• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۹-۲۱
  • شناسه خبر: 10176

حفظ منابع طبیعی مغفول مانده است

پیام ملّت – امام جمعه زنجان منابع طبیعی را سرمایه ملی دانست و گفت: متاسفانه فرمایشات رهبری مبنی بر “حفظ منابع طبیعی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود” مغفول مانده است. حجت الاسلام علی خاتمی در دیدار با مسئو ...

پیام ملّت امام جمعه زنجان منابع طبیعی را سرمایه ملی دانست و گفت: متاسفانه فرمایشات رهبری مبنی بر “حفظ منابع طبیعی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود” مغفول مانده است.

حجت الاسلام علی خاتمی در دیدار با مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری و نمایندگی ولی فقیه ادارات منابع طبیعی منطقه دو کشوری با بیان اینکه مردم به ویژه روستائیان در مورد منابع طبیعی اطلاعاتی ندارند، افزود: این مشکل فقط مختص روستائیان نیست، چرا که برخی از مسئولان نیز از منابع طبیعی اطلاعات آن چنانی ندارند.

امام جمعه زنجان منابع طبیعی را سرمایه ملی دانست و با بیان اینکه متاسفانه فرمایشات رهبری مبنی بر “حفظ منابع طبیعی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود” مغفول مانده است، پیشنهاد کرد تا مسئولین سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری میزان آگاهی ها در سطح عموم را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه “در بسیاری موارد به بهانه توسعه، اراضی مستعد را به جای اینکه زیر کشت ببریم زیر خشت برده ایم”، افزود: اینکه اغلب روستائیان مراتع را تخریب کرده اند، مطلب درستی است اما کسی نبوده آنان را توجیه کند که زمینی را که سالیان دراز اجدادشان کشت میکرده متعلق به آنان نبوده و برای عموم مردم بوده است.

حجت الاسلام خاتمی ضمن تاکید بر لزوم توجه به موضوع آموزش از جمله ایجاد تعادل بین دام و مرتع و مزایای آن، کشت گونه های مقاوم و تاثیر آن در حفظ منابع طبیعی و … ابراز کرد: ضروریست تا مسئولین امر روستائیان را در حوزه منابع طبیعی و اهمیت حراست از آن توجیه کنند.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست