• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۳-۲۵
  • شناسه خبر: 11743

صادقی نیارکی : دستگاه قضایی پناهگاه مردم است

پیام ملّت – رئیس دادگستری استان زنجان در پی یک حادثه ساختمانی در زنجان دستور رسیدگی فوری صادر کرد. حجت الاسلام اسمعیل صادقی نیارکی در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان خرمدره که با حضور مسئولین شه ...

پیام ملّت – رئیس دادگستری استان زنجان در پی یک حادثه ساختمانی در زنجان دستور رسیدگی فوری صادر کرد.

حجت الاسلام اسمعیل صادقی نیارکی در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان خرمدره که با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد  بر پاسخگو بودن  و دسترسی آسان  مردم به مسئولین جهت رسیدگی وحل مشکلاتشان تأکید کرد و اظهار داشت: توجه به این امر در دستگاه قضایی توأم با تکریم، حوصله و گشاده رویی آثار و برکات زیادی خواهد داشت و از برخورد مراجعین نباید ملول شد  چرا که خدمت صادقانه و خالصانه به مردم یک فرصت است که بایستی به بهترین وجه استفاده کرد اگر نتوانستیم خسران کرده ایم.

دستور رسیدگی فوری رئیس دادگستری استان زنجان در پی یک حادثه ساختمانی در زنجان/ قوه قضاییه ملجأ و پناهگاه مردم است

وی با اشاره به اینکه تنظیم کننده امور کشور  قوه قضاییه است، افزود: قوه قضاییه ملجأ و پناهگاه مردم است و مردم برای تظلم خواهی  و احقاق حق به دستگاه قضایی مراجعه می کنند و ما باید در جهت حل مشکلات، گرفتاریهای مردم و مبارزه با فساد با قاطعیت و حساسیت بالا به وظایفمان  عمل کنیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان بیان کرد: مجموعه دستگاه قضایی مجموعه جزیره ای نیست بلکه بایستی با تعامل و همدلی با سایر دستگاهها، نهادها  خصوصا شورای تأمین در کلیه شهرستانها بسترهای خدمتی به مردم را فراهم کند.

این مقام عالی قضایی بر اجرای احکام الهی در همه حوزه های قضایی تأکید کرد و ادامه داد: اجرای برخی مجازاتها برای افراد مجرم و هنجارشکن برای جامعه مایه خیر و برکات است، چرا که  وجود این افراد در سطح جامعه مشکلاتی را بوجود می آورد.

صادقی نیارکی  خطاب به رییس دادگستری و دادستان جدید خرمدره  گفت: با مردم بودن و برای مردم بودن  بایستی از ابتدای مسئولیت مورد توجه قرار گیرد و نباید هیچ فاصله ای بین مردم ومسئولین وجود داشته باشد و قاضی باید در دسترس مردم باشد .

در این مراسم از زحمات آذربایجانی و اسدی رییس دادگستری و دادستان سابق تقدیر و علی بیگدلی و اصفهانی به عنوان رییس دادگستری و دادستان جدید شهرستان خرمدره معرفی شدند.

دستگاههای متولی، نظام مهندسی و شهرداری باید پاسخگوی  این حادثه باشند

 حجت الاسلام والمسلمین اسمعیل صادقی نیارکی همچنین در پی گزارش  سازمان آتش نشانی مبنی بر ریزش آوار ساختمانی در منطقه وحیدیه زنجان بر اثر گودبرداری غیراصولی که منجر به مفقودی  سه نفر شده بود  دستور فوری بررسی و پیگیری قانونی حادثه و تشکیل پرونده با فوریت در  دستگاه قضایی را صادرکرد.

 وی با اشاره به اینکه متأسفانه در این حادثه که منجر به فوت یک نفر و مصدومیت دو نفر دیگر از همشهریان عزیز گردیده  است افزود : دستگاههای مسئول از جمله نظام مهندسی و شهرداری که بایستی در صدور مجوز گود برداری و تضمین امنیت جانی کارگران اقدامات و نظارت فنی داشته باشند  و  باید پاسخگوی این حادثه باشند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان ضمن ابراز همدردی و تسلیت در پی فوت یکی از کارگران در این حادثه بیان کرد: جان انسانها شریف است و برای تأمین جان افراد در محل کار بایستی اقدامات پیشگیرانه انجام شود تا شاهد وقوع چنین  حوادث تلخ که منجر به فوت کارگران زحمت کش  نباشیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست