• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۹-۲۵
  • شناسه خبر: 10234

۵۰ درصد مردم استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

پیام ملّت – مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت : بیش از ۵۰ درصد جمعیت یک میلیون و یکصد هزار نفری استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند. به گزارش خبرنگار «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، خدیجه ابراهیم خانی در ...

پیام ملّت – مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت : بیش از ۵۰ درصد جمعیت یک میلیون و یکصد هزار نفری استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش خبرنگار «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، خدیجه ابراهیم خانی در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان زنجان افزود: بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی بیمه ها ۱۰۰ درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه ای هستند.

وی  با اشاره به اینکه تعدادی از هموطنان فاقد هرگونه بیمه درمانی هستند گفت : تحلیل ها و آمارهای ما هم  نشان می دهد تعدادی از مردم فاقد بیمه هستند و این بخش به دلیل نقص در همپوشانی بیمه هاست  و تعدادی همچنان از دو یا چند بیمه بطور همزمان استفاده می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان اضافه کرد : کمبود اعتبارات در بخش بیمه طی سال ۱۳۹۶ بصورت انباشت شده به سال ۱۳۹۷ منتقل شده است و این رقم برای بیمه سلامت کشور بیش از ۸ هزار میلیارد تومان است.

ابراهیم خانی به وضعیت نگران کننده اعتبارات در نظر گرفته شده برای سال ۱۳۹۸ اشاره کرد و گفت : ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیمه سلامت مورد نیاز است که در ردیف های سازمان مدیریت تنها ۱۲ هزار میلیارد تومان گنجانده شده است.

وی تصریح کرد : اگر وضعیت اعتبارات و بدهی های انباشت شده بیمه سلامت با همین وضعیت پیش برود ، اعتبارات تنها تکافوی ۶ ماه کشور خواهد بود.

وی به نقص در سیستم نظام بیمه و تحول سلامت طی سالهای گذشته اشاره کرد و گفت : بخشی از مشکلات نظام سلامت به دستگاه های متولی و مجری طرح ارتباط داشت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست