• تاریخ: ۱۳۹۷-۱۲-۲۵
  • شناسه خبر: 11602

جشنواره موسیقی توفیق، گامی در راستای اعتلای هنر شهر است/ فعالیت اتوبوس ویژه گردشگری در نوروز امسال

پیام  ملّت – رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان، برگزاری جشنواره موسیقی توفیق را گامی در راستای اعتلای هنر موسیقی در شهر اعلام کرد. مریم شعبانی  با تاکید بر برگزاری این جشنواره در روزهای منتهی به پای ...

پیام  ملّت – رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان، برگزاری جشنواره موسیقی توفیق را گامی در راستای اعتلای هنر موسیقی در شهر اعلام کرد.

مریم شعبانی  با تاکید بر برگزاری این جشنواره در روزهای منتهی به پایان سال افزود: جشنواره موسیقی توفیق، جزوء برنامه های مهم در شهر بود که با پیگیری ها و برگزاری جلسات مختلف با هنرمندان این حوزه در نهایت زمینه برای برگزاری آن کلید خورد.

وی، با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف هنری از سوی این سازمان در شهر با نام«توفیق» اظهار کرد: از این پس هرگونه برنامه هنری از قبیل جشنواره عکاسی، هنرهای تجسمی،فیلم، هنرهای دستی و غیره در زنجان با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برگزار شود، با نام مرحوم توفیق، اولین شهردار زنجان خواهد بود.

شعبانی، با اعلام اینکه جشنواره موسیقی توفیق در زنجان با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،انجمن موسیقی استان و حوزه هنری از۲۰ تا ۲۳ اسفند سال جاری برگزار شد، بیان کرد: در این جشنواره تلاش برای  معرفی استعدادهای هنر فاخر موسیقی،ارج نهادن به جایگاه بالای هنر موسیقی و از همه مهمتر ایجاد شور و نشاط اجتماعی در استقبال از بهار این جشنواره را برگزار کردیم.

وی، بر لزوم حمایت این سازمان از ایده های نو در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در شهر از سوی صاحب نظران و کارشناسان امر تاکید کرد و یادآور شد: بی شک بها دادن به هنرمندان و فعالان فرهنگی و اجتماعی جزوء مواردی است که این سازمان تلاش می کند، از آن ها برای تحقق اهداف و برنامه های خود سود ببرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان، اقدام های انجام گرفته شهرداری در بخش موسیقی را در شهر رضایت بخش و قابل قبول بیان کرد و گفت: بی شک هر چقدر در برنامه های فرهنگی و هنری با شناخت از ذائقه های مردمی با فعالان این حوزه ها ارتباط نزدیک داشته باشیم، در ارتقاء برنامه های فرهنگی و هنری در شهر موفق خواهیم بود.

شعبانی، حضور هیات داوران استانی و ملی در این جشنواره را نشان از سطح بالای برگزای این جشنواره اعلام کرد و در این باره افزود: ناصر رحمیی از ارکستر ملی، بهمن فریادرس، خسروی و کیا از زنجان داوران این جشنواره بودند.

وی با بیان اینکه در این جشنواره گروه نوازی مبنای کار است تا زمینه برای موسیقی های مورد علاقه عموم همشهریان فراهم شود، اظهار کرد: در کوریدور بیرونی نیز ضمن برگزاری برنامه گروه نوازی آشیقی، غرفه های جانبی برای خرید عیدی و سوغاتی از سوی شرکت کنندگان در جشنواره موسیقی فراهم شده است. البته با هدف رعایت حال همشهریان این غرفه های تخفیف ویژه نیز به مناسبت بهار برای خریداران درنظر گرفته بودند.

 رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان، برگزاری جشنواره موسیقی توفیق در شهر را  مقدمه ای برای برنامه های عید نوروز شهرداری زنجان اعلام کرد و یادآور شد: هدف ما از برگزاری این جشنواره در روزهای پایان سال بر این اساس بود که سال نو را با ساز و نوا شهروندان زنجانی شروع کنند و خوشبختانه با استقبال از این برنامه ها نشان دادند که برنامه های این سازمان درست بوده است.

برگزاری برنامه شادی پیمایی نوروزی در سه نقطه شهر

شعبانی، در ادامه صحبت هایش درباره برنامه های نوروزی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خاطر نشان کرد: برنامه شادی پیمایی نوروزی در نقاط اسلام آباد، بی سیم و جاده شهرک در قالب برگزاری سفره هفت سین، توزیع پک های تبریک نوروزی و نیز خواندن اشعار نوروزی و نیز خداحافظی ننه سرما و آمدن عمو نوروز به استقبال بهار خواهیم رفت.

وی با اعلام اینکه این برنامه ۲۵ تا ۲۷ اسفند ماه سال جاری در سه نقطه شهر برگزار می شود، ادامه داد: ادامه این برنامه ها به مدت سه روز ساعت ۱۸:۳۰ در پیاده راه مرکز شهر ادامه خواهد داشت تا شور و نشاط نوروزی در شهر حاکم باشد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان، عزیمت مسافران نوروزی به شهر زنجان از میدان بسیج به عنوان ورودی شهر به سمت اماکن تاریخی و موزه ها از دیگر برنامه های روزهای عید این سازمان اعلام کرد و افزود: در این ایام اتوبوس ویژه گردشگری با همکاری میراث فرهنگی استان به همراه تورلیدر از روز ۲ تا ۱۲ فروردین ساعت ۱۶ تا ۱۹  بازدید رایگان از اماکن تاریخی را در برنامه خواهد داشت.

شعبانی درباره اهداف برگزاری این طرح در ایام نوروز بیان کرد: با توجه به اینکه در سال های گذشته زنجان همواره به عنوان شهر گذری برای مسافران و گردشگران بوده است، در نظر داریم با راه اندازی اتوبوس گردشگری در نوروز امسال فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های گردشگری شهر زنجان را فراهم کنیم تا بهانه ای برای اقامت و ماندگاری گردشگران نوروزی ایجاد شود.

وی با اعلام اینکه زنجان ظرفیت های مهمی در بخش گردشگری شهری دارد ، اضافه کرد: بازار تاریخی زنجان، موزه رختشویخانه، موزه عمارت ذوالفقاری و غیره در کنار طبیعت زیبای اطراف شهر این فرصت را فراهم کرده تا گردشگران در ایام نوروز از این مراکز بازدید کنند. البته در کنار جاذبه های تاریخی برنامه های متعددی به میمنت بهار در شهر برگزاری می شود.

برگزاری نمایشگاه کتاب در میدان بسیج

وی با تاکید بر توسعه روزافزون فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین عموم همشهری ها از برگزاری نمایشگاه کتاب در نوروز امسال در محل میدان بسیج خبر داد و یادآور شد: با برگزاری این برنامه قصد داریم، کتاب را به عنوان عیدی نوروزی برای عموم همشهری ها بیش از گذشته معرفی کنیم و خانواده ها را به سمت و سوی کتابخوانی در ایام نورز سوق بدهیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان، راه اندازی ارگ زنجان در منطقه سبزه میدان را از برنامه های این سازمان در هفته جاری اعلام کرد و گفت: با قرارداده منعقد شده با برخی هنرمندان شهر تلاش می کنیم، در مرکز شهر ساختمان خالی به چشم نیاید تا در ایام عید با ورود گردشگران به شهر فعالیت های خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، و غیره رونق بگیرد و مسافران نوروزی از این ارگ نیز دیدن کنند.

شعبانی، در خاتمه صحبت هایش ضمن تبریک نوروز به تمام همشهری ها و آروزی سالی خوش و خرم اظهار امیدواری کرد، در سال ۹۸ نیز شاهد فعالیت های گسترده فرهنگی، هنری و ورزشی در شهر باشیم و این سازمان از طرح های فعالن این حوزه ها استقبال می کند.

۱۱۰/ق

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست