• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۰-۱۰
  • شناسه خبر: 10502

رسانه‌ها دانشگاه آزاد اسلامی را در اهداف علمی پژوهشی یاری کنند

پیام ملّت – رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: انتظار داریم رسانه‌ها ما را در نیل به اهداف علمی، پژوهشی و آموزشی و فرهنگی کمک کنند.  به گزارش « پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» و به نقل از روابط عمومی د ...

پیام ملّت – رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: انتظار داریم رسانه‌ها ما را در نیل به اهداف علمی، پژوهشی و آموزشی و فرهنگی کمک کنند.

 به گزارش « پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ،  علیرضا فیروزفر در دیدار با مدیر و جمعی از اعضای خانه مطبوعات استان زنجان اظهار کرد: رسانه نزد افراد رسانه امانت است و متعلق به عموم جامعه بوده و برای آگاهی‌دهی به جامعه است و نباید تحت لوای جریان‌های حزبي قدرت‌طلب قرار بگیرد. در دوران مسئولیت، رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان منطبق بر قانون است نه ارزش‌ها و معیارهای جناحی و سیاسی.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: انصاف و عدالت دو مؤلفه مهم و اثرگذار در فعالیت‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی است و اهالی رسانه عموماً واجد این دو خصیصه اخلاقی هستند.

رسانه‌ها دانشگاه آزاد اسلامی را در اهداف علمی پژوهشی یاری کنند

وی تصریح کرد: معتقدم نباید ارتباط با رسانه‌ها بر مبنای محاسبات منفعت‌طلبانه صورت بگیرد؛ بلکه تعامل با رسانه بر اساس یک رویکرد فرهنگی برای توسعه و تعمیق ارزش‌های جامعه باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اصول مسلم فعالیت در نظام جمهوری اسلامی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه اصول و معیارهای ارزشی بنا نهاده شده است. اين نظام با خون های شهدا رشد كرده و خط قرمز بنده در مديريت حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب، پايبندی به آرمان‌هاي شهدا و ولایت است.

تصورات ذهنی مانع از حمایت رسانه‌ها نشود

فیروزفر با بیان اینکه نباید تصورات ذهنی افراد و فعالیت‌های جنبی مانع از حمایت از رسانه‌ها شود، اضافه کرد: خبرنگاران و اهالی رسانه از اقشار معتقد به توسعه و تعالی کشور هستند و ما به‌عنوان دانشگاه آزاد اسلامی بر این باور هستیم که رسانه‌ها می‌توانند با نقد و بررسی کارشناسانه موضوعات در فرایند شکل‌گیری واقعی افکار عمومی مؤثر واقع شوند.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی و رسانه‌ها رویکرد و کارکرد فرهنگی دارند و از همین رو تعامل این دو ضروری به نظر می‌رسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان از تعامل نزدیک با رسانه‌ها سخن به میان آورد و گفت: رویکرد مدیریت جدید در استان زنجان تعامل نزدیک و جدی با رسانه‌ها و اصحاب رسانه است و انتظار داریم رسانه‌ها ما را در نیل به اهداف علمی، پژوهشی و آموزشی و فرهنگی کمک کنند.

برخی مدیران نگرش مطلوبی به تعامل با رسانه و افکار عمومی ندارند

مدیرخانه مطبوعات استان زنجان نیز در این دیدار گفت: خانه مطبوعات استان زنجان با تاریخچه کوتاه مدت خود توانسته است در حد وسع و توان به مسائل صنفی اهالی رسانه کمک کند. امور مربوط رسانه‌ها از لحاظ صنفی در حوزه صلاحیت خانه مطبوعات است.

یوسف ناصری خطاب به فیروزفر افزود: انتخاب و انتصاب شما به‌عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با توجه به پیشینه ارتباطات‌تان با رسانه‌ها و توجه به افکار عمومی نویدبخش تعامل میان دانشگاه و رسانه است.

وی اضافه کرد: برخی مدیران استان زنجان نگرش مطلوبی به تعامل با رسانه و افکار عمومی ندارند و همین نگرش در طولانی مدت به خسران برای سیستم تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: سال‌های اخیر رابطه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با رسانه‌ها قطع شده است و امیدوار هستیم این نقص ارتباط ترمیم شود.

ناصری اضافه کرد: رسانه‌های استان زنجان از ظرفیت بالایی در شکل‌دهی به افکار عمومی برای کمک به دستگاه‌های اجرایی برخوردار هستند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست