• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۹-۱۹
  • شناسه خبر: 10117

جنبش دانشجویی افول کرده است

پیام ملّت –مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: متأسفانه جنبش دانشجویی در چند سال اخیر رو به افول بوده و نتوانسته فعالیت های خود را به خوبی انجام دهد.  کمیل محمدی در گفتگو  «پایگاه خبری- ت ...

پیام ملّتمسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: متأسفانه جنبش دانشجویی در چند سال اخیر رو به افول بوده و نتوانسته فعالیت های خود را به خوبی انجام دهد.

 کمیل محمدی در گفتگو  «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» افزود: در بعضی از مواقع این تشکل دچار ضعف ساختاری و تشکیلاتی و نیز دچار تحلیل های ضعیف شده است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره انقلاب زدایی از دانشگاه بیان کرد: در این رابطه حضرت آقا بسیار تاکید داشتند که باید جلویش گرفته شود.

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با اعلام اینکه جنبش دانشجویی در حالی در دوران افول به سر می برد که جامعه به آن نیاز اساسی دارد، یادآور شد: این جنبش می‌تواند با مطالبه گری های به جای خود راه سوءاستفاده بیگانگان را بگیرد و در خیلی مواقع با حضور در صحنه مشکل مردم را حل کند و یک نوع هدف و یکپارچگی ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه دانشجویی از تاثیر گذارترین قشرهای یک جامعه است و می تواند در تمامی زمینه ها مفید واقع شود، متذکر شد: در کشور ما نیز این قشر از چنین موقعیتی برخوردار است و جامعه در اکثر مواقع از این قشر الگو برداری می کند.

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان ادامه داد: البته باید قبول کرد که برخوردهای سلیقه ای و بعضا غلط باعث ایجاد این وضع در جنبش دانشجویی شده، اما نباید تمام تقصیرها برگردن دیگران انداخت و باید قبول کرد که ما هم کم کاری کردیم.

به گفته وی، فاصله کنونی جنبش دانشجویی با بدنه جامعه قابل قبول نیست و عملا دانشجو دیگر مؤذن جامعه نیست و این یعنی زنگ خطر که باید به آن رسیدگی کرد.

محمدی دانشجو را موتور محرک جامعه معرفی کرد و ادامه داد: باید حواسمان باشد که همان طور که به فرموده مقام معظم رهبری خرمشهرها در پیش است به همین شکل سفارت ها و لانه های جاسوسی در پیش است.

وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی باید بیدار شود تا بتواند در سر بزنگاه بهترین تصمیم را بگیرد، گفت: این تشکل باید بتواند، در موقع نیاز سفارت را تسخیر کند. اگر در آن زمان جنبش دانشجویی بیدار و هوشیار نبود آن کار بزرگ را نمی کرد.

وی بر این مهم اعتقاد دارد که جنبش دانشجویی یک راه برای بازگشت به روزهای طلائی خودش دارد و آن هم راهی نیست، جز خودشناسی و باید پتانسیل های و وظایفش را بشناسد و با جبران نقاط ضعف بتواند نقش از دست رفته خود را به دست آورد.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست