• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۰-۱۶
  • شناسه خبر: 10606

آموزش و پرورش را دودستی تقدیم سیاسی بازی کرده‌ایم

پیام ملّت – نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش را دودستی تقدیم سیاسی بازی کرده‌ایم و کسانی‌آن را مدیریت می‌کنند که تجربه وتخصص ندارند. به گزارش  آنا، حسین مقصودی در جلسه علنی امروز مجلس شور ...

پیام ملّت نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش را دودستی تقدیم سیاسی بازی کرده‌ایم و کسانی‌آن را مدیریت می‌کنند که تجربه وتخصص ندارند.

به گزارش  آنا، حسین مقصودی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان سؤال از وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه طبق قانون باید تا پایان متوسطه، دانش آموزان رایگان تحصیل کنند، چرا در مدارس کشور هزینه‌های بالای تحصیلی گرفته می‌شود؟ با بیان اینکه آقای بطحایی می‌گوید با اجبار از دانش‌آموزان پول نمی‌گیریم، اظهار کرد: این گونه سخنان را بی‌حرمتی به شأن و شعور مردم و نمایندگان می‌دانم چرا که در تمام مدارس امروز پول گرفته می‌شود.

نماینده سبزوار تصریح کرد: اینکه وزیر می‌گوید کم بود مالی در مدارس وجود دارد، شکی نیست. اما طبق اصل ۳۰ قانون اساسی دولت موظف است آموزش و پرورش رایگان را تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و این یعنی حق تحصیل برای همه افراد جامعه یکسان است ومایه شرم است که این اصل قانون اساسی در حال از بین رفتن است.

وی با بیان اینکه امروز ۱۸ نوع طبقه بندی در مدارس داریم، گفت: در ابتدا از آقای بطحایی به خاطر ساماندهی دانشگاه فرهنگیان و جذب دانشجو برای دانشگاه فرهنگیان ممنونم و گلمه مندی کنم از انتصاب و عزل‌های روزهای اخیر که وزارت را به یک بنگاه سیاسی تبدیل کرده ودهان منتقدان با عزل کردن می‌بندیم.

مقودی اضافه کرد: تغییر و تحولات اخیر نشان می‌دهد که در وزارت آموزش و پرورش بداخلاقی و قدرناشناسی از دلسوزان به خاطر ترس وزیر برای از دست دادن میز خود است.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این روزها آموزش و پرورش را دودستی تقدیم سیاسی بازی کرده‌ایم این وزارتخانه دفتر سیاسی یک حزب خاص شده است و کسانی‌آن را مدیریت می‌کنند که نه تجربه وتخصص دارند و نه اصل و نسب سیاسی.

نماینده سؤال کننده از وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اوضاع مدارس ما وضعیت اسفناکی است و اخذ پول از دانش آموزان در روزهای آینده بیشتر خواهد شد، گفت: ای کاش آقای بطحایی مانند دکتر قاضی‌زاده هاشمی برای دفاع از دانش آموز و معلم و کلاس درس استعفا می‌داد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست