• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۱-۳۰
  • شناسه خبر: 11315

تک تک کلمات بیانیه گام دوم انقلاب محصول سالها پژوهش و تجربه است

پیام ملّت– رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: تک تک کلمات بیانیه گام دوم انقلاب محصول سالها پژوهش و تجربه است. علیرضا فیروزفر در گفت‌وگو با موج رسا، با اشاره به بیانیه گام دوم انق ...

پیام ملّت– رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: تک تک کلمات بیانیه گام دوم انقلاب محصول سالها پژوهش و تجربه است.

علیرضا فیروزفر در گفت‌وگو با موج رسا، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ضمن تاکید بر اصول انقلاب، از شاخصه جامعیت برخوردار بوده و كاملا عالمانه و منصفانه است. این بیانیه مهم در کنار اینکه به پیشرفت ها و ترقی کشور طی ۴۰ سال گذشته اشاره دارد نواقص و کاستی ها را نیز در کانون توجه نخبگان و آحاد ملّت قرار می‌دهد که برای تصحیح امور مشارکت کنند.

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط مقام معظم رهبری (حفظ الله التعالی) منتشر گردید تحلیلی عمیق و دقیق در خصوص تحولات جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین المللی، منطقه ای و داخلی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به محتوای این بیانیه خاطرنشان کرد: شکل گیری انقلاب اسلامی و استمرار آن و مقایسه این انقلاب با سایر انقلاب‌های دنیا و تغییر و تحولات بنیادین در ماهیت انقلابها و رهبران آنها در مواجهه با ملت های خویش در گذرگاههای تاریخی از نکاتی است که در این بیانیه به وضوح مورد تحلیل قرار گرفته است.

فیروزفر با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در مقایسه با سایر انقلاب‌ها بزرگترین و مردمی ترین انقلاب جهان است، تصریح کرد: این انقلاب در تقسیم قدرت دو بلوک شرق و غرب پدید آمد و بدون خیانت به آرمانها و ملتش استمرار پیدا کرده و بر شعارهایش پایبند بوده است.

وی یادآور شد: یکی از مهمترین شعارهای انقلاب اسلامی توجه و تاکید بر توان و استعدادهای داخلی اعم از مادی و معنوی و همچنین نفی سلطه و مبارزه با استکبار و استعمار است.

استاد دانشگاه زنجان یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با نگاه به چهل سال گذشته که گام اول انقلاب به شمار آید گام دوم را «مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمّدن‌سازی» می‌داند.

وی با اشاره به اهمیت حوزه علوم و پژوهش و نگاه رهبر معظم انقلاب به این حوزه گفت: معظم له منشورهای مهم و راهبردی برای گام دوم ترسیم کرده اند که «علم و پژوهش» سرآغاز آن است و این نکته بسیار مهم و حایز اهمیت برای نخبگان و دانشگاهیان و حوزویان و همه کسانی است که به این عرصه گام گذاشته‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان بیان کرد: علم و پژوهش، معنویّت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزّت ملّی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن، سبک زندگی که رئوس مهم این بیانیه هستند از «علم و پژوهش» آغاز و به «سبک زندگی» سوق پیدا می کند و خط سیر بسیار حساب شده و دارای نکات ظریف و به هم پیوسته است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به موضوع علم و دانش و تاکید بر آن به عنوان خط مقدم تعالی کشور از جنبه های مختلف قابل تحلیل است، تصریح کرد: ایشان اساس تعالی و ترقی و عزت کشور را در توجه به علوم دانش می‌دانند و سایر مسائل را در مراتب بعدی فرض می‌شمارند.

فیروزفر عنوان کرد: البته توجه به این حوزه – علم و دانش – و پیوند پژوهش و علم با توسعه و ثروت و قدرت به معنای واقعی می بایست مورد توجه جامعه علمی قرار بگیرد.

وی با اشاره به رسالت نخبگان اظهار کرد: معتقدم کلمات و جملات این بیانیه محصول سالهای متمادی پژوهش و تجربه است كه ایشان به عنوان عالی ترین مقام در جمهوری اسلامی مطرح می‌کنند.

استاد دانشگاه زنجان تصریح کرد: هرکلمه و جمله این بیانیه دارای معنا و مفهومی مهمی در فرایند اداره امور جامعه است و در این راستا دانشگاه ها و حوزه های علمیه در حوزه علم و پژوهش رسالت بزرگی بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه معظم له علم و دانش را «آشکارترین وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور» فرض می کنند، افزود: تاکید ایشان بر مقوله عزت و قدرت ناشی از اعتقاد و باور ایشان به مفهوم «دانایی، توانایی» در گوهره وجود هر ایرانی معتقد و متعهد است.

فیروزفر با با اشاره به اهمیت الگو برداری و الگو سازی خاطرنشان کرد: نگاه ژرف ایشان به پیشرفت های غرب و اطلاع از اوضاع جهان نشان می‌دهد که کشور برای دست یافتن به تعالی و عزت و اقتدار به «دانش و پژوهش» نیاز دارد.

وی بیان کرد: ایشان تاکید دارند که دنیای غرب به جهت برخورداری از علم و دانش و کاربردی کردن آن توانست برای خودشان «ثروت و نفوذ و قدرت» فراهم کنند، البته ایشان سوء استفاده از دانش و دانایی برای تحمیل و سلطه را نفی می‌کنند و مخالف الگو برداری با آن سبک و سیاق هستند و گوهره دانش و دانایی را برای رسیدن به اهداف مورد تاکید قرار می دهند و ترسیم کننده الگویی از علم و اخلاق می باشند که مبنای الهی و انسانی دارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به جایگاه ایران در جهان گفت: کسب رتبه های مهم علمی و پژوهشی جوانان و دانشمندان و نخبگان کشور در مجامع علمی جهان با لحاظ شرایط و محدودیت هایی که طی ۴ دهه گذشته اتفاق افتاده است موجب فخر برای ایرانی و شگفتی برای جهانیان گردیده است.

وی یادآور شد: از نگاه معظم له راه رفته در عرصه علم و دانش تنها آغاز راه بوده و برای رسیدن به قله های پیشرفت راه زیاد و دشواری در پیش است.

فیروزفر به جمعیت جوان و فرصتها نیز اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری تاکید دارند جمعیت جوان «مهم‌ترین ظرفیّت امیدبخش کشور» است که فرصتی مغتنم و باارزش برای جامعه بوده و ایران اسلامی طی ۴۰ سال گذشته با تکیه بر عزم و اراده نسل خلاق جوان توانسته مسیرهای دشوار ترقی را بپیمایند.

وی با تاکید بر امید به آینده و غلبه بر یأس تصریح کرد: نگاه ایشان به آینده  همواره امیدبخش و خوشبینانه و واقع گرایانه است، امید و خوش بینی و توجه به واقعیت ها را کلید همه قفلهای بسته می دانند و ایشان همواره از امید کاذب و فریبنده دوری جسته‌اند.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست