• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۲-۱۵
  • شناسه خبر: 11654

وزیر بهداشت :افسردگی یکی از بیمار های مهم کشور می باشد

پیام ملّت – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه برنامه های شاد در کشور کم است و بارها از رسانه ملی خواسته ایم به این موضوع مهم توجه جدی داشته باشد. به گزارش ایرنا، دکتر سعید نمکی در آیین پایانی پنجمین جش ...

پیام ملّت – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه برنامه های شاد در کشور کم است و بارها از رسانه ملی خواسته ایم به این موضوع مهم توجه جدی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، دکتر سعید نمکی در آیین پایانی پنجمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان استان زنجان افزود: اولین رکن رسیدگی به نظام سلامت بخصوص در کشور ما بحث بهداشت روان است که این مقوله مهم می تواند بر اقتصاد جامعه نیز تاثیرگذار باشد.
این مسئول خاطرنشان کرد: هم اکنون افسردگی به عنوان یکی از بیمار های مهم روانی کشور محسوب می شود که شمار زیادی را گرفتار کرده است، روان های افسرده برای ابتلا به انحراف و اعتیاد از آمادگی بیشتری برخوردار هستند.
وی ادامه داد: یکی از علل افزایش مسمومیت افراد با الکل دست ساز وجود روح روان آزرده و افسرده است که حتی آنان را به مصرف مواد مخدر سوق می دهد و این مسائل باید جدی گرفته شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پخش برنامه های شاد از رسانه ها امری مهم تلقی می شود، چر که جامعه بیش از گذشته نیازمند فضای فرحبخش است.
وی اظهار داشت: تکنولوژی های جدید شادی نمی آورد، زیرا زمانی تلفن ابزار شادمانی و گفتمان بود اما اکنون به وسیله گسست جامعه تبدیل شده و نظریه پردازان به این تفکر غلط دچار نشوند که اگر اتفاقی در تسهیل تکنولوژی ها رخ داده به تبع وضعیت بهداشت روان نیز مناسب خواهد بود.
این مسئول ادامه داد: امروزه خصوصی سازی محیط زندگی مشکلاتی را بوجود آورده و با توجه به اهمیت بهداشت روان این مهم نیز مورد توجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.
این مسئول خاطر نشان کرد: برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان در استان زنجان نشان دهنده اهمیت این موضوع مهم و جلب ذوق هنرمندان در راستای نشان دادن روان های آرام تر و تشویق و ترغیب مردم به تاب آوری است.
وی یادآور شد: هنر همواره آرام کننده روان یک جامعه نیست، بلکه بیانگر درون پریشان یا آرام یک جامعه بوده و این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
این مسئول اظهار داشت: هنر آیینه تمام نمای احساسات یک جامعه و بخصوص روح لطیف هنرمندان مملکت محسوب می شود و هنرمند آینه تمام نمای زمان خود است می تواند پژواک درون و ناآرام خود را با ابزار هنر به نسل های آینده منتقل کند.
به گزارش ایرنا، پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان، به منظور افزایش سطح سواد سلامت روانی، اجتماعی جمعیت عمومی، افزایش شاخص‌های سلامت روان، حساس نمودن آنها به موضوع سلامت روان و استفاده از فرصت‌ها، کاهش انگ و تبعیض در جامعه نسبت به اختلالات روانپزشکی و ارتقای سواد سلامت روان در زنجان برگزار شد.
در این دوره از جشنواره، سه هزار و ۱۲۴ عکاس از ۷۸ کشور با ۱۸ هزار و ۳۵۸ عکس حضور داشتند که در مقایسه با دوره قبلی رشد ۱۷ درصدی به لحاظ تعداد عکاس شرکت کننده و رشد ۱۵ درصدی در تعداد عکس ها داشت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست