• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۸-۳۰
  • شناسه خبر: 9819

نیازمند سه هزار دستگاه دیالیز هستیم

پیام ملّت – مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور با اعلام اینکه در کشور به بیش از سه هزار دستگاه دیالیز نیاز داریم، گفت: وزیر بهداشت دستور تهیه سه هزار و ۶۰ دستگاه دیالیز و بازسازی دستگاه‌های دیالیز را ...

پیام ملّت مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور با اعلام اینکه در کشور به بیش از سه هزار دستگاه دیالیز نیاز داریم، گفت: وزیر بهداشت دستور تهیه سه هزار و ۶۰ دستگاه دیالیز و بازسازی دستگاه‌های دیالیز را داده است.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، داریوش آرمان در مراسم بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز دیالیز غرب کشور در زنجان بیان کرد: ورود خیران به انجمن حمایت از بیماران دیالیزی قابل قدردانی است.

به گفته وی، دیابت و فشارخون بالا عامل اصلی نارسایی کلیوی است.

آرمان با ابراز تاسف از اینکه ۷۰ درصد بیماری‌های کلیه ناشی از دیابت و فشارخون است،افزود: توجه به ورزش باعث پیشگیری از بیماری می‌شود و باید ورزش در جامعه تقویت شود.

همچنین در این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان بیش از ۱۸۰۰ بیمار کلیوی دارد، گفت: بخش دیالیز این مرکز که امروز به بهره‌برداری رسید با ۳۰ تخت استاندارد توان پذیرش ماهانه ۲۰۰ بیمار را دارد.

دکتر پرویز قزلباش با بیان اینکه خیران نقش مؤثری در توسعه حوزه بهداشت و درمان استان زنجان دارند،افزود: خدمات درمانی این انجمن ها در استان بسیار مطلوب است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست