• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۴-۳۱
  • شناسه خبر: 11839

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان: استفاده تفکر جوانان برای گام دوم انقلاب

پیام ملّت – امام جمعه زنجان با بیان اینکه ۱۴ میلیون جوان فارغ التحصیل و خبره در سطح کشور وجو دارد، گفت: در گام دوم انقلاب استفاده از نیروی جوانان و جوان گرایی بسیار ضروری به نظر می­رسد. آیت اللّه علی خاتمی در مراسم ...

پیام ملّت – امام جمعه زنجان با بیان اینکه ۱۴ میلیون جوان فارغ التحصیل و خبره در سطح کشور وجو دارد، گفت: در گام دوم انقلاب استفاده از نیروی جوانان و جوان گرایی بسیار ضروری به نظر می­رسد.

آیت اللّه علی خاتمی در مراسم تودیع و معارف مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه بعد از چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کشور وارد گام دوم انقلاب می­شود، اظهار داشت: شرایط کنونی دشوار است ولی نه به سختی ۴۰ سال قبل زیرا امروزه بسیاری از زیر ساختها و بسترها آماده بوده و موانع برداشته شده و نام جمهوری اسلامی ایران در جغرافیای آسیای غربی به عنوان کشور مستقل و اسلامی به ثبت رسیده است.

Image result for ‫امام جمعه زنجان‬‎

وی در ادامه تصریح کرد: امروز شعار ملّت ایران طنین انداز و مقاومت  و ایستادگی بر موانع و اصول می­باشد و این برای سراسر مسلمانان جهان امیدوارکننده و برای غیر مسلمانان نیز به عنوان الگو تبدیل شده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به بیانیه « گام دوم انقلاب» رهبر معظم رهبری عنوان کرد: انقلاب کبیر اسلامی ایران در حالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشت و قدم به دهه‌ی پنجم حیات خود نهاد که رهبر حکیم انقلاب اسلامی با تصمیم صدور «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» و برای ادامه‌ی این راه روشن قدم برداشته­اند که در این بیانیه مخاطبین نخست اساتید ، فرهیختگان، کارشناسان فرهنگی بوده و روحانیون ، ۱۴ میلیون جوان خبره و فارغ التحصیل و ۳۶ میلیون جمعیت جوان از مخاطبین دوم این بیانیه  به شمار می­روند.

وی با اشاره به اینکه این بیانیه از شخصی صادر شده که خود مدیر و هدایت کننده بوده است، خاطر نشان کرد: آیت الله خامنه­ای در این چهل سال در راس قوه مجریه ، قانون گذار بوده و علاوه بر آن  15 سال قبل از انقلاب و ۸ سال در دوران دفاع مقدس حضور داشته­ اند و تربیت شده مکتب امام (ره) بوده –اند و این نقشه راه را ترسیم کرده­ اند و وظیفه ما این است که با استفاده از این نقشه راه ، اقدام به ریل گذاری کنیم.

آیت الله خاتمی در ادامه گفت: لازم است در این عرصه گام اساسی را برداریم و به دلیل اهمیت این بیانیه آنرا بارها مطالعه نماییم و در مجامع علمی، دانشگاهیان و در جمع جوانان مطرح کنیم.

وی با اشاره به جزییات این بیانیه اظهار کرد: در بیانیه «گام دوم انقلاب رهبر معظم رهبری» بیش از یکصد مرتبه انقلاب اسلامی، انقلاب و جمهوری اسلامی، ۹۰ مرتبه نام ملّت، مردم و ایران آمده و به دلیل اهمیت جوانان در عرصه انقلاب، ۴۰ بار از اراده جوانان استفاده  شده است.

نماینده ولایت فقیه در زنجان با بیان اینکه نسل اول و دوم انقلاب تجربیات کلانی از انقلاب و جنگ تحمیلی کسب کرده­اند، تاکید کرد: نسل اول و دوم انقلاب می­بایست میدان را برای نسل سوم و چهارم باز کنند و تجربیات خود را در راستای پیشرفت کشور به آنان منعکس کنند.

وی ابراز کرد: به‌ رغم مشکلات طاقت‌فرسا، جمهوری اسلامی روزبه‌ روز گامهای بلندتر و استوارتری به جلو برداشته بطوریکه این چهل سال، شاهد جهادهای بزرگ و افتخارات درخشان و پیشرفتهای شگفت‌آور در ایران اسلامی است به ویژه در بخشهای علمی و پژوهشی ایران که قابل مقایسه با چهل سال قبل نبوده و این حاکی از اعتماد و امید به جوانان ایرانی و آینده روشن است.

به گفته امام جمعه زنجان، امروزه جهان از مقاوتی بحث می­کند که در سراسر جهان مثال زدنی است چرا که ملّت ایران برای این مقاومت چهل سال هزینه کرده­ و خون ۲۳۰ هزار  شهید پای درخت انقلاب ریخته شده است.

وی تصریح می­کند: تا چهل سال قبل شعار مرگ بر آمریکا تنها در ایران سر داده می­شد ولی در حال حاضر در سراسر دنیا از قبیل کشورهای مسلمان و غیر مسلمان این شعار سر داده می­شود و اخیرآ نیز در مقابل کاخ سفید پرچم آمریکا به آتش کشیده شده است.

نماینده ولایت فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر جنگ اراده­ها در دنیا مطرح است، اظهار کرد: هم اکنون خزانه داری آمریکا ۶۰۰ نفر از کارشناسان زبده خود را جمع آوری کرده تا جنگ بین اراده­ها را در کشورها به راه بیندازند و کشوری در این جنگ برنده است که بتواند مقاومت و ایستادگی نماید.

انتهای پیام/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست