• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۲-۰۶
  • شناسه خبر: 11354

استانی شدن انتخابات به پویایی احزاب در کشور منجر می شود

پیام ملّت – نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با استانی شدن انتخابات یک قدم به حزبی شدن نزدیکتر می شویم و این اقدام پویایی احزاب را به دنبال دارد. فریدون احمدی به ایرنا افزود: استانی شدن انتخاب ...

پیام ملّت – نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با استانی شدن انتخابات یک قدم به حزبی شدن نزدیکتر می شویم و این اقدام پویایی احزاب را به دنبال دارد.

فریدون احمدی به ایرنا افزود: استانی شدن انتخابات محاسن و معایبی دارد و در این میان نکته اصلی مخالفان این است که با اجرایی شدن این طرح حضور نمایندگان مجلس برای بازدید و سرکشی از نقاط محروم به مراتب کاهش می یابد.
وی اظهار داشت: اما نقطه مقابل دیدگاه مخالفان طرح این است که با استانی شدن انتخابات، جایگاه مجلس و نمایندگان، یک پله ارتقا می یابد و بطور طبیعی ممکن است افرادی در حوزه ها و مناطق مختلف کشور فعالیت کرده باشند و اینکه بخواهند از حوزه انتخابیه محل زندگی خود شرکت کنند، امری دشوار است.
این نماینده مجلس ادامه داد: اگر انتخابات متمرکز و استانی باشد یک گروه از نمایندگان می توانند با یک تقسیم کاری حوزه انتخابیه خود را پوشش دهند.
وی اضافه کرد: با اجرای این طرح افراد با تجربه تر، مطلع تر و با سوابق و مسئولیت پذیری بالاتری وارد مجلس شورای اسلامی می شوند و در چنین شرایطی لیست ها رای می آورند.
احمدی افزود: با اجرای این طرح افرادی دورهم جمع می شوند، لیست متحد و ترکیب خوب و هماهنگی را برای فعالیت های بهتر و تخصصی تر ارائه می دهند.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سیستم فعلی انتخابات، نمایندگانی از شهرستانهای مختلف با دیدگاه های متفاوت وارد خانه ملت می شوند و به دلیل نداشتن مواضع مشترک در جهت منافع استانی گاهی هم تضاد دارند.
وی اضافه کرد: با استانی شدن انتخابات لیست ها رای می آورند و در این لیست ها افراد هماهنگ عمل خواهند کرد.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: افرادی که مسئول لیست و یا تشکل ها هستند ملاک انتخاب ها را با توجه به پراکندگی جغرافیایی، تقسیم کار بر مبنای تخصص و تجارب لحاظ می کنند.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست