• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۸-۲۸
  • شناسه خبر: 9903

گزارش «پیام ملّت» از آئین «تکریم و معارفه» استاندار زنجان ؛ تلخ کامی «قائم مقام»

پیام ملّت ؛ علی اکبر شیوخی – «اسدالله درویش امیری» سرانجام بعد از ۲۸ ماه تصدی مسئولیت استانداری زنجان به اجبار قانون بازنشستگی رفت و جای خود را در «کاخ سفیدزنجان» به «فتح الله حقیقی» داد. تصویب و اجرای قانون بازنشستگی در ...

پیام ملّت ؛ علی اکبر شیوخی – «اسدالله درویش امیری» سرانجام بعد از ۲۸ ماه تصدی مسئولیت استانداری زنجان به اجبار قانون بازنشستگی رفت و جای خود را در «کاخ سفیدزنجان» به «فتح الله حقیقی» داد. تصویب و اجرای قانون بازنشستگی در ایران برای بسیاری جذاب و برای عده ای در حکم «شرنگ» می نماید. فریدون احمدی نماینده زنجان و رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان تصویب و اجرای این قانون را یک گام روبه جلو در نظام قانونگذاری ایران توصیف می کند و به رغم همه نقص ها و ایرادات آن را یک قانون مفید می داند و در آن سوی سخن ، سیدحسین هاشمی قائم مقام وزیر کشور از تصویب و اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگی ابراز ناخرسندی می کند و به شکوه از تصویب و اجرای آن می پردازد و می گوید:«ای کاش این قانون تصویب و اجرا نمی شد!» و سخنان «آقای قائم مقام» ، برج عاج نشینی و زیستن های خان خانی را در اذهان تداعی می کند. تصویب و اجرای این قانون ، کام «قائم مقام» را بسان مدیران مادام العمر تلخ کرد اما راهی جز تسلیم در برابر اراده قانون نبود!.

خیابان منتهی به محوطه سالن همایش های بین المللی روزبه زنجان را تعدادی از کارگران شرکت روغن نباتی جهان با در دست داشتن پلاکاردهای اعتراض به وضعیت نابسامان «اقتصاد و صنعت و تولید و در نهایت معیشت» قرق کرده اند تا بلکه صدای اعتراضشان را کسی بشنود!.کارگرانی که نان شان از لای چرخ های صنعت بیرون می آید.

صبح روز یکشنبه ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۷سالن همایش های بین المللی روزبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان میزبان انبوهی از جمعیت و کسانی است که رنگ و اتوی لباس هایشان نشانی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی دارد که برای تکریم تلاش های ۲۸ ماهه «اسدالله درویش امیری» و معارفه «فتح الله حقیقی» آمده اند. اندک کسانی هم هستند که رنگشان متفاوت با این جماعت است!.

هوای داخل سالن با بیرون متفاوت است ، «چرخ های روان و روغن کاری شده صنعت و تولید و اشتغال و …» در سخنان سخنرانان داخل سالن موج می زند و آنچه می شنوی وصفی از بهشت برین است! و البته عده ای هم نگران نام شان! ، اما کمی آنسوتر صدای اعتراض کارگرانی است که رنج چندساله شان میان «زنجیر و چرخ دنده های صنعت روغن» گیرکرده است و نگران نان شان هستند.

اسدالله درویش امیری به دعوت مجری پشت تریبون قرار می گیرد تا کسوت یک مسئول آخرین سخنانش را در عالم نظام اداری و سازمانی ایراد کند ، سخن را بنام خدای مهربان و خالق بخشنده آغاز می کند و در ابتدای سخن شکوه از چاقوی تیز شایعه می کند و می گوید : تهران نشین ها ، در بدو ورود به استان زنجان در دوم شهریور ۱۳۹۵ شایعه کردند «درویش امیری» برای برگزاری انتخابات به استان می‌آید،تا بلکه بنیان های مدیریت استان را سست نمایند ، اما با بی‌اعتنایی به همه بداخلاقی‌ها با تلاش مضاعف به کارم ادامه دادم.

استاندار سابق زنجان با تقدیر از نقش راهگشای آیت الله شیخ علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت : انسجام و همدلی نقشه راه دولت در استان بود و برای تحقق این راه باید از نقش نماینده ولی‌فقیه در استان به عنوان یک فرد اثرگذار قدردانی کنم که یاری گر دولت در زنجان بودند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان به چگونگی حضور خود در عرصه نظام اشاره کرد و گفت : فعالیتم را با لباس سبز رنگ سپاه پاسداران از سال ۱۳۵۸ شروع کردم و تا کنون نیز در مسؤولیت‌های متعددی برای مردم و انقلاب حضور داشته ام.

 

استاندار سابق زنجان با اشاره به اینکه تجربه ۱۱ بار تودیع و معارفه دارم و در سال ۱۳۸۸ یکبار بازنشسته شدم و یکبار تجربه خروج از مسؤولیت را امتحان کردم و بار دیگر با دعوت دولت دوباره به نظام اداری کشور برگشتم، افزود: پس از سه سال مسؤولیت در میراث فرهنگی با رای دولت یازدهم به عنوان استاندار منصوب شدم.

وی با اعلام اینکه بخش دولتی بیش از۱۰۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی دارد، یادآور شد: این نشان می دهد، کار و فعالیت در استان زنجان انجام گرفته است .

استاندار سابق زنجان درباره دوخطه کردن راه‌آهن زنجان- قزوین- تهران افزود: این پروژه مهم با ۶۵۰ میلیارد تومان از دی ماه ۱۳۹۵ آغاز و تاکنون با هزینه‌کرد۳۵۰ میلیارد تومان بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و۲۰۰ میلیارد تومان نیز به پیمانکاران بدهی وجود دارد.

درویش امیری درباره جزییات طرح تحول سلامت در استان زنجان اشاره کرد و گفت : با امضای تفاهم‌نامه سه جانبه‌ بین استانداری،دانشگاه علوم‌ پزشکی و وزارت بهداشت و درمان گام های اساسی برای نظام سلامت در استان برداشته شد.

استاندار سابق زنجان به گفته خودش یک سنت شکنی! هم کرد و تصریح کرد: البته از افتتاح برخی از پروژه‌ها پرهیز کردم، تا در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سفر دولت به زنجان دست استاندار جدید خالی نماند.

استاندار سابق زنجان با بیان اینکه در ماجرای آتش سوزی یکی از واحدهای تولیدی شهر ابهر می خواستم پیام واقعی حمایت دولت از سرمایه گذاری را به سرمایه گذاران و تولیدگران برسانم گفت : حضور در محل مجموعه آسیب دیده یک پیام داشت ، از سرمایه و سرمیه گذاری بخش خصوصی بصورت جدی حمایت می کنیم.

استاندار زنجان در پایان سخن از بخش های مختلف اداری و سازمانی و شخصیت های ملی و استانی قدردانی کرد و انتشار برخی اخبار برخی رسانه ها را نامهری عنوان کرد و البته در خاتمه صحبت هایش عدم پیگیری شکایت از یکی از رسانه های زنجان را مطرح کرد تا خاطری ناخوشایند در عرصه عمومی از خود برجای نگذارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان :

مردم ، مسئولان صادق را قدردان هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ، به رسم همیشگی از کسانی که برای  در این مدت برای استان تلاش کرد و گفت : بنده شهادت می‌دهم آقای درویش امیری خدمت به مردم را حتی در روزهای تعطیل،تعطیل نکرد .اقتضای این جایگاه و محاسن سفید این است که هر آمدنی را رفتنی است و تا بوده چنین بوده و تا هست چنین باید.

وی با اشاره به اینکه میدان زندگی برای همه ما میدان امتحان است و ما در دو دادگاه برای مسؤولیت و خدمت خود باید پاسخگو باشیم، افزود: دادگاه اول دادگاه افکار عمومی و تاریخ است و دادگاه دوم نیز دادگاه عدل الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز با بیان اینکه همگان باید در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشیم، گفت: بالاخره هر آمدنی با رفتنی همراه است و اگر صادقانه قدم برداشته شود، مردم قدردان و سپاسگذار خواهند بود.

آیت‌الله علی خاتمی با بیان اینکه مسئولیت‌ها میدان امتحان است و خوشا به حال کسی که به وظیفه خود عمل کرده و سربلند است، افزود: در ۲۷ ماه اخیر ، شاهد تلاش استاندار قبلی در توسعه استان بودیم و بابت این تلاش‌ها از ایشان و همکاران‌شان تشکر می‌کنیم.

نماینده مردم زنجان و طارم:

زنجان متکی به منابع انسانی کارآمد است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در این آئین با نگاهی متفاوت سخن بر لب گشود و «تلخ کامی کارگران روغن نباتی جهان» و «شیرین سخنی مسئولان» را در هم آمیخت و بر لزوم توجه به معیشت مردم تاکید کردو گفت :  تعطیلی این واحد صنعتی جزوء مطالبات کارگران از استاندار جدید است و امیدوارم در کنار هم برای رفع مشکلات قدم برداریم.

فریدون احمدی بر لزوم نگرش فراجناحی در انتصاب مدیران استان و شهرستانها تاکید کرد و گفت : ملاک انتصاب مدیران توانمندی و تعهد به انجام مسئولیت است . دوره استاندار قبلی دچار افراطی گری سیاسی نشدیم و تلاش بر این بود که یکپارچه عمل کنیم.

دبیر مجمع نمایندگان استان با تاکید بر بهره گیری استاندار جدید از نیروهای بومی در پست و مناصب مختلف ادامه داد و تصریح کرد : زنجان جزوء استان های نفت خیز و دارای گاز طبیعی نیست و تنها متکی به منابع انسانی کارآمد است و انتظار داریم استاندار جدید به این مهم توجه داشته باشد.

احمدی بیان کرد: استاندار جدید از فرمانداران و مسئولان مقیم در زنجان بهره ببرد و تلاش بر این باشد که افراد متعادل با اتکا به ظرفیت های استان پای کار بیایند.

ناخرسندی قائم مقام وزیر کشور از تصویب و اجرای قانون بازنشستگان !

اما ، قائم مقام وزیر کشور با ابراز ناخرسندی از تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مناصب اجرایی ، گفت : تغییر ۱۴ استاندار کار دشواری است ای کاش قانون منع بکار گیری بازنشستگان در مناصب مدیریتی تصویب و اجرا نمی شد.

سیدحسین هاشمی با ابراز ناخرسندی از تصویب این قانون در آئین تکریم و معارفه استاندار زنجان افزود : کاش این اتفاق نمی‌افتاد، ولی افتاد و ما نیز تابع قانون دز این زمینه بودیم ولی انتخاب استاندار برای استان بسیار سخت بود و از همین رو بسیار گشتیم برای استانداری زنجان و در نهایت به آقای حقیقی رسیدیم.

وی با اشاره به مقوله خدمت در نظام اسلامی گفت : خدمت به کشور خط و جناح نمی شناسد و همه مدیران باید برای خدمت به مردم از همدیگر پیشی بگیرند.

هاشمی با توصیه به استاندار جدید زنجان برای به کارگیری نیروهای توانمند در راستای توسعه استان زنجان اضافه کرد:استفاده از ظرفیت نیروی انسانی می بایست مورد توجه استاندار جدید زنجان باشد.

چهره ماندگار علمی کشور :

به نسل جوان اعتماد کنید

دکتر ثبوتی ، چهره ماندگار علمی کشور در این مراسم، استاندار سابق زنجان را فردی مخلص در بدنه دولت معرفی کرد و گفت: ایشان فردی کارکشته و معتقد به کار با جوانان بود.

وی با تاکید بر نقش اثرگذار جوانان در بخش های مختلف مدیریتی کشور اظهار کرد: در صورت اعتماد به نسل کنونی شاهد روند توسعه در استان و کشور خواهیم بود.

استاندار زنجان:

تیم اقتصادی استان زنجان باید چابک شود

استاندار زنجان گفت: اگر می‌خواهیم اقتصاد و اشتغال را زنده نگه‌ داریم باید تیم اقتصادی استان در معنای واقعی خود چابک شود و از تسهیلات دولتی و تبصره‌های موجود به نحو احسن استفاده شود.

فتح‌الله حقیقی د مراسم معارفه خود به عنوان استاندار زنجان در پاسخ به سخنان احمدی نماینده زنجان که معتقد است زنجان نفت و گاز ندارد اما نیروی انسانی کارآمد دارد ، افزود : زنجان نفت ندارد ولی غیرت و شجاعت دارد و بنده خوشحالم که در استانی هستم که شهدا و جانبازان بسیاری تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

وی تصریح کرد: کشور ما در جایگاهی قرار دارد که باید در برابر تمام استکبار و استبداد بایستد و راه ایستادن در مقابل آن را کسانی که در این مراسم سخنرانی کردند فرمودند ولی این حرف‌ها باید عملیاتی شود.

وی گفت: بنده به مدیران عرض می‌کنم که باید تسهیلات جذب شود وگرنه ما بودجه توزیع کنیم و شما کار کنید که این را همه می‌توانند انجام دهند.

حقیقی با اشاره به اینکه در حوزه عمرانی نیز پروژه‌ها باید اولویت بندی شود، گفت: تصمیمات دولت در سفر به استان باید پیگیری و عملیاتی شود.

استاندار زنجان گفت: همه مدیران وظیفه دارند جوانان و بانوان شایسته را به کار بگیرند چون شایسته بودن خانم و آقا نمی‌شناسد.

وی تصریح کرد: ارتباط با رسانه‌ها باید مستمر باشد و به کارگیری از جوانان نباید محدود به شعار شود.

گفتنی است ؛ دراین مراسم از تلاش های «اسدالله درویش امیری» استاندار سابق زنجان تقدیر و «فتح الله حقیقی» بعنوان استاندار جدید زنجان معرفی گردید.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست