• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۱-۱۰
  • شناسه خبر: 10919

سکونتگاه های غیررسمی، فضای بی دفاع شهری

پیام ملّت – معاون شهرسازی  و معماری شهرداری زنجان گفت: بافت های ناکارآمد شهری و سکونتگاه های غیررسمی تحت عنوان فضاهای بی دفاع شهری اطلاق می شود که این فضاها در گذشته کارکرد متفاوتی با عصر کنونی و مدرنیته داشته اند. ...

پیام ملّت – معاون شهرسازی  و معماری شهرداری زنجان گفت: بافت های ناکارآمد شهری و سکونتگاه های غیررسمی تحت عنوان فضاهای بی دفاع شهری اطلاق می شود که این فضاها در گذشته کارکرد متفاوتی با عصر کنونی و مدرنیته داشته اند. سعید بیات افزود: با توجه تغییرات به وقوع پیوسته؛ سیاست های شورای شهر، دولت و مدیریت شهری در سالهای گذشته بر مبنای احیای بافت فرسوده قرار دارد.

وی بیان کرد: احیا در بحث کالبد شهر، شبکه معابر، ایجاد لطافت و باز گرداندن هویت در این بافت ها اهمیت زیادی دارد و کارهای این بخش در بازه زمانی خاص باید مورد توجه قرار گیرد. 

معاون شهرسازی  و معماری شهرداری زنجان ادامه داد: در این راستا کشورهای توسعه یافته پروژه های موضوعی – موضعی (رویکرد و محتوا) را پیگیری می کنند و به این معنا که محدوده ای را انتخاب کرده و با شناسایی نقاط ضعف و قوت آن در یک بازه زمانی کارها را به سرانجام می رسانند. 

بیات افزود: هم اکنون در محدوده حاشیه شهرهای مبتنی بر سیاست ها مسیر خود را طی می کنند اما این روند در محدوده بافت مرکزی باید هماهنگ شود و براین اساس می توان گفت که مشکل فضای شهری وجود ندارد، بلکه مشکل کیفت فضای شهری است. 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست