• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۲-۰۱
  • شناسه خبر: 11324

زنجان می تواند در مقابله با “اعتیاد” و “طلاق” پایلوت کشور باشد

پیام ملّت – استاندار زنجان با بیان اینکه، استان زنجان در زمینه مقابله با اعتیاد و طلاق بعنوان دو آسیب مهم اجتماعی می تواند پایلوت اجرای طرح های مقابله ای در کشور باشد. فتح اله حقیقی در نشست مشترک کارگروه تخصصی امور ...

پیام ملّت – استاندار زنجان با بیان اینکه، استان زنجان در زمینه مقابله با اعتیاد و طلاق بعنوان دو آسیب مهم اجتماعی می تواند پایلوت اجرای طرح های مقابله ای در کشور باشد.

فتح اله حقیقی در نشست مشترک کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی و ستاد صیانت از حقوق شهروندی و حریم امنیت عمومی، وجود هیئت های مذهبی، مبلغین و روحانیون، نیروهای جوان دانشجویی و خیرین در استان زنجان را از ظرفیت های عظیم مردمی در استان زنجان برشمرد و خاطرنشان کرد: با وجود زمینه بالای مشارکت مردمی در استان زنجان می توان با برنامه ریزی دقیق و ارائه طرح های کاربردی و عملیاتی، استان زنجان را در مقابله با آسیب های اجتماعی به عنوان استان های پایلوت و الگوی کشور معرفی کرد.

مقام عالی اجرایی استان ادامه داد: با بهره گیری از توان صاحب نظران و هیئت های اندیشه ورز و با جذب اعتبارات مناسب می توان طرح های عملیاتی و موثری برای پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد و طلاق در استان زنجان اجرا نمود و در این زمینه همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی متولی اهمیت فراوانی دارد.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از موازی‌کاری در امور اجتماعی و فرهنگی، اظهار کرد: در حوزه اجتماعی و فرهنگی، مسائل بسیار گسترده و عمیقی وجود دارد که برای رفع آن باید دستگاه های متولی به دور از موازی‌کاری، هماهنگی لازم را با یکدیگر داشته باشند و به تقسیم وظایف متعدد بپردازند.

استاندار زنجان در بیان راهکارهای لازم برای مقابله با آسیب های اجتماعی تاکید کرد: ضمن استفاده از ظرفیت جوانان در ارائه آموزش های عمومی به مردم و افزایش سطح اطلاع رسانی در جامعه باید از الگوهای موفق اجرا شده نیز بهره برداری کرد.

نماینده عالی دولت در استان، در زمینه مقابله با معضلات اجتماعی نظیر افزایش جمعیت جامعه سالمندی و بهبود سیمای شهرهای استان نیز استفاده از برنامه های عملیاتی و نظرات کارشناسی دقیق را مهم دانست و تاکید کرد: برای حمایت از طرح های و ایده های راهگشا، در استان آمادگی لازم وجود داردو باید بررسی دقیق و ساماندهی لازم در معضلات شهری صورت گیرد.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست