• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۰-۱۳
  • شناسه خبر: 10561

سرمایه های معدن انگوران باید در استان نمود پیدا کند

پیام ملّت – استاندار زنجان با تاکید بر اینکه سرمایه های معدن انگوران باید در شهرهای استان نمود پیدا کند، گفت: بی شک باید این مساله با دید کارشناسی بررسی شود تا شاهد تغییر و تحولات در استان باشیم. به گزارش «پایگاه خ ...

پیام ملّت استاندار زنجان با تاکید بر اینکه سرمایه های معدن انگوران باید در شهرهای استان نمود پیدا کند، گفت: بی شک باید این مساله با دید کارشناسی بررسی شود تا شاهد تغییر و تحولات در استان باشیم.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، فتح الله حقیقی در جلسه امروز با معدنکاران استان از شناسایی محدوده های جدید معدنی در برخی از نقاط استان خبر داد و گفت: مجوزهای لازم درباره استخراج و بهره برداری از این نقاط با رعایت مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی به مرور زمان صادر می شود

وی با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی برای توسعه ظرفیت های اشتغال استان بیان کرد: در این رابطه با توجه به ظرفیت بالای اشتغال حوزه معدن به تمامی فرمانداران، بخشداران شهرستان ها و شهرها اعلام کرده ام، از بخش خصوصی حمایت کنند.

حقیقی تشکیل هیاتی از معدنکاران،تولیدکنندگان، نماینده اتاق بازرگانی و نیز استاد دانشگاه با هدف شناسایی مشکلات سد راه و بیان نقطه نظرات بخش خصوصی برای برون رفت از اوضاع اقتصادی را یادآور شد و افزود: بی شک برگزاری جلسه با حضور طیف های مختلف در راستای برون رفت از معضلات و چالش های سد راه معدنکاران اثرگذار خواهد بود.

استاندار زنجان در بخش دیگر صحبت هایش با ابراز تاسف از اینکه ۱۵ سال معضل پسماند روی در شهرک صنعتی روز زنجان بلاتکلیف باقی مانده است، اظهار کرد: در مدت یک ماهی که در این استان مشغول خدمت هستم، با مسائلی رو به رو می شوم که نشان از کوتاهی ها در گذشته بوده است.

مقام عالی استان با تاکید بر برگزاری جلسات مربوط به مسائل حوزه صنعت و تولید در محل یکی از کارخانه های دارای مشکل بیان کرد: چند وقت قبل مسائل مربوط به شرکت نخ تایر در محل این شرکت با حضور مدیران مربوطه برگزار شد که خوشبختانه با پیگیری ها نتایج خوبی به دست آمد.

حقیقی طرح شدن مسائل مربوط به حوزه صنعت و اقتصاد استان در جلسات اقتصاد مقاومتی را مهم دانست و ادامه داد: اگر در این جلسات نمایندگانی از معدنکاران نیز حضور داشته باشند و به مشکلات حوزه معدن اشاره کنند، کارساز خواهد بود.

به گفته وی، برگزاری جلسات با وزیر صمت و تعاون، کار و امور اجتماعی نیز در راستای به حداقل رسیدن مشکلات سد راه بخش خصوصی بوده است.

استاندار زنجان به اهالی معدن استان پیشنهاد تشکیل فلوچارت با هدف روشن شدن مشکلات آن ها در بخش های مختلف را داد و گفت: در جلسات بعدی اگر مشکلات به این شیوه مطرح شود در تقسیم آن ها متناسب با ارگان ذیربط مشکلی نخواهیم داشت.

به گفته وی با تعامل نزدیک با بخش خصوصی بخصوص معدنکاران خودتحریمی را در استان حذف خواهیم کرد.

در این جلسه که با حضور رئیس سازمان صمت، رئیس اتاق بازرگانی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن و کارشنان و مدیران حوزه معدن برگزار شد، معدنکاران استان مسائل و موانع مربوطه را با استاندار در میان گذاشتند.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست