• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۵-۰۳
  • شناسه خبر: 11852

مدیرکل فنی و حرفه­ ای: کاروزی دانشجویان دانشگاه آزاد در فنی و حرفه ای انجام می ­شود

پیام ملّت ؛ مدیرکل فنی و حرفه­ ای استان زنجان گفت: در راستای مهارت آموزی، دانشجویان دانشگاه آزاد زنجان، دوره ­های کاروزی خود را در اداره کل آموزش فنی و حرفه­ ای استان می­ گذرانند. «به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت ...

پیام ملّت ؛ مدیرکل فنی و حرفه­ ای استان زنجان گفت: در راستای مهارت آموزی، دانشجویان دانشگاه آزاد زنجان، دوره ­های کاروزی خود را در اداره کل آموزش فنی و حرفه­ ای استان می­ گذرانند.

«به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» محمدرضا انصاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۳۱ تیر‌ماه تا ۶ مرداد‌ماه به عنوان هفته ملی مهارت نام‌گذاری شده که در راستای آن ۳۷ عنوان برنامه مختلف طرح و اجرا می شود که صلاحیت حرفه ­ای و ارتقای آن، مهارت افزایی در مدارس و دانشگاهها، مهارت روستاییان، و عشایر ،عدالت اجتماعی، فرهنگسازی و مهارت و حضور و سخنرانی در نماز جمعه از جمله برنامهئ­های این اداره کل در هفته مهارت است.

رهگیری اشتغال پس از برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی در زنجان انجام می‌شود

وی تصریح کرد: مهارت ترکیبی از دانایی، توانایی، اخلاق حرفه ای، نگرش زیست محیطی و ایمنی و بهداشت است و شخصی که این مهارت ها را داشته باشد می تواند با حمایت دولت و سرمایه ­گذاران صاحب شغل شود.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ­ای استان با بیان اینکه مهارت آموزان می توانند بلافاصله پس از سپری آموزش ها وارد عرصه اشتغال شوند، ابراز کرد: ۶ ماه پس از پایان آموزشها ، برای مهارت آموزان رهگیری اشتغال از سوی اداره فنی و حرفه ای استان انجام میشود.

وی ادامه داد: در حال حاضر حمایت هایی که برای افراد مهارت دیده ارائه می شود کافی نمی ­باشد و این سبب افزایش بیکاران آچار به دست میگردد و برای جلوگیری از این معضل بالا بردن کیفیت مهار تها و جذب سرمایه ­گذار در بخش اشتغال ضروری به نظر می­رسد.

در حال حاضر بیکاران جویای کار، دانشجویان، دانش آموزان، شاغلان صنایع و صنوف، زنان خانه ­دار، مستمری بگیران بیمه بیکاری و بازنشستگان از خدمات آموزش مهارت فنی و حرفه­ای استان بهره مند می ­شوند، که انصاری در این باره خاطرنشان کرد: هم اکنون سربازان وظیفه، زندانیان، بهبود یافتگان از اعتیاد از خدمات و آموزش های فنی و حرفه­ای به صورت رایگان برخوردار می ­شوند.

وی تاکید کرد: برای نتیجه بهتر آموزش ها ،لازم است مشاوره هدایت شغلی و رغبت سنجی فرد قبل از گذراندن دوره­ های فنی و حرفه ­ای انجام شود تا خروجی مناسبی در راستای ایجاد اشتغال داشته باشیم.

انصاری در ادامه با بیان اینکه مهارت های کافی و لازم برای حرفه و صنعت آموزان در این سازمان آموزش داده می ­شود، گفت: در حال حاضر افرادی که در  صنعت خودرو آموزش دیده­ اند در سطح کشور از توانایی بالایی برخوردارند که در ایام نزدیک نیز به مسابقات خارج از کشور فرستاده خواهند شد و علاوه بر آن اجرای طرح ایران- آلمان و تربیت ۱۸ تکنسین حرفه‌ای برق، تجهیز و بروزرسانی کارگاه‌ها با کمک دستگاه‌های مختلف، هوش مصنوعی، نصب پنل های انرژی خورشیدی و گسترش مشاغل خانگی از جمله اقدامات صورت گرفته برای بهبود فرآیند مهارت‌آموزی در استان زنجان است.

وی افزود: تولید محتوا یکی از اقدامات موثر ما در این اداره است که در این زمینه آموزش بر مبنای واقعیت مجازی و تولید محتوای انواع خودرو انجام میشود و به جرات میتوان گفت استان زنجان یکی از استانهای پیشرو در این موضوع است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه­ای استان با بیان اینکه بیشتر شرکتها و تولیدیها برای جذب نیرو متقاضی مهارت آموزان این اداره هستند، اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر شرکتها از قبیل ایران ترانسفو، پارس سویچ، ایریکو و غیره برای جذب نیرو متقاضی بانک اطلاعات مهارت آموزان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هستند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه خواستار تعامل بیشتر با آموزش و پرورش استان است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر آموزش مهارتهای مختلف در اوقات فراغت دانش آموزان و مقاطع تحصیلی متوسطه و کلاس رباتیک برای کودکان انجام میشود و در صورت تمایل آموزش و پرورش این مهارت و حرفه آموزی افزایش می­ یابد.

انتهای پیام/ 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست