• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۲-۱۳
  • شناسه خبر: 11469

بهره برداری از بزرگترین مزرعه مرغ مادر تخم‌گذار کشور در زنجان

پیام ملّت – بزرگ‌ترین مزرعه مرغ مادر تخم‌گذار کشور با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون  استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر مسئولان کشوری و استانی  در استان زنجا ...

پیام ملّت – بزرگ‌ترین مزرعه مرغ مادر تخم‌گذار کشور با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون  استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر مسئولان کشوری و استانی  در استان زنجان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

حسین جعفری، در حاشیه افتتاح این پروژه کم نظیر در کشور در گفتگو با «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت»، درباره جزییات آن گفت: شرکت مرغک اولین پرورش دهنده اجداد تخم‌گذار در ایران و تامین کننده۶۵ درصد جوجه یک روزه مادر تخم‌گذار کشور است. این مجموعه دارای۸ سالن با دیواره ها و سقف عایق به مساحت هر کدام ۹۰۰ متر مربع بوده و هر سالن ظرفیت پذیرش حدود ۱۰ هزار قطعه مرغ مادر را داراست. این مزرعه همچنین از کارخانه اختصاصی ساخت دان نیز برخوردار است.

وی با اعلام اینکه این پروژه دارای ۹ مزرعه مرغ مادر تخم گذار در کشور بوده و بزرگترین مزرعه آن در استان زنجان است، ادامه داد: این پروژه با ظرفیت جوجه‌ریزی ۸۰ هزار قطعه مرغ مادر و با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۹۲ هزار متر مربع احداث شده است.  

به گفته این مقام استانی، این مزرعه ضمن اشتغالزایی مستقیم برای۴۰ نفر و ایجاد اشتغال غیر مستقیم برای ۲ هزار نفر، قادر است در هر دوره ۱۰ میلیون قطعه جوجه مرغ یک روزه تخم‌گذار تجارتی که معادل ۲۵ درصد از نیاز صنعت مرغ تخم‌گذار کشور است را تامین کند.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست