• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۵-۰۷
  • شناسه خبر: 11873

سرپرست معاونت امور زیربنایی شهرداری: پارک بانوان غرب زنجان افتتاح می شود

پیام ملّت – سرپرست معاونت امور زیربنایی شهرداری زنجان گفت: کارهای مطالعاتی پروژه تقاطع غیر هم سطح مدرس در حال انجام است که امیداریم با تامین بودجه تا یکسال آینده به بهره ­برداری برسد. داود نوری ترکمانی در گفتگو با ...

پیام ملّت – سرپرست معاونت امور زیربنایی شهرداری زنجان گفت: کارهای مطالعاتی پروژه تقاطع غیر هم سطح مدرس در حال انجام است که امیداریم با تامین بودجه تا یکسال آینده به بهره ­برداری برسد.

داود نوری ترکمانی در گفتگو با خبرنگار« پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت » اظهار کرد: امسال پارک بانوان غرب زنجان در زمینی به مساحت ۴ هکتار که مختص بانوان زنجانی به ویژه بانوان ساکن در مناطق، اسلام آباد، کوی فرهنگ، الهیه و کوی خرداد است، افتتاح میشود.

Image result for ‫پارک بانوان در زنجان‬‎

وی با اشاره به اینکه این فضا در کوی فرهنگ زنجان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد:  این پارک دومین پارک بانوان در زنجان است که صرفا برای بانوان زنجانی خواهد بود و در حال حاضر محوطه سازی­های این پارک انجام شده که به زودی سر درب آن نیز نصب میشود.

سرپرست معاونت امور زیربنایی شهرداری زنجان اشاره ای به دیگر پروژه های شهراری کرد و افزود: با توجه به حجم ترافیکها در میدان مدرس، شهرداری تصمیم بر ساخت تقاطع غیرهمسطح در این منطقه دارد که هم اکنون مطالعات ژئوتکنیک این پروژه انجام شده که برای طراحی وارد مرحله فاز یک میشود.

وی ادامه داد: با فراخوان مناقصه در پروژه میدان مدرس، تا سه ماه آینده پیمانکار آن انتخاب میشود و  پیش بینی می­کنیم با تامین اعتبار این پروژه نیز تا یک یا دو سال آینده به بهره برداری برسد.

نوری ایجاد پلازای شهری در زنجان را یکی از پروژه های مهم شهرداری عنوان کرد و گفت: پلازای شهری در منطقه سبزه میدان با برآورد اعتبار اولیه ۶۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تا ۲۰ روز آینده پیمانکار آن انتخاب میشود و پیش بینی می­کنیم تا دوسال آینده به بهره­برداری برسد.

واژه اسپانیایی”پلازا”به محلی اطلاق می‌شود که ضمن غلبه عنصر پیاده بر سواره، محلی برای گردهمایی، دیدارهای روزمره، تعاملات اجتماعی و برگزاری مراسم و آیین‌ها فرهنگی و مذهبی و یا به نوعی پاتوق باشد.

این مسئول خاطرنشان می­کند: پلازای شهری در سبزه میدان تلفیقی از اماکن فرهنگی، اجتماعی و طبقات تجاری خواهد بود که امیدواریم با تامین اعتبار هر چه زودتر عملیاتی شود.

نوری در ادامه به پروژه اصلاح تقاطع میدان ارتش اشاره کرد و گفت: هم اکنون طرح اصلاح هندسی میدان ارتش در زنجان انجام میشود و تا ۲۰ روز آینده به بهره برداری می­رسد.

وی در ادامه عنوان کرد: پروژه بازگشایی محور شهرک نصر تا میدان ارتش را در دستور خود داریم که تاکنون ۵۰ درصد این پروژه به اتمام رسیده و سعی بر آن داریم هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

به گفته سرپرست معاونت امور زیربنایی شهرداری، بازگشایی محور غرب به شرق پادگان ۲۱۶ تیپ ارتش زنجان نیز یکی از پروژه­های شهرداری است که در این طرح خیابان اول شهرک کارمندان به خیابان عاصم زنجانی با محوری به طول ۹۰۰  و عرض ۵۵ متر خواهد بود که هم اکنون زیرسازیها و پی ریزیهای آن انجام شده است.

وی در ادامه گفت: به منظور تسهیل در عبور و مرور شهروندان از شهرکهای اقماری از قبیل گلشهر کاظمیه، اندیشه به سمت میدان بسیج و کاهش اتلاف وقت مردم ، یوترن غیرهم سطح کمربندی شمالی را در کنار پل امام حسن مجتبی(ع) در نظر گرفته گرفتیم که در حال حاضر پایه­ های آن نصب شده و تا دو سه ماه آینده به مرحله بهره برداری می رسد.

نوری احداث پارکینک طبقاطی سعدی را یکی از پروژه­های شهرداری برشمرد و خاطرنشان کرد: در راستای حجم ترافیک و کاهش خودرو در منطقه سعدی، از سال ۹۶ ساخت پارکینک طبقاتی سعدی آغاز شده که هم اکنون تمام اقدامات سفتکاری انجام شده که تا ۳ ماه اینده افتتاح میشود.

وی با اشاره به پارکینگ سعدی عنوان کرد: این پارکینگ طبقاتی در زمینی به مساحت ۹ هزار متر در نظر گرفته شده که ۵ طبقه از آن برای پارکینگ عمومی، ۲ طبیقه پارکینگ خصوصی و دو طبقه برای کاربری تجاری اختصاص می­یابد.

این مسئول در پایان با بیان اینکه شهرداری پروژه های زیادی را در دستور کار خود دارد، اظهار کرد: احداث ایستگاه آتش نشانی در پارک بزرگ فاز یک گلشهر نیز یکی از اقدامات شهرداری در زنجان است.

انتهای پیام/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست