

مجوز تملک شهرک صائین قلعه و بخشی از زمین های شهرک زنجان ۴ اخذ شد

پیام ملّت – مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان از حل مشکل تملک زمین‌های باقی مانده شهرک صنعتی زنجان ۴ (دره لیک) و شهرک صنعتی صائین قلعه خبر داد. ایرج احمدی با اعلام این خبر گفت: با پیگیری های صورت گرفته، مجو ...

پیام ملّت مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان از حل مشکل تملک زمین‌های باقی مانده شهرک صنعتی زنجان ۴ (دره لیک) و شهرک صنعتی صائین قلعه خبر داد.

ایرج احمدی با اعلام این خبر گفت: با پیگیری های صورت گرفته، مجوز تملک بخشی از زمین های باقی مانده شهرک صنعتی زنجان ۴ و همچنین زمین شهرک صنعتی صائین قلعه از طریق قانون لایحه تملک توسط وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت صادر گردید.

وی با اشاره به اینکه عملیات احداث شهرک صنعتی صائین قلعه از سال ۸۵ آغاز شده؛ تصریح کرد: متاسفانه در همان ابتدا به علت آنکه بخشی از زمین های این شهرک توسط مالکین زمین ها به بهانه های مختلف به شهرک واگذار نگردید و با توجه به اینکه این زمین ها به طور لکه ای در کل شهرک پراکنده بودند؛ بنابراین عملیات اجرایی این شهرک صنعتی با مشکل مواجه گردید.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان ادامه داد: در برهه های مختلف زمانی جلسات متعددی با معارضین این شهرک برگزار شد که متاسفانه هیچ کدام به نتیجه نرسید و در پایان به ناچار از طریق قانون لایحه تملک وارد عمل شدیم.

وی همچنین ضمن اشاره به اینکه میزان ۳۰۷ هکتار از زمین های شهرک صنعتی زنجان ۴ (دره‌لیک) تملک گردیده و بخش اندکی از زمین های داخل در محدوده شهرک که صاحبان آنها حاضر به واگذاری زمین خود به شهرک نبودند و جلسات برگزار شده با ایشان نیز به توافق منجر نگردید در نهایت برای رفع مشکل تملک و حفظ یکپارچگی زمین های این شهرک نیز مجوز تملک از طریق قانون لایحه تملک اخذ گردیده است که به زودی کارهای قضایی و اداری آن انجام می‌پذیرد.

لایحه قانونی تملک، در مواردی است که اشخاصی حاضر به توافق و واگذاری زمین های خود در جهت اجرای طرح‌های ملی نمی باشند، قیمت تعیین شده این گونه زمین‌ها از طریق کارشناسان رسمی دادگستری اعلام و مبلغ آن به حساب دادگستری واریز می گردد و دادستان نیز نسبت به انتقال سند زمین مورد نظر اقدام می کند.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست