• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۱-۱۶
  • شناسه خبر: 11067

فعالیت ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی دستاورد انقلاب در زنجان است

پیام ملّت – مدیرعامل شرکت شهرک ‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، موردی به نام شهرک‌های صنعتی نبود، گفت: امروز ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی با مجموع ۳۵۰۰ هکتار زمین و ۱۷۰۰ طرف قرارداد در است ...

پیام ملّت – مدیرعامل شرکت شهرک ‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، موردی به نام شهرک‌های صنعتی نبود، گفت: امروز ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی با مجموع ۳۵۰۰ هکتار زمین و ۱۷۰۰ طرف قرارداد در استان فعال است.

ایرج احمدی به ایرنا افزود: هم اکنون حدود ۲۰ هزار نفر در شهرک‌ های صنعتی این استان مشغول فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه تعداد ۱۶ شهرک صنعتی دولتی هستند، اظهار داشت: در ۱۶ واحد از این شهرک‌ها ۱۵۰۰ هکتار زمین صنعتی قابل واگذاری است که ۸۰۰ هکتار آن فروخته شده و ۷۰۰ هکتار باقی مانده است.
احمدی گفت: صنایع استان در بسیاری از رشته‌صنعت‌ها از جمله صنایع معدنی، سرب و روی، صنایع مربوط به سیم و کابل و نساجی فعال بوده و در سیم و کابل و نساجی از رشته‌های موفق هستند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان افزود: تعدادی صنعت از جمله پوشاک نیز با اشتغال و ظرفیت مناسبی به تازگی در شهرک‌های استان مستقر و به بهره‌برداری رسیده‌اند.
وی افزود: ۱۲۰ فقره قرارداد طی امسال با برخی صنایع، منعقد شده که نتایج آن در سال آتی مشاهده می‌شود، ضمن این که امیدواریم در ۲ ماه پایانی سال هم بتوانیم قراردادهای جدیدی به آن‌ها اضافه کنیم.
احمدی تصریح کرد: در پی تعیین تکلیف قراردادهای راکد هستیم تا سرمایه استان معطل نماند.
وی با بیان اینکه وضعیت ذخیره زمین صنعتی، مطلوب است، خاطرنشان کرد: تقریبا در تمام شهرستان‌ها زمین آماده و قابل واگذاری داریم و به دنبال ایجاد زیرساخت و توسعه سایر شهرک‌ها نیز هستیم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه وجود واحدهای تعطیل در شهرک‌های صنعتی، طبیعی است گفت: واحد تعطیل در صنایع کوچک در تمام دنیا وجود دارد چون ماهیت صنایع کوچک این است که در برهه‌ای از زمان، ارزش افزوده بیشتری پیدا کرده و پس از یک دوره زمانی سود و بازدهی به دوران رکود و در واقع نظریه مرگ و میر بنگاه‌ها رسیده و کارآیی خود را از دست می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: عدم توانایی در رقابت، نبود بازار خرید، اختلاف بین شریکان واحدها و مشکل تسهیلات از جمله دلایلی است که می‌تواند منجر به تعطیلی واحدها شود.
احمدی تصریح کرد: واحدهای تعطیل شده در مجموع بیشتر از ۲۰ درصد واحدهای صنعتی را شامل نمی‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه در سال ۹۷ واحد تعطیل شده در استان نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی سالانه چند مرحله اقدام به عارضه‌یابی کرده و اگر متقاضی، تمایل به راه‌اندازی و چرخه تولید داشته باشد مشکلات، احصا و راهکارهای رفع آن توسط مشاوران این شرکت ارائه می‌شود.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست