• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۵-۰۷
  • شناسه خبر: 11880

رئیس گروه مراکز و خدمات گردشگری: امسال ۳۹ هزار نفر از گنبد سلطانیه بازدید کردند

پیام ملّت؛ رئیس گروه مراکز و خدمات گردشگری با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ هزار ایرانی از موزه­ ها و اماکن تاریخی استان بازدید کردند ، گفت: بیش از ۳۷ هزار نفر ایرانی و یک هزار خارجی از گنبد سلطانیه دیدن کردند. ابولفضل اجلی ...

پیام ملّت؛ رئیس گروه مراکز و خدمات گردشگری با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ هزار ایرانی از موزه­ ها و اماکن تاریخی استان بازدید کردند ، گفت: بیش از ۳۷ هزار نفر ایرانی و یک هزار خارجی از گنبد سلطانیه دیدن کردند.

ابولفضل اجلی در گفتگو با خبرنگار پیام ملّت با بیان اینکه امسال نیز همانند سالهای گذشته گنبد سلطانیه بیشترین بازدیدکننده ایرانی و خارجی نسبت به دیگر اماکن دیدنی داشته است، اظهار کرد: در سه ماهه امسال ۳۷ هزار و ۲۸۵ ایرانی و یک هزار و ۷۴۹ خارجی از این آثار جهانی دیدن کرده اند.

Related image

وی در ادامه به دیگر اماکن دیدنی استان اشاره کرد و گفت:  بعد از گنبد سلطانیه بیشترین بازدیدها از موزه مردان نمکی با تعداد ۳۳ هزار و ۱۶ بازدید کننده بوده است.

رئیس کارگروه مراکز و خدمات گردشگری استان با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۴۳۵ بازدیدکننده از رختشویخانه دیدن کردند، افزود: در سه ماهه امسال ۱۵ هزار و ۲۶۱ گردشگر ایرانی و خارجی از غار کتله خور بازدید کردند.

به گفته وی تعداد بازدیدکنددگان ایرانی از اماکن تاریخی و گردشگری استان زنجان نسبت به سال گذشته کاهش یافته که دلایل مختلفی از قبیل تورم و بارشهای فصل بهاره در آن موثر بوده است.

اجلی در ادامه با بیان اینکه ورود گردشگران خارجی به استان افزایش یافته است، تصریح کرد: افزایش نرخ دلار سبب شده سفر به ایران برای توریستها و گردشگران خارجی ارزان شود و این یکی از دلایل مهم افزایش گردشگران خارجی به استان شده است.

وی در ادامه با اشاره به تعداد مسافران در مراکز اقامتی استان خاطرنشان کرد: در این سه ماه بیش از ۳۰ هزار نفر در مراکز اقامتی استان اقامت داشتند که از این تعداد بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر خارجی بوده اند.

رئیس گروه مراکز و خدمات گردشگری با بیان اینکه بیشترین جاذبه های گردشگری و طبیعی در شهرستانهای زنجان، خدابنده، ماهنشان، طارم و ابهر است، اظهار کرد: بیش از ۲۴۵ هزار گردشگر از جاذبه­های  این شهرستانها دیدن کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه-های طبیعی و تفریحی استان نسبت به سال قبل کاهش یافته است، بیان کرد: در سه ماهه اول امسال ۳۳۸ هزار و ۴۸۶ نفر از این اماکن دیدن کرده اند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۹۷۷ هزار و ۱۴۸ گردشگر بوده است.

انتهای پیام/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست