• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۰-۱۰
  • شناسه خبر: 10491

۷ کتابخانه خیرساز در استان زنجان راه اندازی شده است

پیام ملّت – رئیس اداره امور همکاری های، اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان با اعلام اینکه۷ کتابخانه خیرساز در استان زنجان راه اندازی شده است، گفت: زنجان جزوء استان های پیشرو در ساخت کتابخانه توسط خیران است. سی ...

پیام ملّت رئیس اداره امور همکاری های، اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان با اعلام اینکه۷ کتابخانه خیرساز در استان زنجان راه اندازی شده است، گفت: زنجان جزوء استان های پیشرو در ساخت کتابخانه توسط خیران است.

سید حسین محمدی در گفتگو با «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، افزود: خوشبختانه به خاطر قدمت کارهای خیر در استان از بخش های سلامت و ساخت مدرسه، ورود به کتابخانه سازی نیز در سال های گذشته نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه بزرگترین کتابخانه خیرساز کشور در زنجان به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: این کتابخانه به نام «سید افضل موسوی» از سوی بنیاد مصلی نژاد به مساحت ۶۵۰۰ مترمربع با حضور وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان راه اندازی شد .

به گفته محمدی، به دلیل نبود فضای فرهنگی در منطقه گلشهر و شهرک پونک راه اندازی این کتابخانه در این نقطه شهر خلاء موجود را پر کرده است.

رئیس اداره امور همکاری های، اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان با اعلام اینکه اکنون سه کتابخانه خیرساز در خدابنده راه اندازی شده است، یادآور شد: خدابنده دومین شهر استان است که در بحث ورود خیران به موضوع کتابخانه سازی پیش قدم شده اند و اکنون نیز درخواست برای راه اندازی کتابخانه به این شکل در دست بررسی است.

وی بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ کتابخانه سازی در استان تاکید کرد و گفت: به دلیل حساسیت موضوع کتابخوانی و نقش آن در آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه امروزه شاهد حرکت های نو در استان هستیم.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست