• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۸-۳۰
  • شناسه خبر: 9825

زنجان را خودم برای خدمت‌ انتخاب کردم

پیام ملّت – استاندار جدید زنجان با اعلام اینکه زنجان را خودم و با افتخار برای خدمت‌ انتخاب کردم، گفت: زنجان نفت ندارد، ولی تعصب، شجاعت و غیرت دارد و محور مدیریت بنده با تکیه بر  ویژگی‌های منحصر به فرد این استان است ...

پیام ملّت استاندار جدید زنجان با اعلام اینکه زنجان را خودم و با افتخار برای خدمت‌ انتخاب کردم، گفت: زنجان نفت ندارد، ولی تعصب، شجاعت و غیرت دارد و محور مدیریت بنده با تکیه بر  ویژگی‌های منحصر به فرد این استان است.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی  پیام ملّت»، دکتر فتح الله حقیقی در اولین جلسه شورای اداری استان که با حضور مقامات استان و شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه در استان زنجان می‌توان کارهای بزرگ و ماندگاری انجام داد، افزود: چهل سال است که استکبار در مقابل ما ایستاده و هر آنچه در توانش بوده انجام داده است.

به گفته وی، اولین موضوع ما، اقتصاد است و اگر بخواهیم با تحریم‌های ظالمانه مقابله کنیم، باید تیم اقتصادی منسجم داشته باشیم.

استاندار زنجان با تاکید بر وحدت بین مدیران استان، ادامه داد: وحدت مدیریت در استان رعایت و شاخص های امنیت در استان باید قدر دانسته شده و تقویت شود.

وی درباره ظرفیت های قابل توجه استان در بخش گردشگری گفت: فرصت‌های توسعه در زنجان بسیار بیشتر از موانع است و با افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی، ارتقاء سرانه‌های استان در حوزه های مختلف و افزایش ساعات اقامت و حضور گردشگران در زنجان می توان برای توسعه قدم برداشت.

حقیقی نقش مدیران را در توسعه بیش از پیش استان مهم دانست و ادامه داد: نیازمند مدیران چابک و انقلابی و کسانی هستیم که در مقابل تیر دشمن می‌ایستند و بنده به عنوان نماینده عالی دولت در استان، پیشتاز همه هستم.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه مدیران اقتصادی باید اهرم‌های کمک‌کننده بودجه را زنده کنند، ادامه داد:  اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در شورای برنامه‌ریزی، بودجه استانی را توزیع کند، اصلا قابل پذیرش نیست. باید حتما بودجه‌های ملی جذب شود.

به گفته استاندار زنجان، مدیران باید منهای بودجه استانی، گزارش دهند که چقدر در جذب بودجه‌های ملی موفق بوده‌اند و در چه مرحله‌ای قرار دارند.

حقیقی در تکمیل صحبت هایش بیان کرد: وقتی مدیران علیه هم مصاحبه می‌کنند، هم جامعه به هم ریخته و هم دشمن از آن سوء استفاده می‌کند. از مدیران نیز می‌خواهم که برای وحدت بیشتر علیه هم مصاحبه نکنند.

استاندار زنجان با اشاره به بازدید سرزده خود از عملکرد۱۰ ارگان بیان کرد: نواقصی بود، ولی در استان فرصت‌های بسیاری هم وجود دارد که باید برای تسریع در امور بهره مند شویم.

حقیقی با تاکید بر اینکه به مسائل سیاسی و اقتصادی واقف هستم، اضافه کرد: اهل شعار نیستم و نباید همه امور محدود به شعار شود و مرتب نگوییم ارتباط صنعت و دانشگاه چه شد.

حقیقی بر جدی گرفته شدن اجرای راه‌های مواصلاتی به ویژه دو خطه کردن راه آهن زنجان- تهران تاکید کرد و گفت: باید برای کارها نقشه راه ترسیم کنیم.

وی با تاکید بر تدوین سند امنیت غذایی در استان افزود: در این راستا شورای شهر و دهیاران نیز باید به تکالیف خود عمل کنند.

حقیقی درباره برگزاری جلسات متعدد از سوی استانداری افزود: تشکیل جلسات  باید خروجی داشته باشد چون مردم از ما چنین انتظاری دارند.

استاندار زنجان در این جلسه از زحمات شهردار زنجان بابت پیشرفت پروژه تقاطع گلشهر تشکر کرد و یادآور شد: امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

حقیقی با بیان اینکه در راستای آرامش جامعه از مشارکت همه آحاد جامعه استفاده شود،به ارتباط، مدیران با رسانه‌ها را مهم دانست و گفت: هرکسی از رسانه‌ها شکایت کرده باید پس بگیرد، هر چند رسانه‌ها نیز باید بدانند که انتقاد با تخریب متفاوت است.

مقام عالی استان افزود: حضور معاون در جلسات مدیرکل قابل قبول نیست و هر مدیری که استان را ترک می‌کند، باید قبل از آن هماهنگ کند.

استاندار جیدید زنجان در خاتمه صحبت هایش بیان کرد: هم اندیشی با تمام اقشار جامعه و بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، اشخاص توانمند، دانشگاه و.. برای توسعه استان در دستور کار خواهد بود و همه آحاد و اقشار مختلف مردن باید در توسعه استان سهیم باشند.

رعایت اخلاق در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر رعایت اخلاق در جامعه گفت: امروز کسی نیست که در جامعه باشد و یا غیبت نکند و یا غیبت نشنود . متاسفانه برخی از گناهان در جامعه اسمش عوض شده است.

آیت‌الله علی خاتمی با اشاره به اینکه در جامعه اسم برخی از گناهان عوض شده است، گفت: رشوه به شیرینی و پول چایی تبدیل و غیبت نیز تبدیل به تحلیل شده است.

به گفته وی، امروز دروغ و حرام‌‎خوری در جامعه ما قبحش را در برخی از جاها از دست داده و اصلا عنوان واژه عوض شده است.

در بخش دیگر این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان اعلام کرد: اعتبارات جاری استان برای۲۵ دستگاه اجرایی۲۱۷ میلیارد تومان است که ۱۲۵ میلیارد تومان معادل۷۰ درصد تخصیص یافته است.

شهرام طهماسبی با اعلام اینکه۴۲۸ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای بیش از ۱۱۰۰ پروژه در نظر گرفته شده است، گفت: طبق احصای صورت گرفته از این مبلغ ۵۰ درصد اختصاص یافته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه سهمیه استان از نفت ۶۲ میلیارد تومان است که از این lمیزان ۸۰ درصد اختصاص یافته است، گفت: برای برخی طرح‌های ملی نیز ۵۴ میلیارد تومان اختصاص یافته است‌.

شهردار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرداری بودجه دولتی ندارد و از محل عوارض نیز فقط ۲۵ درصد دریافتی داشته است،گفت: با این اوضاع شهرداری افول خدمت نداشته و۹۰ درصد بودجه هفت دوازدهم شهرداری محقق شده است.
مسیح‌ الله معصومی انجام اصلاحات هندسی و همچنین افتتاح فاز دوم شهربازی، اجرای طرح بهسازی پارک‌ها، اجرای طرح نهضت آسفالت و لکه‌گیری آسفالت را از اقدامات شهرداری بیان کرد و یادآور شد: اجرای پیاده‌راه نیز یکی دیگر از طرح‌های مهمی است که برای کاهش ترافیک مرکز شهر انجام شده است.

۱۱۰/م

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست