• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۴-۲۳
  • شناسه خبر: 11773

دادگاه نجفی برگزارشد

پیام ملّت – مسعود استاد گفت: قرار بود مسائلی را افشا کنم اما فعلاً دست نگه داشتم تا ببینم رأی دادگاه چه می‌شود. قرار بود ثابت کنند که قتل غیر عمد بوده و دوستان و وکلای آقای نجفی خیلی تلاش کردند اما نتوانستند این مو ...

پیام ملّت – مسعود استاد گفت: قرار بود مسائلی را افشا کنم اما فعلاً دست نگه داشتم تا ببینم رأی دادگاه چه می‌شود. قرار بود ثابت کنند که قتل غیر عمد بوده و دوستان و وکلای آقای نجفی خیلی تلاش کردند اما نتوانستند این موضوع را ثابت کنند. تمام افرادی که مدعی شده‌اند با میترا ارتباط داشته‌اند به دادسرا احضار شده‌اند و خوشبختانه تمامی آنها به پاکدامنی میترا شهادت داده‌اند و نتوانستند میترا را محکوم به مهدور الدم بودن کنند. من فعلاً سکوت می‌کنم و منتظر رأی دادگاه هستم و خوشبختانه تا الان قوه قضائیه براساس عدالت پیش آمده است.

قاضی کشکولی گفت: برخی از مسائل این پرونده باید در دادگاه غیر علنی مطرح شود. صبح دیروز در نخستین جلسه محاکمه محمد علی نجفی که در شعبه نهم دادگاه کیفری تهران برگزار شد، نماینده دادستان با طرح کیفرخواست جزئیات قتل میترا استاد را قرائت کرد و با بیان اعترافات محمد علی نجفی شرح داد که روز وقوع این جنایت در صحنه قتل چه گذشت.

ساعت ۹ صبح دیروز درهای سالن اصلی دادگاه کیفری به روی خبرنگاران گشوده شد و افرادی که مجوز حضور در جلسه دادگاه را داشتند وارد شدند. ساعت ۹:۱۴ نیز محمد علی نجفی – شهردار اسبق تهران- با لباس زندان و در حالی که دستبند بر دستانش گره خورده بود همراه با مأموران بدرقه وارد سالن دادگاه شد. این در حالی بود که دختر، داماد و راننده نجفی نیز در سالن حضور داشتند. اما از خانواده میترا استاد – مقتول- فقط وکلای ایشان و برادرش مسعود در جلسه حاضر شده بودند و از پدر و مادر و تنها پسر میترا خبری نبود. این در حالی بود که قاضی محمد کشکولی – ریاست دادگاه- به وکلای خانواده مقتول تأکید کرد؛ حضور پدر و مادر و فرزند میترا استاد برای جلسه بعدی دادگاه الزامی است.

سپس قاضی کشکولی یادآور شد جلسه دادگاه علنی بوده و پوشش خبری آن از سوی رسانه‌ها آزاد است. وی گفت: در پرونده حاضر مقام قضایی از ابتدا در صحنه جرم و تحقیقات مقدماتی حضور داشته؛ اما برخی از دستگاه‌های اجرایی سعی کردند تا در امور قضایی دخالت کنند و سبب تشویش اذهان عمومی شدند.

قاضی کشکولی با تأکید بر مراعات اصول بی‌طرفی، استقلال قضایی و حفظ حقوق شهروندی گفت: از نماینده دادستان، اولیای دم و وکیل آنها و متهم پرونده و وکلای وی می‌خواهم که اخلاق را رعایت کنند تا بتوانیم یک دادرسی منطبق با موازین قانونی داشته باشیم.وی در ادامه ضمن اعلام رسمیت جلسه گفت: جلسه با حضور وکیل اولیای دم محمدعلی نجفی به عنوان متهم، وکلای مدافع از جمله حمیدرضا گودرزی، سید محمود طباطبایی و لاله عقبایی تشکیل شده است. در ضمن زهرا نجفی دختر متهم و همسرش علیرضا بربری، فرهاد آقازاده (راننده نجفی) و خبرنگار انصاف نیوز به عنوان مطلعین حضور داشتند.درادامه رئیس دادگاه از قاضی محمد شهریاری نماینده دادستان خواست تا کیفرخواست را قرائت کند.نماینده دادستان نیز گفت: در پرونده دادسرای جنایی تهران، محمدعلی نجفی فرزند احمدعلی ۶۶ ساله، بازنشسته، اهل و ساکن تهران، از تاریخ ۸ خرداد در زندان اوین بازداشت است. وی به مباشرت در قتل عمدی میترا استاد فرزند کاکابرار، ۳۶ ساله همسر دوم خود با سلاح گرم، حمل و نگهداری سلاح و مهمات جنگی غیرمجاز و ایراد صدمه عمدی بدنی غیر منتهی به فوت متهم است.

گزارش قتل

ساعت ۱۲:۳۰ صبح هفتم خرداد با تماس کلانتری شهرک غرب مبنی بر وقوع قتل در یک برج مسکونی در سعادت آباد تهران ، بازپرس بلافاصله به همراه اکیپ (پزشکی قانونی، تشخیص هویت، پلیس آگاهی) به محل رفتند.بعد از ورود تیم جنایی، جسد مقتوله در وان حمام به نحوی که سر به سمت جنوب و پا‌ها به سمت شمال و آثار خونریزی از ناحیه سینه و پهلو وجود داشت مشاهده شد و آپارتمان هم به هم ریختگی داشت به نحوی که مشخص بود به تازگی اسباب کشی کرده‌اند.نماینده دادستان گفت: در صحنه دستنوشته‌ای کشف شد که در آن نوشته شده بود «در طول یک سال و اندی گذشته تمام سعی خود را کردم تا بدون خونریزی مشکلات را با میترا استاد حل کنم، اما او هیچ نصیحتی را پذیرا نبود حتی پیشنهاد دادم که تمام حق و حقوقت را پرداخت می‌کنم؛ اما او به من می‌گفت در وهله اول برای گرفتن انتقام از همسر و دخترت آمده‌ام و تا خیانت نکنم دست بر نمی‌دارم.»وی در ادامه نامه نجفی را خواند و گفت: «از تهدید و توهین او خسته شده‌ام از دیروز شروع کرد به تماس گرفتن با برخی مرد‌های بیگانه که با آنها رابطه نامشروع داشت و برای توجیه رفتار خود به من تهمت زشت می‌زد». نماینده دادستان گفت: کشف این دستنوشته بر ما روشن کرد که عامل قاتل می‌تواند محمد علی نجفی باشد، بنابراین دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت.

ماموریت راننده نجفی

شهریاری افزود: صحنه به طور کامل بررسی و در وان حمام آثار پاشیدن خون و شلیک چند گلوله به در و دیوار مشاهده شد، یک عدد بالش سفید رنگ که در آن آثار ورود و خروج گلوله بود، پیدا شد. دوربین‌های مدار بسته ساختمان بررسی شد که نشان می‌داد ۱۱:۴۳ صبح همان روز محمدعلی نجفی در حال خروج از ساختمان است و قبل از خروج او، راننده محمدعلی نجفی با هویت فرهاد آقازاده به در خانه متهم مراجعه و دو عدد کیف را خارج می‌کند.
در تحقیقات انجام شده از فرهاد آقا‌زاده او گفت: ساعت ۹:۲۶ روز حادثه دکتر نجفی با من تماس گرفته و آدرسی به من داد که به آنجا بیایم. بعد خانه نجفی در طبقه هفتم برجی در سعادت آباد مراجعه کردم، زنگ زدم او در را باز کرد، شلوارک پوشیده و مچ پای او خونی و زخمی بود. دو عدد کیف قهوه‌ای و مشکی تحویل من داد و خواست که آن را به دخترش زهرا نجفی برسانم.شهریاری افزود: فرهاد آقازاده در ادامه تحقیقات بیان کرده کیف را به دختر دکتر نجفی رساندم، بعد از باز کردن کیف نامه‌ای در آن بود که پدرش به او گفته بود به فلان آدرس مراجعه کنید. ما به همراه دختر او به آدرس رفتیم، چند بار در زدیم در را کسی باز نکرد بعد از آن با کلیدی که داشتم وارد ساختمان شدیم، در حمام با جسد میترا استاد مواجه شدیم که بعد از آن با ۱۱۰ تماس گرفتیم.

جسد میترا در وان حمام

در ادامه از مهیار پسر مقتوله سؤال شد، او گفت برای گرفتن پول آژانس به منزل مادرم رفتم دیدم دو نفر غریبه که یکی دختر نجفی است در محل هستند و گریه می‌کنند. بعد دیدم مادرم در حمام و خونی است. فکر نمی‌کردم مادرم مرده باشد هر چه با آقای نجفی تماس می‌گرفتیم گوشی‌اش خاموش بود، نجفی شب گذشته در آپارتمان مادرم بود. معمولاً او با مادرم درگیری لفظی و گاهی بدنی داشت.نماینده دادستان گفت: از زهرا نجفی تحقیق به عمل آمد که در تحقیقات گفته است: آقای آقازاده راننده پدرم به منزل ما آمد دو کیف دستی به من دادند من به همراه همسرم و راننده به منزل بابا آمدیم، چند بار زنگ زدیم خودمان در را باز کردیم بابا و خانم استاد را صدا کردیم، همان موقع پسر میترا استاد رسید، به سمت سرویس بهداشتی رفتیم و من دیدم که میترا استاد در وان حمام است و جسم او سرد می‌باشد.شهریاری در ادامه قرائت کیفرخواست افزود: با توجه به خروج دو عدد کیف از صحنه به منزل دختر متهم زهرا نجفی رفتیم. کیف‌ها به همراه سه برگ کشف شد. در داخل کیف شش عدد گوشی که در فویل پیچیده شده بود و متعلق به متهم نجفی، مقتوله و فرزند مقتوله است، کشف شد.

ازدواج به اجبار برخی نهادها

نماینده دادستان ادامه داد: در بررسی‌ها نامه‌ای کشف شد که متهم نجفی در آن می‌گوید «او در اردیبهشت ۹۶ با عده‌ای به دیدن من آمدند و گفتند که کاندیدای شورای شهر هستند و من او را به دوستانم معرفی کردم، البته آن زمان او محجبه بود. بعد از آن ملاقات خصوصی داشتیم و مطالبی را درباره زندگی خود به من گفت که مسلمان و مطلقه است؛ اما او قبل از مسلمان شدن با یک کارگردان زندگی عاشقانه ای داشته است، بعد از آن به عقد موقت یک دیپلمات در وزارت خارجه در می‌آید، بعد از آن هم به عقد موقت شخص دیگری در آموزش و پرورش درآمده بود و همه این موارد را همسر او اطلاع داشت. بعد از آن در تیرماه به عقد موقت من درآمد که البته خیلی اشتباه کردم.

شهریاری گفت: در یادداشتی که از متهم به دست آوردیم قید شده که برخی نهادها وارد قضیه شدند و در نتیجه علیرغم میل متهم مجبور شد میترا استاد را به عقد دائمی خود با مهریه هنگفت درآورد.

قاضی کشکولی در این بخش از کیفرخواست خطاب به نماینده دادستان گفت: برخی از مسائل، مستلزم آن است که در جلسه غیرعلنی مطرح شود.نماینده دادستان نیز در پاسخ به قاضی گفت: من این نامه را با توجه به اینکه خود آقای نجفی اذعان کرد، می‌خوانم و در ادامه به مواردی که در خصوص جرم مطرح است اشاره خواهم کرد.توهین: در این قسمت متهم اذعان کرده که مقتوله به وی توهین می‌کرد. تهمت: متهم اذعان داشته که مقتوله از هیچ تهمتی علیه وی فروگذاری نمی‌کرد: تهدید و مسائل شرعی.

نماینده دادستان ادامه داد: متهم در آخر دستنوشته خود چنین گفته است که این مسائل وی را به این نتیجه رساند که مقتوله مهدورالدم است و برای همین کار را یکسره کرده‌ام و از همه ملت ایران عذرخواهی می‌کنم. از دکتر مسلمان‌نژاد که منزل خود را در اختیار من قرار داد تشکر دارم و از باران عزیز به خاطر اینکه این زن مرا شش ماه از دیدن وی محروم کرد، عذرخواهی می‌کنم.

شهریاری خاطرنشان کرد: در ساعت ۱۹ همان روز متهم خود را به پلیس آگاهی تهران معرفی کرد و در همان مرجع انتظامی با سلاح حاضر شد و به قتل و انگیزه اختلافات خانوادگی اعتراف کرد و اعلام کرد که خشاب از قبل در اسلحه بوده است.نماینده دادستان در ادامه گفت: متهم نزد بازپرس شعبه ۱۰ دادسرای امور جنایی تهران در تحقیقات اعلام کرد که در زمان هشت ماه عقد موقت و یک سال عقد دائم، مدام جنگ و جدل داشته‌اند. حتی سه یا چهار بار ایشان (مقتوله) نسبت به من چاقوکشی کرده‌اند و تا ساعت ۲:۳۰ بامداد توهین و فحاشی نسبت به من کرده است.شهریاری با اشاره به اظهارات متهم نجفی در تحقیقات مقدماتی، تصریح کرد: متهم نجفی اظهار داشت در ادامه مقتوله خواست تا به حمام برود، لباس خود را درآورد و وارد حمام شد اسلحه را که سازمانی و مسلح بود برداشتم و به سمت حمام رفتم که این جمله برخلاف جملات اولیه متهم در مرجع انتظامی است؛ چرا که وی اعلام داشته بود که اسلحه را خودش مسلح کرده است.

پس از قتل چه گذشت

وی در ادامه قرائت کیفرخواست و اظهارات متهم نجفی گفت: متهم اذعان داشت که اسلحه را نشان دادم و مقتول ترسید و گفت علی غلط کردم، درستش می‌کنم. در ادامه چند گلوله شلیک شد و تیر آخر به سینه وی برخورد کرد. یک ساعت با خود کلنجار رفتم که خود را با خودکشی مجازات کنم یا خیر، دو دستنوشته از خود به جای گذاشتم و به مزار پدرم در قبرستان وادی‌السلام رفتم و می‌خواستم خودکشی کنم که نتوانستم در ادامه به حرم حضرت معصومه (ع) رفتم و یک کیف دستی که اسلحه نیز در آن بود به همراه داشتم که خواستم به خادم آنجا تحویل دهم که مرا شناخت و گفت که می‌توانی آن را با خود داخل ببری؛ اما با این حال آن را تحویل دادم و وارد حرم شدم که یکی دو نفری مرا شناختند و خواستند با من عکس بگیرند. یک عکس نیز از من گرفته شد که در فضای مجازی پخش شد.

شهریاری در ادامه اظهار کرد: متهم در اعترافات خود اعلام کرد که چون احساس می‌کردم خانواده‌ام پس از این موضوع تحت فشار قرار می‌گیرند عنوان مهدورالدم را به کار بردم و به خاطر این بود که خانواده‌ام بتوانند از خود دفاع کنند.وی با اشاره به اعترافات متهم خاطرنشان کرد: متهم نزد بازپرس اعتراف به قتل کرده و انگیزه را اختلافات خانوادگی عنوان کرده است از طرفی سلاح تا سال ۹۴ دارای مجوز بوده که بعد از آن مجوز اسلحه را تمدید نکرده است.

وی با اشاره به مشخصات آلت قتاله عنوان کرد: آلت قتاله از نوع برتا، کالیبر ۹ میلیمتری با ۱۳ فشنگ که ۵ فشنگ از سلاح شلیک شده که در بدو امر با مجوز بوده، اما متهم آن را تمدید نکرده است. بر اساس نتیجه کارشناسی سلاح از نوع جنگی بوده و هر ۵ عدد پوکه از سلاح شلیک و خارج شده است.

وی با اشاره به نتیجه بررسی دوربین‌های مدار بسته در محل جنایت افزود: در ساعت ۱۱:۴۳ متهم در حالی که یک کیف دستی کوچک به همراه داشت از ساختمان خارج شد و در ساعت ۱۲:۰۰ راننده همراه با دختر و همسر متهم و پسر مرحومه وارد ساختمان شدند و موضوع را به پلیس اطلاع دادند که در ادامه دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی صادر شد.نماینده دادستان با اشاره به نتیجه بررسی‌های انجام شده روی جسد مقتوله اظهار کرد: کف دست چپ مقتوله در پی شلیک گلوله سوراخ شده و یک سوراخ بیضوی شکلی نیز در سینه مقتوله وجود دارد. شدت آسیب وارده به حدی بوده که قلب از پایه عروقی خارج شده است.

وی با اشاره به انگیزه متهم از قتل مقتوله اظهار داشت: متهم عدم نصیحت‌پذیری و عدم قبول طلاق در ازای پرداخت مهریه و دروغ گفتن و ارتباط با برخی از افراد را انگیزه خود از قتل اعلام کرده است؛ اما متهم در اظهارات بعدی خود عنوان کرده که، چون قصد خودکشی داشته مطالب مذکور را نوشته است و متهم در جای جای پرونده در بیان انگیزه خود از قتل اختلافات خانوادگی و زناشویی را بیان می‌کند و مهدورالدم بودن مقتوله را رد می‌کند و اعلام می‌دارد که از بالش برای مخفی کردن سلاح استفاده کرده و قصد قتل نداشته که این موضوع با دستنوشته‌ها تناقض دارد.

شهریاری تصریح کرد: اگر چه بررسی ادعای مهدورالدم بودن در صلاحیت دادگاه است؛ اما برای بررسی و جمع آوری ادله مورد ادعای متهم، افراد زیادی شناسایی و بازجویی شدند که تمامی افراد احضار و ضمن مواجهه حضوری با متهم اعلام کردند که هیچ گونه رابطه نامشروعی با مقتوله نداشته‌اند و برپاکی وی شهادت دادند.

برادر مقتول : میترا مسلمان بود

مسعود استاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران»گفت: قرار بود مسائلی را افشا کنم اما فعلاً دست نگه داشتم تا ببینم رأی دادگاه چه می‌شود. قرار بود ثابت کنند که قتل غیر عمد بوده و دوستان و وکلای آقای نجفی خیلی تلاش کردند اما نتوانستند این موضوع را ثابت کنند. بعد هم صحبت به پرستو بودن خواهرم کشیده شد که این موضوع هم در نهایت منجر به آبروریزی خود قاتل شد و این مسأله هم تأیید نشد. بعد از این موضوع مسأله مهدور‌الدم بودن را مطرح کردند که در جلسه دادگاه متوجه شدم این موضوع هم به نتیجه نرسیده است. تمام افرادی که مدعی شده‌اند با میترا ارتباط داشته‌اند به دادسرا احضار شده‌اند و خوشبختانه تمامی آنها به پاکدامنی میترا شهادت داده‌اند و نتوانستند میترا را محکوم به مهدور الدم بودن کنند. البته این را هم بگویم چنین تهمتی دور از انسانیت و شرافت انسانی است که شخصی بخواهد دست به چنین کاری بزند. من فعلاً سکوت می‌کنم و منتظر رأی دادگاه هستم و خوشبختانه تا الان قوه قضائیه براساس عدالت پیش آمده است.

مسعود استاد در رابطه با اینکه در نخستین جلسه دادگاه چه صحبتی بین او و نجفی رد و بدل شد به خبرنگار «ایران» گفت: نجفی قسم خورد که نمی خواسته خواهرم را بکشد. گفت من به فکر مادر میترا و پسرش هستم. بیشتر همان حرف هایی که در دادسرا به من گفته بود را مطرح کرد. من هم در جواب او سکوت کردم و بیشتر شنونده بودم.

برادر مقتول در خصوص اینکه گفته شده میترا مسلمان نبوده نیز به خبرنگار ما گفت: این مورد نیز جزء مسائلی بود که می خواستند با طرح آن ریختن خون میترا را مباح اعلام کنند تا تنها دیه به متهم تعلق بگیرد و با پرداخت مبلغی متهم نجات پیدا کند. آنها تمام راه ها را رفته اند تا قتل عمد خواهرم را شبه عمد یا غیر عمد جلوه دهند اما درنهایت خودشان مهدور الدم بودن را تکذیب کردند.

او در پاسخ به این سؤال خبرنگار «ایران»که چرا مهیار – پسر مقتول- در دادگاه حضور نداشت گفت: مهیار ۱۶ سال دارد و مسائلی که امروز در دادگاه در رابطه با قتل خواهرم مطرح شد مطالب ناراحت‌کننده‌ای بود که دلم نمی‌خواست او بشنود چرا که تا آخر عمر در ذهنش باقی می‌ماند و روز قتل تأثیرات منفی به او وارد شده است. چهارشنبه هم که مجبوریم او را به دادگاه بیاوریم از قاضی خواسته‌ام در خصوص مسائل پزشکی و جزئیات قتل صحبتی به میان نیاید.وی درنهایت در پاسخ به این سؤال که موضوعاتی که قرار است بعد از صدور رأی بیان کنید در چه خصوص می‌تواند باشد گفت: موضوعات مربوط به طرف مقابل است و بعد از رأی دادگاه بیان می‌شود. این جنایت خانوادگی است و هیچ دلیل سیاسی یا امنیتی ندارد. هر چند که سعی کردند موضوع قتل را سیاسی جلوه دهند اما قتل خانوادگی است. ما تهدید شدیم، درخواست مذاکره به ما داده شد ولی من آدمی نیستم که از این جوسازی‌ها بترسم. ما قصاص می‌خواهیم.برادر میترا استاد همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود نجفی به جای فرد دیگری قتل را به گردن گرفته است، اظهار کرد: دوربین‌ها زمان خروج نجفی را ضبط کردند و چنین فرضیه‌ای درست نیست.

دفاع وکلا از متهم در جلسه دوم

گودرزی وکیل متهم در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما که قاضی اعلام کرده بخشی از دادگاه غیر علنی است و چه مواردی در این بخش از دادگاه قرار است رسیدگی شود گفت: یک سری مطالب و موضوعات است که به اصول خانواده و مسائل اخلاقی نمی‌خورد به همین دلیل طبق قانون غیر علنی برگزار می‌شود. قسمت‌هایی که الان نمی‌توانم از آن صحبتی به میان آورم و چهارشنبه مطرح می‌شود.

او در رابطه با مذاکره و صحبت با خانواده اولیای دم برای رضایت گفت خانواده متهم در این رابطه باید اقدام کنند که باتوجه به شرایط روحی اولیای دم این امر فعلاً مقدور نیست. درست است که روند رسیدگی به این پرونده سریع است اما در جامعه سریع نیست و به هر حال کسی که فرزندش را از دست داده داغدار است. آنها از نظر روحی و روانی در تشویش هستند و نگرانی‌هایی برایشان به وجود آمده است. در تلاش هستیم راهی برای مذاکره پیدا کنیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران که آیا مطمئن شده اید نجفی قاتل است؟ گفت: در دفاعیات خود بیان خواهم کرد و پاسخم به سؤال شما فعلاً منفی است. اگر بخواهم جواب بدهم سؤالات گسترده تری مطرح می‌شود که بهتر آن است روز چهارشنبه ۲۶ تیرماه دفاعیات خود را بیان کنم. شاید راه جدید در این پرونده گشوده شود.

نخستین عکس از جسد

زهرا نجفی – دختر متهم- به‌عنوان مطلع در پرونده قتل میترا استاد به دستور قاضی دکتر کشکولی پشت تریبون دفاع قرار گرفت و با تسلیت به خانواده میترا استاد سوگند یاد کرد که هیچ حرفی به جز مشاهدات خود بدرستی بیان نکند.

وی گفت: روز ۷ خرداد امسال راننده پدرم همراه با ۲ عدد کیف به خانه‌مان مراجعه کرد. داخل یکی از کیف‌ها نامه‌ای ۳ صفحه‌ای بود با توجه به اینکه در پایان نامه پدرم از ما و خانواده و دوستان حلالیت طلبیده بود و انالله واناالیه راجعون گفته بود نگران شدم. آقازاده ( راننده پدرم) هم خیلی هراسان بود وگفت آخرین بار که پدرم را در خانه‌اش دیده بود روی شلوارک پدر لکه‌های خون بوده است و احتمال می‌داد که اتفاق بدی افتاده باشد. با شوهرم تماس گرفتم و ایشان به خانه بازگشت. من و همسرم همراه راننده پدرم به خانه میترا استاد در منطقه سعادت آباد رفتیم و هرچه در زدیم کسی پاسخگو نبود.

از آقازاده با توجه به اینکه کلید خانه را داشت خواستم در را باز کند و وارد خانه شد. همان لحظه پسر میترا استاد هم رسید. آقا‌زاده (راننده پدرم) به اتاق خواب رفت و پس از باز کردن در حمام با صدای بلند فریاد زد یا ابوالفضل که من با عجله وارد حمام شدم و با جسد میترا استاد که به حالت نشسته داخل وان حمام بود رو به رو شدم.

به بدن میترا دست زدم سرد بود.وی در خصوص سؤال قاضی کشکولی که پرسید چرا از جسد عکس گرفته گفت: وقتی وارد حمام شدم از همسرم خواستم با اورژانس تماس بگیرد و چون اورژانس گفته بود که او را بخوابانیم من با توجه به اینکه نمی‌خواستم صحنه بهم بخورد یک عکس از میترا استاد که داخل وان حمام بود گرفتم.

وی ادامه داد: ابتدا نمی‌دانستیم که میترا تیر خورده با دستور اورژانس او را خواباندیم و ماساژ قلبی دادیم که ناگهان دیدم روی سینه سمت چپ او سوراخ است و با فشارما به قفسه سینه‌اش از آن خون بیرون می‌زد سپس پوکه‌ها را کف حمام دیدم و از شوهرم خواستم دیگر ادامه ندهد. زهرا نجفی در خصوص ورود پسر میترا به داخل خانه گفت: راننده پدرم نفر اول بود که در را باز کرد و وقتی همسرم متوجه خون داخل حمام شد مانع ورود مهیار پسر میترا به داخل حمام شد تا صحنه را نبیند.کف حمام خون خشک شده بود وقتی اورژانس وارد خانه شد عنوان کرد دو ساعت از ماجرای قتل گذشته بود و بدن میترا خشک و برهنه بود و یک حوله روی بدنش وجود داشت. زهرا نجفی درباره صحنه داخل وان حمام گفت پای راست بیرون از وان و دست راست به‌صورت جمع شده بیرون از وان حمام و پای چپ به‌صورت جمع شده داخل وان و گردن مقتول به سمت چپ جمع شده بود.

میترا به خبرنگار چه گفته بود؟

معصومه رشیدیان- خبرنگار انصاف نیوز- آخرین نفری بود که در نخستین جلسه محاکمه محمدعلی نجفی در جایگاه ویژه قرار گرفت. او که به‌عنوان مطلع به دادگاه محمد علی نجفی احضار شده بود برای شفاف‌سازی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: زمانی که محمد علی نجفی شهردار تهران بود ما به‌دنبال یک سوژه به‌عنوان نقش پرستوها در زندگی سیاستمداران بودیم که در این دوران مسائلی شنیدیم و تلاش کردم با دکتر نجفی تماس بگیرم که موفق به صحبت نشدم.وی افزود: بعد از مدتی تصاویر خانم استاد و دکتر نجفی منتشر شد و بعد از آن میترا استاد با کانال امید مصاحبه کرد و سؤال ما این بود که چرا دکتر نجفی از شهرداری رفت و هر چه تلاش کردیم با شهردار سابق صبحت کنیم موفق نشدیم تا اینکه آبان ماه سال گذشته میترا استاد با من تماس گرفت و مسائل شخصی‌اش را به من گفت که تأکید کردم قابل درج نیست و خواستم حضوری صحبت کنیم.

خبرنگار انصاف نیوز ادامه داد: ظهر ۶ خرداد ماه با میترا درمورد مسائل خصوصی‌اش صحبت کردیم که گفتم باید با سردبیر حرف بزند که ساعت ۷ عصر پیامک داد عازم یک سفر است و نیمه شب ۲ عکس متن دار برای من فرستاد که در یکی از آنها نوشته شده بود سکوت‌کنندگان در برابر ظلم همراه ظالم هستند.

وی گفت: در آخرین تماس میترا تأکید کرد که نجفی از زن اولش طلاق گرفته و دیگر زن دوم نیستم و نجفی همه مال و اموالش را به‌نام دخترش کرده است. میترا استاد گفت که پدرم با من تماس می‌گیرد و می‌گوید که آبرویمان را بردی و مردم می‌گویند دخترم با یک پیرمرد ازدواج کرده است. وی قصد داشت با مصاحبه‌اش جایگاه اجتماعی خودش را اصلاح کند.

منبع : روزنامه ایران

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست