• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۹-۲۵
  • شناسه خبر: 10225

بورس آماده راه اندازی بازار آتی ارز است

پیام ملّت – رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بورس پس از راه اندازی بازار نقد ارز توسط بانک مرکزی، آماده راه اندازی بازار آتی ارز است. به گزارش ایرنا، شاپور محمدی در حاشیه آغاز به کار بازار قراردادهای آتی سبد سه ...

پیام ملّت رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بورس پس از راه اندازی بازار نقد ارز توسط بانک مرکزی، آماده راه اندازی بازار آتی ارز است.

به گزارش ایرنا، شاپور محمدی در حاشیه آغاز به کار بازار قراردادهای آتی سبد سهام در بورس افزود: بازار ارز توسط بانک مرکزی کنترل و پیگیری شده و بازار نقد ارز نیز در بازار پولی راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: پس از راه اندازی بازار نقد ارز توسط بانک مرکزی که قیمت ها در آن مشخص شود، راه اندازی بازار آتی ارز در بازار سرمایه در دستور کار قرار می گیرد.
محمدی درباره عرضه نفت در بورس نیز گفت: وزارت نفت در حال برنامه ریزی برای عرضه های جدید نفت خام در بورس است.
وی افزود: نحوه عرضه و تسویه تمام ریالی از مسایلی هستند که وزارت نفت در حال بررسی آنها است و به محض آمادگی وزارت نفت، عرضه نفت در بورس دوباره انجام می شود.
رییس سازمان بورس وی درباره مشکلات مربوط به هسته معاملات نیز گفت: هسته های معاملاتی بازار سرمایه در سالهای اخیر بروز رسانی شده و ارتقا یافته اند؛ البته قرار است سامانه معاملاتی بومی راه اندازی شود تا مشکلات موجود را نداشته باشد.
محمدی درباره راه اندازی قراردادهای آتی سبد و شاخص های سهام نیز گفت: این ابزار مالی حتی در دوران رکود نیز رونق خوبی ایجاد می کنند.
وی تصریح کرد: تا پایان امسال ابزار مالی جدید مانند فروش استقراضی نیز راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: همه این ابزارهای مالی به تایید کمیته فقهی بورس رسیده اند.
به گزارش ایرنا، رئیس کل بانک مرکزی چندی پیش از تصمیم این بانک برای ایجاد بازار متشکل ارزی خبر داد؛ رضا ترکاشوند دبیر کل کانون صرافان ایرانیان در این باره گفته است که این بازار با حضور همه فعالان بازار ارز اعم بانک مرکزی، بانک ها، صرافی ها و صادرکنندگان شکل خواهد گرفت و سبب می شود پس از هفت دهه بازار ارز واقعی و شفاف شود.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست