• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۹-۱۴
  • شناسه خبر: 10049

زنجان، استان مستعد برای بهره گیری از انرژی خورشیدی است

پیام ملّت – مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: زنجان در زمره استان هاي مستعد و با پتانسيل بالا براي استفاده از انرژي خورسیدید است.  علیرضا علیزاده در این باره به به «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»،افز ...

پیام ملّت مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: زنجان در زمره استان هاي مستعد و با پتانسيل بالا براي استفاده از انرژي خورسیدید است.

 علیرضا علیزاده در این باره به به «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»،افزود: مناطق مختلف استان زنجان داراي روزهاي آفتابي خوب و با دماي متعادل هستند كه از فاكتورهاي مهم در افزايش راندمان نيروگاه‌هاي خورشيدي مي‌باشد.

وی توليد پراكنده را نزديک کردن نقاط توليد برق به مصرف با هدف مصرف بهينه و کاهش تلفات برق عنوان کرد و ادامه داد: تامين برق پايدارتر مشترکان، کاهش خاموشي و تلفات، افزايش راندمان و بهره‌وري بالاتر اقتصادي، حفاظت از محيط زيست از  فوايد اين امر است.

 علیزاده با اعلام اینکه طرح خريد تضميني  ۲۰ ساله برق تجديد پذير از مشترکان خصوصي توليد کننده، الزام  ارگان هاي دولتي به تأمين ۲۰درصد برق مصرفي از طريق سامانه‌هاي تجديد پذير و پاک از جمله اقدام ها در راستای تشویق به سرمایه گذاری در بخش انرژی خورشیدی است.

وی با بیان اینکه شرکت توزيع نيروي برق استان به عنوان نماينده صنعت برق کشور با تشکيل کميته توليد پراکنده، آموزش و تربيت نيروي متخصص در زمينه انرژي هاي تجديد پذير و پاک است، گفت: فراهم آوردن زير ساخت‌هاي لازم جهت پذيرش متقاضيان از طريق اپليکيشن سبز توزيع زنجان، ارزيابي پيمانکاران فعال در زمينه انرژي‌هاي تجديدپذير و نظارت دقيق بر عملکرد آنها با هدف صيانت از سرمايه‌هاي ملي، تهيه بروشور و بنر و تبليغ از طريق صدا و سيما، جراید و … درصدد آگاه سازي مردم و فراهم آوردن بسترهاي مناسب جهت توسعه اين انرژي در استان زنجان انجام گرفته است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان اظهار کرد: در صورت نصب يك كيلوات‌ سامانه خورشيدي در استان زنجان، مي‌توانيم به طور متوسط ۱۸۰۰ كيلووات‌ساعت انرژي برق در طول سال توليد كنيم که به نوبه خود يك منبع درآمد مطمئن و پايدار براي ۲۰ سال آينده به حساب می آید و با جلوگيري از تابش مستقيم خورشيد بر روي سقف خانه‌ها، در هزينه‌هاي مربوط به گرمايش و سرمايش ساختمان خود صرفه‌جويي كنيم.

علیزاده درباره انواع نيروگاه‌هاي توليد پراكنده برق گفت: نيروگاه‌هاي توليد پراكنده انواع گازي و تجديدپذير مي باشند كه استفاده كننده از انرژي‌هاي تجديدپذير مبتني بر منابعي پاك، تمام نشدني، بي سرو صدا و بدون خطر و فاقد آلودگي و سازگار با محيط زيست مي‌باشند.

 به گفته این مقام استانی، توان بالاي منابع تجديدپذير در ايران، محدوديت استفاده از منابع سوخت هاي فسيلي و لزوم صيانت و حفظ آن براي نسل‌هاي بعد، بحران خشكسالي و لزوم صرفه جويي در مصرف آب، پدافند غيرعامل و لزوم تنوع بخشي در منابع تأمين انرژي را آشکار می کند.

وی تصریح کرد: وزارت نيرو با اتخاذ سياست هاي حمايتي و تخصيص منابع مالي در برنامه هاي پنجم و ششم توسعه درصدد تحقق اين مهم برآمده است.

 

 

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست